Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور فرانسه برای بررسی حادثه آرامکو که در آن تأسیسات نفتی سعودی هدف حملات تلافی‌جویانه ارتش یمن قرار گرفت، تلفنی با ولی‌عهد سعودی گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «امانوئل ماکرون» روز سه‌شنبه (شب گذشته) با «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی، تلفنی گفت‌وگو کرد. 

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) نوشت، ولی‌عهد سه‌شنبه، تماسی از امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه دریافت کرد و در این گفت‌وگو، حمله به تأسیسات نفتی وابسته به شرکت آرامکو بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شرکت آرامکو، شرکت ملی نفت عربستان سعودی و بزرگ‌ترین شرکت نفتی دنیاست که بامداد شنبه در چند تأسیسات وابسته به خود در دو منطقه بقیق و خریص، هدف حملات تلافی‌جویانه ارتش یمن قرار گرفت و تولید حدود پنج میلیون بشکه نفت متوقف شد. 

به نوشته واس، رئیس جمهور فرانسه ضمن «محکوم کردن و ابراز انزجار از اقدامات خصمانه که تأسیسات حیاتی پادشاهی [سعودی] را هدف گرفت و تأکید بر حمایت فرانسه از امنیت و ثبات پادشاهی در مقابل اقدامات خرابکارانه»، بر لزوم اینکه [عربستان] نباید در مقابل دیدگان دنیا در مقابل این حملات ضعف نشان بدهد، تأکید کرده است.

امانوئل ماکرون همچنین از آمادگی کشورش برای مشارکت در تحقیقات کارشناسان بین‌المللی برای یافتن منبع حملات خبر داد. 

به گزارش واس، ولی‌عهد سعودی نیز در این دیدار گفته که «هدف این حملات خرابکارانه ناامن کردن کل منطقه و آسیب زدن به اقتصاد دنیاست».

در همین ارتباط، «ژانو ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه دیروز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در «قاهره» تصریح کرد که پاریس هیچ شواهدی در اختیار ندارد که نشان بدهد پهپادها از چه محلی به سمت تأسیسات نفتی عربستان ارسال شده است (جزئیات بیشتر).

شب گذشته «عبدالعزیز بن سلمان» وزیر انرژی جدید سعودی در کنفرانسی خبری از بازگشت تولید نفت کشورش به میزان قبل از حملات (حدود ده میلیون بشکه در روز) خبر داد.

در حالی که یمن اعلام کرده در واکنش به حملات سعودی به یمن و جنگ و محاصره پنج ساله این کشور در حال دفاع از خود است، از اینکه برخی کشورها حمله تلافی‌جویانه صنعاء را محکوم کرده و عربستان سعودی را به دلیل بمباران یمن محکوم نمی‌کنند، بشدت انتقاد کرد.

محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارلله در بیانیه‌ای ضمن بیان اینکه، «جامعه جهانی باید به جای محکوم کردن یمنی‌ها، جنایت و کشتار چند ساله سعودی‌ها در یمن را محکوم کنند»، گفت: کسانی که به دنبال ثبات بازار نفت هستند، باید از ائتلاف سعودی بخواهند به تجاوزات و محاصره خود علیه یمن پایان دهد (جزئیات بیشتر).

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ماکرون ولیعهد سعودی آرامکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۹۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد

دیوان پادشاهی سعودی امروز (چهارشنبه) از انتقال «سلمان بن عبدالعزیز» به بیمارستان خبر داد.

به گزارش مشرق، دیوان پاشاهی عربستان در بیانیه ای کوتاه اعلام کرد: ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود برای انجام آزمایش‌های معمول به بیمارستان ملک فیصل منتقل شد.

در این بیانیه به جزئیات بیشتری اشاره نشده است.

پادشاه عربستان پیش از این نیز چند بار به بیمارستان منتقل شده بود.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیم
  • عربستان اسپانسر فیفا شد!‏
  • ماکرون: اروپا در خطر مرگ قرار دارد
  • برقراری ۱۷ هزار تماس تلفنی با مرکز ارتباطات اورژانس
  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • رئیس‌جمهور فرانسه پا به توپ شد! (عکس)‏
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • گفت‌وگوی کامالا هریسر با رئیس رژیم صهیونیستی
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات