Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@22:35:30 GMT

پای چینی‌ها به متروی کرج باز نشد

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۰۲۲۱

پای چینی‌ها به متروی کرج باز نشد

‌عضو شورای شهر کرج گفت: تمام تلاش مدیریت شهری بر این است تا مترو کرج از 45 متری گلشهر تا جهانشهر قبل از پایان دوره پنجم شورای شهر راه‌اندازی شود.

‌محمدحسین خلیلی اردکانی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا‌، گفت: اخیراً 250 میلیارد تومان از طریق فروش اوراق مشارکت برای مترو کرج اختصاص داده شد که برای استفاده این منابع مالی برنامه دقیقی تدوین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خلیلی اردکانی افزود: طبق این برنامه قرار است 150 میلیارد تومان از این 250 میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات شود و 100 میلیارد تومان هم برای سازه‌های پروژه هزینه گردد.

وی با بیان اینکه مترو کرج تاکنون بین 37 تا 38 درصد پیشرفت داشته است، گفت: با تزریق این 250 میلیارد تومان، امکان پیشرفت 7 تا 10 درصدی فراهم است.

این عضو شورای شهر کرج در ادامه اعلام کرد: علاوه بر این 250 میلیارد تومان، موافقت اولیه با فروش 400 میلیارد تومان اوراق مشارکت دیگر هم صورت گرفته که پیگیری برای نهایی شدن آن در حال انجام است.

خلیلی اردکانی در خصوص اینکه شهروندان کرجی چه زمانی می‌توانند از قطار شهری بهره ببرند هم گفت: تمام تلاش ما این است تا ایستگاه 45 متری گلشهر تا جهانشهر قبل از پایان دوره پنجم شورا به پایان برسد که در صورت تحقق، امکان بهره‌برداری سریع از سایر ایستگاه‌های در مسیر این دو ایستگاه مثل گوهردشت هم فراهم می‌شود، البته ایستگاه شهید سلطانی هم در اولویت قرار دارد.

وی در پاسخ به اینکه مترو کرج برای تکمیل نهایی به چقدر اعتبار نیاز دارد هم خاطرنشان کرد: قبلاً  اعلام شد که این پروژه برای تکمیل ظرف مدت سه سال به سه هزار میلیارد تومان یعنی هر سال هزار میلیارد تومان نیاز دارد، با این وجود سال گذشته فقط 200 میلیارد تومان برای پروژه تأمین شد و امسال هم در تلاشیم این رقم را به 500 تا 600 میلیارد تومان برسانیم.

این عضو شورای شهر کرج در خصوص اعتبار 187 میلیارد تومانی که قرار بود پس از سفر سال 95 رئیس جمهور به البرز برای مترو کرج تزریق شود گفت: فقط بخش کوچکی از این اعتبار پرداخت شده و ما همچنان پیگیر آن هستیم.

وی در پاسخ به اینکه سرانجام بحث مشارکت شرکت چینی سیتیک در ساخت مترو کرج و جلسات برگزار شده با این شرکت به کجا رسید هم اعلام کرد: این موضوع به دلیل مسائل و مشکلات داخلی در کنار مسائل بین‌المللی به نتیجه نرسید و خبری از چینی‌ها نشد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: متروی کرج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۰۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه! | ویدئو

دریافت 1 MB

به گزارش همشهری آنلاین، پارک کردن موتور در مقابل پله‌های ورودی ایستگاه متروی میدان ولیعصر(عج) تهران در دسترسی شهروندان از این پله‌ها اختلال ایجاد کرده و باعث تعجب افراد بسیاری شده است؛ برخی شهروندان می‎‌گویند این اولین‌بار نیست که در مقابل این پله‌ها موتور پارک می‌شود.

کد خبر 846575 منبع: فارس برچسب‌ها خبر مهم آب و هوا - ایران باران مترو تهران

دیگر خبرها

  • تکمیل متروی گلبهار به مشهد در اولویت قرار گرفت
  • پیشرفت ۵۳ درصدی طرح متروی شهرستان اسلامشهر
  • لطفا خودخواهانه تردد نکنید!
  • پیگیری مهم‌ترین خواسته تهرانی ها | آن ۷۹۲ واگن چینی کی به متروی تهران می رسد؟
  • سوغاتی چینی کی به تهران میرسه؟
  • ماجرای کما و فوت دختر تهرانی در متروی تجریش به روایت تسنیم
  • سرانجام دختر فوت شده در مترو چه شد؟
  • (ویدیو) کما و فوت دختر تهرانی در متروی تجریش؛ اصل ماجرا چیست؟!
  • ببینید | اقدام عجیب یک شهروند تهرانی؛ مسدود کردن ورودی متروی ولیعصر با موتور!
  • رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه! | ویدئو