Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@19:57:11 GMT

آمریکا از اسنودن بر سر کتاب تازه‌اش شکایت کرد

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۰۰۷۸

آمریکا از اسنودن بر سر کتاب تازه‌اش شکایت کرد

وزارت دادگستری آمریکا شکایتی را علیه ادوارد اسنودن به اتهام نقض توافقاتی که با سیا به عنوان مقاطعه‌کار آژانس امنیت ملی آمریکا برای عدم افشای اطلاعات امضا کرده بود، ثبت کرد.

به گزارش ایسنا، ادوارد اسنودن، مقاطعه‌کار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا کتاب تازه‌اش با نام "مدرک دائمی" را این هفته منتشر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه وزارت دادگستری درباره ثبت این شکایت علیه اسنودن آمده است: این شکایت ادعا می‌کند که اسنودن این کتاب را بدون اینکه مورد بررسی نهادهای مربوطه قرار بگیرد، منتشر کرده که نقض الزامات بیانی او بر مبنای توافقاتی است که پیشتر امضا کرده بود.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، در این شکایت آمده است که اسنودن به صورت عمومی درباره مسائل اطلاعاتی صحبت کرده که آمریکا آن را نقض توافقات عدم افشای اطلاعات می‌داند.

طبق این بیانیه اما آمریکا به دنبال توقف انتشار یا توزیع این کتاب نیست.

این بیانیه می‌افزاید: به دلیل نقض الزامات پیمانی و عدم تسلیم این کتاب به دولت برای بررسی آن پیش از انتشار، دولت به دنبال بازیابی درآمد به دست آمده از سوی اسنودن با انتشار این کتاب است.

شکایتی علیه ناشر این کتاب نیز در حال تنظیم است تا مبلغی به اسنودن پرداخت نشود.

زاکاری ترویلیگر، دادستان آمریکایی اظهار کرد: اطلاعات باید از کشور حفاظت کنند نه اینکه برای فردی سود شخصی داشته باشند. این شکایت به این منظور تنظیم شده که ادوارد اسنودن هیچ سود مالی‌ای از نقض اعتمادی که به او شده، به دست نیاورد.

اسنودن پس از افشای هزاران سند مربوط به برنامه‌های جاسوسی دولت آمریکا و متهم شدن به جاسوسی، در سال ۲۰۱۳ در روسیه پناهنده شد و اقامت او در این کشور تا سال ۲۰۲۰ تمدید شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ادوارد اسنودن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۰۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب بیانیه منسوب به حزب‌الله عراق درمورد ازسرگیری حملات علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا

به گزارش همشهری‌آنلاین، «کتائب حزب‌الله عراق هیچ بیانیه جدیدی منتشر نکرده است». این را خبرنگار شبکه المیادین لبنان پس از انتشار خبر ازسرگیری حملات این گروه مقاومتی علیه مواضع آمریکایی‌ها گزارش داد.
پس از آنکه خبرگزاری رویترز مدعی از سرگیری حملات کتائب حزب‌الله عراق به دلیل عدم پیشرفت در موضوع خروج نیروهای اشغالگر آمریکایی از این کشور در جریان سفر نخست‌وزیر محمد شیاع السودانی به واشنگتن شد، رسانه‌های نزدیک به محور مقاومت صحت این خبر را زیر سوال بردند.

کانال تلگرامی صابرین نیوز نیز نوشت، طی ۴۸ ساعت گذشته کتائب حزب الله عراق نه بیانیه‌ای صادر کرده نه سخنگویش موضعی گرفته است.

آنچه در این خصوص منسوب به حزب الله عراق منتشر شده، صحیح نیست. رونوشت به رویترز، اسکای نیوز و الجزیره.
این در حالی است که در پی حمله‌ای جدید به مقر غیرقانونی نیروهای آمریکایی در شمال سوریه، رویترز و پس از آن چند رسانه دیگر به نقل از آن، ادعا کردند، کتائب حزب الله عراق، حملات به نیروهای آمریکایی را از سر می‌گیرد.

حزب‌الله عراق از آغاز مجدد حملات به نیروهای آمریکایی خبر داد + اولین تصاویر | حمله با ۵ موشک کد خبر 846365 منبع: فارس برچسب‌ها خبر ویژه ایالات متحده آمریکا عراق

دیگر خبرها

  • «روس‌ها آمدند و ما رفتیم»؛ گزارش پالتیکو از شکست آمریکا در آفریقا
  • بزرگ‌ترین بسته کمک نظامی انگلیس در راه اوکراین
  • بیانیه حماس درباره مذاکرات توافق آتش‌بس
  • حماس پاسخ آمریکا را داد + جزئیات
  • حماس: از خواسته‌های اصولی خود درباره آتش بس کوتاه نمی‌آییم
  • حمله مرگبار پلیس آمریکا به بیمار جنسی؛ او به سراغ دختـر ۷ ساله آمده بود! | فیلم
  • تکذیب بیانیه منسوب به حزب‌الله عراق درمورد ازسرگیری حملات علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا
  • کمک آمریکا به اوکراین باعث طولانی شدن و افزایش تلفات جنگ می‌شود
  • تدارکات نظامی آمریکا برای اوکراین از سر گرفته خواهد شد
  • واکنش رسمی روسیه به کمک جدید آمریکا به اوکراین