Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-19@17:09:04 GMT

بُعد مسافت تامین شکر را دچار چالش کرده است

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۰۰۲۷

بُعد مسافت تامین شکر را دچار چالش کرده است

رئیس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: ما در حال حاضر کمبود شکر به آن مفهوم نداریم، تنها به این دلیل که تولید کارخانجات استان ما هنوز آماده نشده، شکر موجود در بازار داخلی، شکر خوزستان بوده که به دلیل بُعد مسافت، خرید و جابه‌جایی شکر برای متقاضیان با چالش مواجه است.

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا رجوعی در خصوص کمبود شکر در بازار، اظهار کرد: ما در حال حاضر کمبود به آن مفهوم نداریم زیرا بخش خصوصی و کارخانجات قند و شکر اکنون در حال تولید شکر هستند و نسبت به تامین بازار نیز اقدام می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به این دلیل که تولید کارخانجات استان ما شکر چغندری است و هنوز تولیدات خود را به دست نیاورده‌اند، شکر موجود در بازار داخلی، شکر خوزستان، کارخانجات هفت‌تپه و شکر نیشکری بوده که به دلیل بُعد مسافت و فاصله با منابع تامین و تولید فعلی، خرید و جابه‌جایی آن را برای متقاضیان با چالش مواجه کرده است. رجوعی ادامه داد: ما پیگیری کردیم و در حال معرفی از محل شکرهای وارداتی کارخانجات خود استان هستیم تا شکر جذب کنند و این مشکل کوچک نیز حل شود، بنابراین به آن مفهوم کمبود نداریم، ضمن اینکه تا ۲۵ مرداد به طور مرتب سهمیه‌های دولتی در حال توزیع بوده و از آن زمان با توجه به امکان تامین از منابع داخلی به شبکه بازار و تامین از منابع داخلی واگذار شده است. رئیس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان اینکه وقتی مسافت طولانی می‌شود، متقاضیان ما امکان خریدهای کوچک را از دست می‌دهند، عنوان کرد: افرادی که حجم‌های بالا می‌خواهند، امکان خرید متمرکز از خوزستان را دارند، ۵۰ تا ۱۰۰ تن خرید کرده و حمل می‌کنند. وی اضافه کرد: برای اتحادیه قنادان، نبات و آبنبات که جزئی‌تر است، امکان خرید از خوزستان وجود ندارد که اکنون در حال پیگیری هستیم تا از سایر منابعی که در داخل استان از محل واردات شکر بخش خصوصی داریم، تامین شود که به نتیجه رسیده و آن‌ها را جهت تامین شکر معرفی می‌کنیم. رجوعی بیان کرد: بحث خرید قبلی شکر که با مسائلی مواجه شده بود، پیگیری و حل شد و اکنون در حال تحویل شکر به آن‌ها هستند. رئیس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به اینکه بخشی از نیاز داخلی ما سالیانه از طریق واردات تامین می‌شود، تصریح کرد: بخشی از این کار را شرکت غله و خدمات بازرگانی به صورت متمرکز انجام می‌دهد و بخشی توسط بخش خصوصی که کارخانجات قند و شکر ما هستند، انجام می‌شود. شکر خام معمولا از برزیل وارد می‌شود. وی در خصوص قیمت شکر در بازار، گفت: قیمت قبلی شکر ۳ هزار تومان درب انبار و ۲۴۰۰ تومان برای مصرف‌کننده بود که با مصوبه کمیسیون تنظیم بازار تغییر یافت و از ۵ مرداد آخرین قیمت مصوب برای شکر ۴۰۵۰ تومان درب انبار کارخانجات و ۴۷۰۰ تومان برای مصرف‌کننده شکر فله است. منبع: ایسنا انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۰۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت سازی برای خرید بیش یک میلون تُن گندم در آذربایجان غربی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در آستانه ۳۱ فروردین ماه روز ملی گندم و نا در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: ۱۴ سیلوی گندم با ظرفیت ذخیره سازی یک میلیون و ۵۰ تن در استان برای خرید تضمینی گندم در سال جاری آماده سازی شده است.

خسرو شهبازی گفت: آیین گرامیداشت روز ملی گندم و نان، با توجه به مصوبه شورای انقلاب فرهنگی در آذربایجان غربی نیز برگزار می‌شود و از فعالان زنجیره تامین نان و زحمتکشان این صنعت استراتژیک از جمله کارخانجات آرد و نان و نانوایی‌های نمونه و گندمکاران پیشرو تقدیر خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: ۱۸ کارخانه آرد و نان در استان آذربایجان غربی مشغول فعالیت هستند که آمادگی تولید آرد کامل نانوایی با کیفیت را دارند.

شهبازی افزود: سال گذشته بیش از یک میلیون تن گندم در استان تولید شد که حدود ۶۸۳ هزار تن گندم مازاد بر نیاز زارعین خریداری و در سیلو‌ها ذخیره سازی شد و استان به رتبه پنجم کشوری در تولید گندم ارتقا یافت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بیان کرد: امسال ۶۹ هزار و ۱۰۵ تن کود مورد نیاز مزارع گندم استان تامین و این میزان نسبت به سال زراعی گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است؛ و همچنین کود‌های ریز مغذی شامل سولفات آهن، سولفات روی و کود‌های زیستی جهت افزایش کیفیت نانوایی گندم تولیدی استان تامین شده است.

وی تاکید کرد: علی رغم بارش‌ها و پراکنش نامناسب در پاییز با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و تامین کود لازم پیش بینی می‌شود در سال زراعی جاری حدود یک میلیون تومان گندم از مزارع زیر کشت این محصول در استان تولید شود. 

شهبازی تصریح کرد: ارقام گندم تولیدی در جهت افزایش راندمان تولید در مزارع استان که به زارعین گندمکار توصیه شده است، در گندم آبی شامل پیشگام، حیدری، میهن، زرینه و ارقام دیم شامل آذر ۲، باران، واران، هما، صدرا، جام و هشترود است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • قیمت پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار در آخرین روز فروردین
  • مشخصات ردمی 13 5G و پوکو M7 پرو 5G لو رفت
  • مشخصات ردمی 13 5G و پوکو M۷ پرو 5G لو رفت
  • ظرفیت سازی برای خرید بیش یک میلون تُن گندم در آذربایجان غربی
  • این خودروی پرطرفدار ۵۵ میلیون تومان گران شد !
  • پیش بینی ذخیره ۶۰۰ هزار تن گندم در لرستان
  • تاکید استاندار خوزستان بر تامین پوشاک مورد نیاز صنایع استان از تولیدکنندگان داخلی
  • چگونه سابقه بیمه تامین اجتماعی را افزایش دهیم؟ | شرایط خرید سابقه بیمه تامین اجتماعی چیست؟
  • موتورلا اج ۵۰ پرو وارد بازار اروپا شد
  • خرید ۵۱ تن گندم از کشاورزان خوزستان