Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌مدیرکل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص جمعیت دامی عشایر استان گفت: دو میلیون و 400 هزار واحد دامی در استان وجود دارد که از این میزان یک میلیون واحد دامی متعلق به عشایر بصورت مولد است‌.

‌«مجید علی پور»، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا،در خصوص دلایل گرانی گوشت قرمز در استان افزود: بارگیری و خروج دام استان به استانهای همجوار از جمله اصفهان و فارس مهمترین دلایل گرانی گوشت قرمز در بازار استان است‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه روزانه بیش از 1000 راس دام از استان بارگیری و خارج می شود، بیان کرد: تا تیرماه از خروج دام جلوگیری شد اما بعد از این اقدام به خروج دام می شود. به علت اینکه خریداران دام در استانهای همجوار دام استان را به قیمت بیشتر می خرند، دامداران و عشایر دام خود را از استان خارج می کنند‌.

مدیرکل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: مشکل اساسی استان راه اندازی میدان عرضه دام بود که با راه اندازی این میدان عملا چون میدان شخصی بوده، استقبالی از سوی دامداران و عشایر نشده است‌.

تنها را تنظیم بازار راه اندازی میدان دام در کشتارگاه

علی پور تصریح کرد: باید کشتارگاه موظف شود که میدان عرضه دام راه اندازی کند و کشتارها و قصابان از این میدان خریداری کنند و در این صورت آماده همکاری با کشتارگاه هستیم‌.

وی ادامه داد: تنها راه تنظیم بازار گوشت قرمز استان خرید دام از عشایر از سوی کشتارگاه و راه اندازی میدان عرضه دام زنده در کشتارگاه است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قیمت گوشت قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۰۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عشایر ملارد سال گذشته ۱۰۰۸ تُن گوشت قرمز تولید کرده اند

به گزارش خبرنگار مهر، حمید احمدی پیش از ظهر دوشنبه در اولین جلسه کارگروه شورای عشایر ملارد در سال جاری که با حضور امین اسدی، سرپرست فرمانداری ملارد برگزار شد، اظهار کرد: در شهرستان ملارد ۳۰۰ خانوار عشایری با جمعیتی بالغ بر ۱۵۰۰ نفر با ۷۵ هزار رأس دام سبک در دهستان اخترآباد این شهرستان فعال هستند.‌

احمدی افزود: عمده تولیدات عشایر شهرستان ملارد گوشت قرمز است که در سال گذشته یک هزار و هشت تن گوشت قرمز تولید و روانه بازار کرده اند.

بر اساس این گزارش در این جلسه مسائل مربوط به حوزه عشایر در خصوص تأمین آب شرب و علوفه دام عشایر، ارائه تسهیلات کم بهره، ساماندهی جاده‌های موجود به منظور ایجاد مسیرهایی امن برای کوچ عشایر و سمپاشی جایگاه‌های عشایر مطرح و بررسی شد.

کد خبر 6085428

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی دومین پایگاه اورژانس هوایی کهگیلویه و بویراحمد در گچساران
  • بانه ، قطب تولید گوشت مرغ در استان
  • عشایر ملارد سال گذشته ۱۰۰۸ تُن گوشت قرمز تولید کرده اند
  • روزانه ۳ نفر در کهگیلویه و بویراحمد به سرطان مبتلا می شوند
  • ۲ کشتارگاه دامی نیازی به حدفاصل با یکدیگر ندارند
  • توزیع پنل‌های خورشیدی میان عشایر برای حفظ جنگل‌ها ضروری است
  • هشدار دامپزشکی تربت حیدریه در خصوص خطر شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو
  • تلاش برای احیای هنر نمدمالی
  • ۱۲۰۰ پنل خورشیدی بین عشایر کهگیلویه و بویراحمد توزیع می‌شود
  • سطح کشت گلخانه‌ای در استان بوشهر افزایش می‌یابد