Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از لرستان، محمدرضا حیدری، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان، شامگاه سه‌شنبه، 26 شهریورماه، در شورای آموزش و پرورش لرستان با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در راستای شروع سال تحصیلی جدید در استان، گفت: در جریان سیلاب لرستان شاهد سیلی عظیم، توفنده و در نوع خود بی‌سابقه بودیم و این در حالیست که در سایر استان‌ها شاهد آبگرفتگی بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر این‌که در جریان سیلاب ۴۲۳ فضای آموزشی استان خسارت دید، عنوان کرد: تمامی برنامه‌ریزی‌ها برای شروع سال تحصیلی دانش‌آموزان انجام شده‌است.
حیدری با تقدیر از حمایت و همکاری خیرین برای بازسازی و تعمیر مدارس سیل زده استان، گفت: خیرین حدود ۹۰ میلیارد تومان در این زمینه کمک کردند و نوسازی مدارس استان نیز با ثبت یک رکورد در این مدت ۳۱۰ فضای آموزشی با هزار و ۷۵۵ کلاس درس را تاکنون تعمیر کرده‌است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان با اشاره به این‌که کمبودهایی وجود دارد، اما کوتاهی وجود ندارد، عنوان کرد: از ۱۱۳ فضای آموزشی تخریبی لرستان در جریان سیلاب، ۶۲ مورد از آن‌ها شروع شده و ۵۲ مورد دیگر به دلایلی مانند قرارگیری در حریم رودخانه‌ها، بالا بودن زیربنا، عدم جانمایی روستاها و ... شروع نشده‌اند، که برای این مناطق کانکس‌هایی برای مدارس تأمین شده است.
وی با اشاره به خرید ۱۳ میلیارد و ۱۲۵ میلیون تومان تجهیزات برای مدارس استان طی امسال، افزود: دو هزار و ۸۸۱ کلاس دارای بخاری نفت‌سوز در استان هستند که با ۴۲ میلیارد اعتبار پیش‌بینی شده تا ابتدای فصل سرما همه این بخاری‌ها برچیده می‌شوند و بخاری استاندارد جایگزین آن‌ها می‌شود.
حیدری تصریح کرد: ایجاد «مدرسه سبز» در استان از سوی نوسازی مدارس با استفاده از چراغ‌های کم‌مصرف، پنل‌های خورشیدی و... در دستور کار است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان اجتماعی محمدرضا حیدری نوسازی مدارس لرستان شورای آموزش و پرورش لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۹۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛ ساخت ۷ هزار مدرسه در ۳ سال

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در آیین افتتاحیه مدرسه خیّرساز شاه‌حسینی فشافویه، مدرسه را مزرعه آینده برشمرد و اظهارکرد: مدرسه هر کشوری، مزرعه آینده است و نشاط امروز، نوید یک آینده پرنشاط است. مدرسه‌ها آیینه آینده هستند و اگر این بچه‌ها بانشاط، سالم، قوی، مؤمن، بااخلاق و کارآفرین بار بیایند، جامعه آینده ما سالم، قوی، ماهر، مؤمن، بااخلاق و بانشاط خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش به فعالیت‌های دولت سیزدهم اشاره و اذعان کرد: کار مدرسه‌سازی، یک سنت حسنه متفاوت نسبت به کارهای دیگر است. افتخار دولت سیزدهم این است که امر مدرسه‌سازی را به عنوان یک اولویت مورد توجه قرار داد. نزدیک به ۳ سال است که از دولت سیزدهم گذشته و طی این مدت حدود ۷۰۰۰ مدرسه در کشور ساخته شده و این سندی است که نشان می‌دهد دولت مردمی سیزدهم فقط به زمان حال توجه نکرده بلکه به آینده و ساختن آینده کشور نیز توجه کرده‌اند.

صحرایی با بیان اینکه وجه متمایز این اقدام بزرگ در این بین، حضور مردم در قالب مجامع خیری است، افزود: مردم عزیز، خشت‌خشت این بناها را پایه‌گذاری کردند و از ما جلو افتادند. بیش از ۵۰ درصد هزینه‌های بسیاری از مدارس سراسر کشور را خیرین پرداخت کردند و آن‌ها نشان دادند چقدر به آینده کشور اعتماد دارند. خیّر از مال و دست‌رنج خویش هدیه می‌کند و این کار، کار بسیار نیکویی در وصف خیرین است.

وی ادامه داد: در یکی از فرازهای قرآنی آمده که «لَا خَوۡفٌ عَلَیۡهِمۡ وَلَا هُمۡ یَحۡزَنُونَ» به معنی اینکه «آن‌ها خوفی ندارند و نگرانی در وجودشان نیست.» گاهی خبر داریم که خود را به مضیقه می‌اندازند تا آینده فرزندان کشور را بسازند. دست‌های این خیرین عزیز بوسیدنی است و افتخار ما این است که همکار آن‌ها در این اقدام بزرگ هستیم.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: خیّری که این مدرسه را ساخته، یک خیّر نام‌آشنا و دارای خانواده اصیل به معنای خانواده اعلای یک ایرانی، متدین و وطن‌دوست است. خانواده استاد شاه‌حسینی که تا امروز ۳۹ مدرسه توسط ایشان ساخته شده در حالی که آن‌ها پرهیز می‌کنند از اینکه دیده شوند.

منبع: خبرگزاری برنا

دیگر خبرها

  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛ ساخت ۷ هزار مدرسه در ۳ سال
  • کمک ۱۰۰۰ میلیارد تومانی خیرین در حوزه سلامت گیلان
  • مساعدت ۴ میلیارد تومانی مردم اردبیل به حساب ۱۰۰ امام (ره)
  • ۳۰ درصد مدارس آذربایجان‌شرقی نیازمند بازسازی است
  • زنگ سلامت در مدارس شهرستان بن به صدا درآمد
  • در مقوله مولدسازی اولویت با پروژه های نیمه تمام خیری است
  • خیرین در خط مقدم عرصه مدرسه سازی هستند
  • فعالیت ۳۰ مجمع خیرین مدرسه‌ساز در آذربایجان شرقی
  • مشارکت ۳۵ میلیارد تومانی مردم و خیرین در اطعام نیازمندان بندرعباس