Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@21:26:50 GMT

برپایی ۱۲۲ موکب آبادان در شلمچه آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۰۰۴۴

برپایی ۱۲۲ موکب آبادان در شلمچه آغاز شد

امسال ۴۰۰ موکب در مسیر ۱۵ کیلومتری میدان مقاومت خرمشهر تا مرز شلمچه برپا می‌شود که طبق برنامه ریزی انجام شده ۱۲۰ موکب از شهرستان خرمشهر، ۱۲۰ موکب از شهرستان آبادان و ۱۶۰ موکب از استان ها و شهرستان های معین می باشند.  

به گزارش ایرنا معاون امور عمرانی فرمانداری آبادان در آیین آغاز برپایی موکب‌های این شهرستان در شلمچه اظهار داشت:آبادان در همجواری با خرمشهر در مسیر تردد زائران اربعین حسینی قرار دارد و باید همچون سالهای گذشته با برپایی موکب‌ به زایران اربعین خدمت رسانی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد طاهری افزود:کار خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی توسط موکب های آبادان از هفتم مهرماه آغاز و تا یک هفته بعد از اربعین ادامه دارد.

وی گفت:با برنامه ریزی انجام شده برای زائران اربعین حسینی در بدو ورود به محدوده شهرستان آبادان از مسیر زمینی و هوایی پیامک اطلاع رسانی و راهنمای مسیر ارسال می شود همچنین اطلاعاتی پیرامون مرز شلمچه از طریق پیامک برای آنها ارسال می شود.

طاهری به آغاز ساخت ۳۸ چشمه سرویس بهداشتی و ۱۰ حمام سیار در موقعیت آبادان در مرز شلمچه از روز پنجشنبه فردا از سوی شهرداری های آبادان، اروندکنار و چوئبده اشاره کرد و افزود:به منظور سهولت در تردد موکب داران مسیر جداگانه ای برای آنها تعریف شده و در کنار موقعیت آبادان پارکینگ ویژه استقرار وسایل نقلیه و خدمت رسان موکب ها در حال آماده سازی است.

وی اظهار داشت:طبق هماهنگی انجام شده با شرکت پخش فرآوردهای نفتی آبادان گاز مایع مورد نیاز موکب ها در ایام اربعین تامین می شود.

مسئول ستاد عتبات عالیات شهرستان آبادان نیز در این جلسه گفت:تاکنون ۹۸ موکب آبادان در سامانه عتبات ثبت نام کرده و ۲۴ موکب نیز برای حضور در شلمچه درخواست خود را ارائه دادند ضمن اینکه هشت موکب از آبادان در کشور عراق مستقر خواهند شد.

مکی یازع افزود:تاکنون هشت موکب غیر ایرانی برای حضور در مرزشلمچه اعلام آمادگی کرده و درخواست خود را ثبت کردند.

وی اظهارداشت:برای تامین آب ، یخ، نان و گاز موکب ها برنامه ریزی لازم انجام شده است ولی برای خدمت رسانی بهتر به زائران نیازمند کمک خیران برای تامین گوشت و مرغ هستیم.

یازع مردمی بودن مواکب اربعین حسینی را امری تحسین‌ برانگیز حاصل حب و ارادت قلبی مردم  ایران به اهل بیت(ع) دانست و افزود:ا داره ها و ارگانهای دولتی نیاید در شلمچه موکب داری کنند بلکه به عنوان پشتیبان از موکبداران حمایت و برای آنها زیرساخت لازم را فراهم کنند.

وی گفت:مراسم اربعین حسینی و برپایی مواکب اربعین می‌تواند فرصت ارزشمندی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی باشد و باید از این فرصت در راستای آموزش و روشنگری زائران استفاده برد . 

سرپرست فوریتهای پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز در این جلسه گفت:۱۵ دستگاه آمبولانس ، یک یکدستگاه اتوبوس آمبولانس و یک دستگاه موتور آمبولانس در ایام اربعین در مرز شلمچه مستقر خواهند شد.

منصور بیگی به برپایی بیمارستان صحرایی در ۹ مهرماه در شلمچه اشاره کرد و گفت:در حال رایزنی برای استقرار بالگرد امدادی در موقعیت شلمچه هستیم.

 وی افزود:هماهنگی لازم برای استقرار نیروهای فوریت های پزشکی در ایام اربعین انجام شده و از سایر استان های نیز نیروهای کمکی به منطقه اعزام خواهند شد.

در اربعین پارسال بیش از ۵۳۵ هزار زائر ایرانی و خارجی از مرز شلمچه تردد کردند که از این تعداد ۳۹۶ هزار و ۶۷۲ زائر ایرانی و ۱۳۸ هزار و ۴۷۰ نفر زائر خارجی بودند.

شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و چذابه در فاصله ۱۱۰ کیلومتری شمال غرب اهواز ۲ گذرگاه مرزی استان خوزستان برای تردد زائران اربعین حسینی می باشد.

 به گزارش ایرنا بر اساس تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران، ۲۷ مهرماه ۱۳۹۸ مطابق با بیستم صفر روز اربعین حسینی است.

حرکت تدریجی کاروان‌های اربعین حسینی به سمت ۲ گذرگاه بین المللی چذابه و شلمچه در استان خوزستان از هفتم مهرماه (اول صفر) شروع می‌شود.

۳۰۱۵/۶۰۶۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: موکب اربعین عتبات عالیات آبادان مرز شلمچه اربعین ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۰۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات احداث باند دوم محور اهواز خرمشهر

تین نیوز

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از آغاز عملیات احداث باند دوم محور اهواز خرمشهر در ابتدای سال جاری خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزرات راه و شهرسازی، رحمان بهرامی با اشاره به اینکه ساخت راههای اصلی و شریانی استان یکی از وظایف اداره کل راه و شهرسازی است، اظهار کرد: محور اهواز خرمشهر به دلیل تردد زوار اربعین، کاروان های راهیان نور و همچنین ترانزیت کالا به کشور عراق از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

بهرامی عنوان کرد: در ابتدای سال جاری باند دوم این محور به طول ۲۵ کیلومتر از اهواز به خرمشهر در حال احداث می باشد، که ۴ کیلومتر اول این محور تا اربعین ۱۴۰۳ به بهره برداری رسیده و زیر بار ترافیک می رود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین باند دوم این محور به طول ۲۵ کیلومتر از خرمشهر به اهواز نیز در دست اقدام است که انتظار می رود ۹ کیلومتر آن تا اربعین ۱۴۰۳ زیر بار ترافیک برود.

بهرامی در ادامه گفت: طول جاده اهواز به خرمشهر حدود ۱۰۴ کیلومتر است که ۵۰ کیلومتر از آن در دست اجرا است؛ اجرای این طرح قدم مثبتی برای تردد زوار اربعین حسینی، کاروان های راهیان نور و کارکنان کشت و صنعت های نیشکر موجود در منطقه است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • آغاز اقدامات آماده سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیر‌های منتهی به آن جهت اجرای طرح اربعین حسینی
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • آغاز آماده‌سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیرهای منتهی برای اربعین حسینی
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی
  • آغاز عملیات احداث باند دوم محور اهواز خرمشهر