Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا دراصفهان ، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: خانه امین التجار اصفهان یکی از جاذبه‌های تاریخی اصفهان است که در ۲۸ آذر ۱۳۵۴ با شماره ثبت ۱۲۸۰ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

فریدون اللهیاری با اشاره به تخریب‌های این خانه تاریخی دربیش از۷۰سال گذشته گفت: بخش زیادی از این خانه تاریخی شامل حیاط مرکزی آن دردوران پهلوی اول به دلیل ساخت خیابان «عبدالرزاق» تخریب شد، اما بخش «شاه نشین» واتاق‌های جانبی آن که دارای تزئینات نفیسی است، سالم باقی ماند و محافظت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: عملیات مرمت خانه تاریخی امین التجاراصفهان شامل تعویض تیر‌های فرسوده وآسیب دیده سقف، مرمت تزیینات گچبری ونقاشی‌های با سبک «شیروشکری» ایوان وهمچنین مرمت فضا‌های داخلی این خانه تاریخی با اعتباری بیش از۲ میلیارد ریال از ابتدای تابستان امسال آغاز شد.

اللهیاری در پایان گفت: اجرای تاسیسات دربخش‌های مختلف خانه وهمچنین فراهم کردن تاسیسات الکتریکال ازجمله برنامه‌های درحال اجرا درخانه امین التجار است.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان اصفهان اصفهان ایران صنایع دستی و گردشگری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۹۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادمان و جایزه معماری میرمیران برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، هفدهمین دوره «یادمان و جایزه معماری میرمیران» و بزرگداشت روز معمار، چهارشنبه پنجم اردیبهشت در خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد. همزمان با برگزاری این مراسم، نمایشگاهی از آثار شانزدهمین و هفدهمین دوره جایزه معماری میرمیران نیز برپا خواهد شد.

بزرگداشت روز معمار و برگزاری «یادمان و جایزه معماری میرمیران» با ایراد یک سخنرانی تحت عنوان «معماری حیاط» همراه خواهد بود.

همچنین اهدای جوایز هفدهمین دوره جایزه معماری میرمیران و مسابقه طراحی مفهومی «معماری حیاط» با بازآفرینی مفهوم حیاط در طراحی واحدهای مسکونی آپارتمانی، از دیگر بخش‌های هفدهمین دوره «یادمان و جایزه معماری میرمیران» است.

در کنار برگزاری هفدهمین دوره «یادمان و جایزه معماری میرمیران» و بزرگداشت روز معمار، آثار منتخب شانزدهمین و هفدهمین دوره جایزه معماری میرمیران، طی ۲ نمایشگاه در خانه هنرمندان ایران در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده می‌شود.

حضور در این مراسم برای همه علاقه‌مندان آزاد است و می‌توانند روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶ به سالن شهناز خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

کد خبر 6086687

دیگر خبرها

  • لحظه وحشتناک تخریب یک خانه بر اثر بارندگی و سیلاب! | ویدئو
  • خانه انصاری ارومیه مرمت می‌شود
  • مرمت بخش تخریب شده شهر تاریخی بلقیس؛ بزودی
  • نماینده مجلس: فرو نشست اصفهان جدی است؛ ابنیه تاریخی مورد آسیب قرار گرفته
  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد
  • یادمان و جایزه معماری میرمیران برگزار می‌شود
  • مرمت پل خاتون امسال پایان می‌یابد
  • مرمت پل خاتون امسال پایان می یابد
  • آسیب دیدن منزل، نتیجه متصل نبودن به شبکه فاضلاب
  • نگاهی به حال و روز ناخوش گذر تاریخی ابولولو در آران و بیدگل + فیلم