Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: رویکرد وزارت امور خارجه در مسائل دیپلماسی اقتصادی پاسخگو کشور نیست، همچنین دولت متأسفانه در این زمینه ضعیف عمل کرده و موفق نبوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شهباز حسن پور عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با راه آرمان؛ با تأکید بر اینکه متأسفانه وزارت امور خارجه در زمینه دیپلماسی اقتصادی نتوانسته پتانسیل ها و ظرفیت های کشور را به جهانیان معرفی کند، گفت: جمهوری اسلامی ایران دارای شرایط خاص آب و هوایی و اقلیم چهار فصل است و هر گوشه از کشورمان دارای جذابیت های خاصی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به فرصت های گردشگری ایران اسلامی ادامه داد: معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه با توجه به نو پا بودن و ساختاری که بر آن حاکم است در سفارت خانه ها آنگونه که باید موفق عمل نکرده است؛ فلذا به منظور موفقیت بیشتر باید رویکردی جدید نسبت به معرفی ظرفیت های کشور اتخاذ شود و اقدامات گسترده و وسیعی در این راستا صورت بپذیرد.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: از جمله اقداماتی که معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه در سفارتخانه‌ها می توانند انجام دهند این است که صنایع دستی ایران اسلامی اعم از قالی کرمان، گلیم شیریکی پیچ سیرجان، صنایع دستی اصفهان و سایر نقاط کشورمان را معرفی کنند.

حسن پور با بیان اینکه در زمینه دیپلماسی اقتصادی اقداماتی صورت گرفته اما این اقدامات زیبنده کشورمان نیست، عنوان کرد: سیاست های غلطی در دولت ها وجود دارد که هر از چند گاهی بر اساس آن تصمیمات غیر کارشناسی گرفته می شود.

وی افزود: به عنوان مثال در موضوع مواد معدنی سال ها بازرگانان و تجار، بازارهایی را به دست می آورند اما به یک باره با صدور بخشنامه خلق‌الساعه‌ای جلوی صادرات گرفته می شود و با این کار عملاً زحمات چندین ساله کسانی که کار کارشناسی انجام داده اند تا بازاری به دست آوردند از دست خواهد رفت.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید سیاست های مدون، مشخص و کارشناسی شده در مسئله صادرات وجود داشته باشد، اظهار کرد: مجموعه دولت و کارگزاران نظام نه تنها در شعار بلکه در عمل باید از حداکثر ظرفیت های کشور جهت اشتغال استفاده کنند.

حسن پور تصریح کرد: معتقدم که اگر بخواهیم مشکل معیشت و اشتغال مردم حل شود باید رونق تولید را مد نظر قرار دهیم و در این راستا باید زمینه صادرات فراهم شود؛ نمی توان گفت که می خواهیم مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را حل کنیم اما در زمینه صادرات اقدام موثری انجام ندهیم.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر با اشاره به اینکه سفارت خانه های ما با دیپلماسی اقتصادی بیگانه هستند، گفت: وزیر امور خارجه به تنهایی خوب کار می کند اما این وزارت خانه در کار تیمی موفق نیست.

وی در پایان با بیان اینکه رویکرد وزارت امور خارجه در مسائل دیپلماسی اقتصادی پاسخگو کشور نیست، خاطر نشان کرد: دولت متأسفانه در این زمینه ضعیف عمل کرده و موفق نبوده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۰۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگروهی برای پیگیری شعار سال در وزارت کار تشکیل شد

وزیر کار با بیان اینکه یکی از مخاطبان اصلی پیام مقام معظم رهبری در نامگذاری سال ۱۴۰۳، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، گفت: بخشی از تولید کشور را شرکت های وابسته به صندوق های تامین اجتماعی عهده دار هستند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، سیدصولت مرتضوی وزیر کار در حاشیه اولین نشست هیئت دولت در سال جدید در جمع خبرنگاران گفت:  جلسه امروز هیات دولت درباره وظایف وزارت کار برای تحقق شعار سال گفت: ما کار گروهی را در وزارتخانه با مدیریت و محوریت معاونت اقتصادی مشخص کرده ایم که بتوانیم شعار جهش تولید مورد نظر حضرت آقا را عملیاتی کنیم.

وی افزود: جزئیات بیشتر دراین رابطه را در جلسات آینده به اطلاع خواهیم رساند.

خبر در حال تکمیل است...

دیگر خبرها

  • اظهارات رئیس جمهور ترکمنستان درباره فعالیت اقتصادی شرکت های ایرانی | جزئیات دیدارهای امیرعبداللهیان با ۳مقام عالیرتبه کشور همسایه
  • آیا خواسته مقام معظم رهبری درباره شعار سال «۱۴۰۲» محقق شد؟
  • اصل ۴۴ قانون اساسی دقیق اجرا شود/استفاده از بخش تعاونی برای جهش تولید ضروری است
  • تعامل و همکاری دستگاهها لازمه ی تحقق شعار سال
  • مشارکت مردم در تولید زمینه‌ساز پیشرفت اقتصادی کشور است
  • احضار معاون سفیر آمریکا به وزارت خارجه هند
  • پیام استفاده از صنایع دستی در دکور سخنرانی رهبر انقلاب
  • کارگروهی برای پیگیری شعار سال در وزارت کار تشکیل شد
  • مشارکت مردم در تولید، چگونه؟|احسان ارکانی
  • از رفع کاغذبازی تا توقف بخشنامه‌های خلق‌الساعه برای تحقق شعار سال