Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس طرح جامع هواشناسی استان، توسعه شبکه پایش حداقل نیازمند تأسیس ۶۴ ایستگاه جدید هواشناسی است تا به استاندارد‌های حداقلی برسیم و گرید شبکه استان به محدوده ۵۰ در ۵۰ کیلومتر بر سد.

به گزارش خبرنگار ما دوست محمد کلیم در دیدار با محمدرفیع دهواری فرماندار مهرستان در محل این فرمانداری اظهار داشت: یکی از سیاست‌های هواشناسی استان اولویت بخشی به ایجاد ایستگاه‌های خودکار در شهر‌ها و شهرستان‌های تازه تأسیسی است که در طرح جامع توسعه شبکه پایش هواشناسی استان قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اکنون ۲۰ ایستگاه هواشناسی و خودکار وضعیت جوی سیستان و بلوچستان را پایش می‌کنند که با توجه به مساحت استان این تعداد ایستگاه بسیار ناچیز است که اگر بخواهیم استاندارد‌های کشور‌های پیشرفته را در این زمینه اعمال کنیم باید تعداد ایستگاه پایش زمینی خود را به ۳۰۰ ایستگاه برسانیم.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: هواشناس استان اولویت توسعه شبکه پایش خود را به شهرستان‌ها و شهر‌های تازه تأسیس می‌دهد تا از داده‌های پایه در فرایند توسعه این شهر‌ها نیز استفاده شود.

کلیم گفت: شهر آشار در مهرستان نیز یکی از این اولویت‌هاست که انشاالله در صورت تأمین اعتبار در سال‌های آینده عملیاتی خواهد شد. البته در این مسیر نیازمند پیگیری و همراهی فرمانداری مهرستان نیز هستیم.

محمد رفیع دهواری فرماندار مهرستان نیز در این نشست با اشاره بر اهمیت هواشناسی در برنامه ریزی‌های عالی شهرستان، گفت: فرمانداری آماده ارائه هر گونه همکاری و همراهی برای ایجاد ایستگاه جدید هواشناسی در سطح شهرستان است.

وی ابراز امیدواری کرد: ایجاد ایستگاه هواشناسی در شهر‌های تازه تأسیس مهرستان با اولویت و فوریت بیشتری در دستور کار اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان قرار گیرد.

انتهای پیام/گ

سیستان و بلوچستان نیازمند توسعه ایستگاه هواشناسی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواشناسی توسعه ایستگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۰۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۱۰۰ درصدی اهداف سال ۱۴۰۲ راه و شهرسازی شمال سیستان و بلوچستان در ساخت بزرگراه

  عطاء اله اکبری در جلسه ارزیابی عملکرد اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: این اداره کل از مجموع ۱۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در دست ساخت تلاش دارد تا پایان سالجاری بیش از ۷۰ کیلومتر آن را به بهره برداری برساند.

وی  افزود: سال گذشته حدود ۷۵ کیلومتر بزرگراه به همراه پل بزرگ شیله با اعتبار۲۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال زیر بار ترافیک رفت.

وی تاکید کرد: اگر چه بدهی به پیمانکاران حوزه راه این اداره کل از مرز ۱۰ هزار میلیارد ریال فراتر رفته است اما متعهد هستیم با وجود بدهی بالا، موضوع تکمیل شبکه بزرگراهی سیستان و بلوچستان را به پایان برسانیم.

مدیر کل راه و شهرسازی شمال سیستان و بلوچستان گفت: توسعه هر منطقه در گرو افزایش ارتباطات با کشورهای همسایه و گسترش مراودات مرزی است و باید بتوان از توان این بخش برای توسعه بخش اقتصادی و به تبع آن توسعه کشور استفاده کرد اما برای افزایش مراودات نیازمند بهبود زیرساخت‌های ارتباطی بویژه بزرگراه هستیم.

وی با اشاره به طرح عظیم نهضت ملی مسکن بر تعهد این اداره کل در تکمیل و تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بسته شدن مسیر فرعی مهرستان به ایرانشهر
  • تحقق ۱۰۰ درصدی اهداف سال ۱۴۰۲ راه و شهرسازی شمال سیستان و بلوچستان در ساخت بزرگراه
  • هشدار نارنجی هواشناسی در سیستان و بلوچستان
  • تاکید ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بر نقش مردم در توسعه
  • ادامه انسداد ۱۰۱ راه روستایی در جنوب سیستان و بلوچستان براثر بارندگی‌ اخیر
  • همچنان ۱۰۱ راه روستایی جنوب سیستان و بلوچستان بر اثر سیلاب بسته است
  • تحقق ۱۰۰ درصدی اهداف ساخت بزرگراه در سیستان و بلوچستان
  • تداوم انسداد ۱۰۱ راه روستایی درجنوب سیستان وبلوچستان براثربارندگی‌ اخیر
  • طرح توسعه شبکه فیبر نوری در سیستان و بلوچستان
  • هشدار نارنجی هواشناسی با پیش‌بینی سیل در سیستان و بلوچستان