Web Analytics Made Easy - Statcounter

گیلان- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: ۷ هزار هکتار از اراضی گیلان به کشت کلزا و ۹۰۱هزار هکتار به پرورش راتون اختصاص یافت.

به گزارش قدس انلاین به نقل از جهادکشاورزی گیلان ، مسعود الماسی از اختصاص ۷هزار هکتار اراضی گیلان به کشت کلزا خبر داد و گفت: در این سطح از اراضی حداقل هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نصیب کشاورزان گیلانی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که کشت دوم محصولات پس از برداشت برنج در اراضی شالیکاری آغاز شده تصریح کرد: امسال با یک برنامه‌ ریزی دقیق کشت کلزا را در سطح ۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی گیلان به انجام رساندیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه امیدواریم امسال در سطح ۹۰ هزار هکتار از شالیزارهای استان معادل ۹۰ هزار تن شلتوک از راتون توسط کشاورزان برداشت شود ادامه داد: ارزش اقتصادی این مقدار راتون ۸۱۰ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه سبزیجات غده‌ای، برگی، گندم، جو، کلزا، لوبیا و محصولاتی نظیر این از جمله مواردی هستند که در راستای کشت دوم شالیزارها پس از برداشت برنج توسط سازمان جهاد کشاورزی گیلان برای آن برنامه‌ریزی شده است، افزود: حدود ۳۰ هزار هکتار از اراضی گیلان به تولید و کشت محصولات یاد شده اختصاص خواهد یافت.

الماسی با اشاره به اهمیت بسیار بالای کشت کلزا در گیلان خاطرنشان کرد: تهیه بذر، در اختیار قرار دادن ماشین‌آلات مورد نیاز، نهاده‌ها، اعطای تسهیلات به کشاورزان و بیمه محصول از جمله اقدامات حمایتی این سازمان برای توسعه کشت کلزا در استان است.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: گیلان جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۰۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز و نوسازی ۱۵۰ هکتار از شالیزار‌های آمل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل گفت: طرح تجهیز و نوسازی ۱۵۰ هکتار از اراضی شالیزاری شهرستان آمل با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال در حال اجرا است.


مهرداد فولاد افزود: توسعه سطح اراضی تجهیز و یکپارچه سازی شده در این شهرستان موجب بالا رفتن ضریب مکانیزاسیون، کاهش تلفات منابع آب پس از لاینینگ، کاهش ۳۰ درصدی هزینه‌ها و افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی تولید محصول در واحد سطح می‌شود.


وی تصریح کرد: سالیانه ۴۳ هزار هکتار اراضی شالیزاری این شهرستان در کشت اول و سپس به پرورش رتون و کشت مجدد اختصاص پیدا می‌کند که سهم مهمی در تولید برنج منطقه و تامین امنیت غذایی کشور دارد.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل با بیان اینکه عملیات خزانه گیری در اراضی شالیزاری این شهرستان انجام شد، گفت: تاکنون ۶۰ مورد آزمون خاک از این زمین‌های شالیزاری صورت گرفت.

دیگر خبرها

  • کشاورزان مازندران به استقبال کشت زراعی جدید رفتند
  • کشت دانه‌روغنی‌کلزا در میاندوآب ۲ برابر شد
  • اختصاص ۱۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی بخش جلگه رخ تربت حیدریه به کشت کلزا
  • تجهیز و نوسازی ۱۵۰ هکتار از شالیزار‌های آمل
  • تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی باعث افزایش بهره‌وری می‌شود
  • پاکسازی ۱۴۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی لرستان در برابر بیماری قارچی زنگ زرد
  • رفع تداخل ۱۰۰۰ پلاک از اراضی ملی در لرستان
  • کشاورزان گیلانی برای دریافت سهمیه کود شیمایی خود اقدام کنند
  • برداشت ‌و خرید دانه کلزا توسط بخش خصوصی آغاز شد
  • ۴۰ هزار هکتار اراضی حوضه زاینده‌رود زیر کشت غلات است