Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-25@16:55:57 GMT

آمار تازه سازمان ملل از تعداد اعدام‌ها در عربستان

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۰۴۸۷

آمار تازه سازمان ملل از تعداد اعدام‌ها در عربستان

 این گزارش که در شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو ارائه شد، بر شکنجه نظام‌مند بازداشت شدگان و محاکمه شدیدا غیرمنصفانه آنان تاکید دارد که به رغم تعهد محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان برای کاهش اعدام‌ها در این کشور، در نهایت حکم اعدام را برای زندانیان به دنبال دارد.

در این گزارش آمده است: در سال جاری میلادی مسؤولان عربستان تاکنون دست‌کم ۱۳۴ تن را اعدام کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش پایگاه خبری یاهو، این در حالی است که دست‌کم ۲۴ تن از جمله شخصیت‌های سیاسی برجسته، روحانیان و فعالان حقوق بشر در عربستان با خطر اعدام قریب‌الوقوع روبه‌رو هستند و سه تن از آنان زیر سن قانونی قرار دارند.

این گزارش از رهبران جهانی می‌خواهد که میزبانی عربستان در نشست سال آینده گروه ۲۰ را بایکوت کنند.

این گزارش افزوده است: از این تعداد، ۳۷ نفر فعال سیاسی بوده‌اند که به طور گروهی در ۲۳ آوریل ۲۰۱۹ و به دنبال بازداشت‌های انفرادی طولانی مدت، شکنجه و محاکمه غیرمنصفانه جان خود را از دست داده‌اند.

این کشور در سال ۲۰۱۸، ۱۴۹ مورد اعدام انجام داده و تا پایان آن سال ۴۶ نفر در انتظار اجرای حکم اعدام در زندان باقی مانده‌ بودند که بر اساس این گزارش بسیاری از آن‌ها تاکنون اعدام شده‌اند.

طبق قوانین بین‌المللی اعدام افراد زیر ۱۸ سال غیرقانونی است.

310311

کد خبر 1300779

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سازمان ملل عربستان عربستان آرامکو باشگاه پرسپولیس ایالات متحده آمریکا لیگ برتر نوزدهم باشگاه استقلال دونالد ترامپ بازیگران سینما و تلویزیون ایران استان لرستان ایران و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۰۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون رهبر حماس: طوفان الاقصی روحی تازه در کالبد آرمان فلسطین دمید

به گزارش قدس آنلاین الحیه در گفت وگوی اختصاصی با شبکه ماهواره ای الاقصی افزود: ابعاد سیاسی، راهبردی و انسانی نبرد طوفان الاقصی محقق شد و این عملیات راه را بر طرح‌های دشمن برای کوچاندن ملت فلسطین بست.

وی اضافه کرد: طوفان الاقصی ضربه‌ای پیش‌دستانه به دشمن قبل از حمله به غزه و آزادی اسرا از زندان‌های دشمن یکی از اهداف این نبرد بود.

الحیه گفت: مقاومت در این نبرد آرمان فلسطین را در سراسر جهان زنده کرد، در کنار این که مقاومت تصویر حقیقی دشمن جنایتکار صهیونیستی را به دنیا نشان داد.

وی افزود: مقاومت کذب ادعاهای دشمن و ارتش شکست خورده آن را برملا کرد و طوفان الاقصی اعتماد رژیم اشغالگر به ارتش و سیستم امنیتی و نظامی خود را از بین برد، همچنین که
حقیقت ارتش جنایتکار صهیونیستی در این نبرد آشکار شد
الحیه ادامه داد: ما به دنبال پایان جنگ هستیم اما رژیم اشغالگر این مسأله را نمی‌خواهد، بلکه نتانیاهو به دنبال توقف جنگ نیست، چرا که اگر جنگ تمام شود وی به زندان می افتد.

وی گفت: نتانیاهو از ترس آینده سیاسی‌اش به دنبال راه انداختن جنگی منطقه‌ای است.

الحیه در ادامه افزود: آینده غزه را مردم این باریکه رقم می‌زنند و مقاومت با قدرت در همه مناطق نوار غزه با دشمن می‌جنگد.

وی افزود: دشمن صهیونیستی با وجود همه تلاش‌ها نتوانست نوار غزه را تحت کنترل بگیرد و خانواده‌های فلسطینی در غزه طرح‌های دشمن را ناکام گذاشتند.

الحیه در پایان تأکید کرد: مقاومت قادر است تا مدت‌های طولانی به مبارزه با دشمن ادامه دهد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • الاهلی به دنبال هافبک جوان اتلتیکومادرید
  • جزییات تازه حکم توماج صالحی؛ تخفیف اعدام، حبس طویل‌المدت است
  • کاهش تعداد تخلفات در آزمون سراسری
  • معاون رهبر حماس: طوفان الاقصی روحی تازه در کالبد آرمان فلسطین دمید
  • عربستان به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای پروژه نئوم
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • تازه‌ترین آمار توزیع کارت کنکور/ آغاز برگزاری کنکور از پنجشنبه
  • سفیر ایران: خاندوزی هفته آینده به عربستان می رود
  • آمار وحشتناک از ۲۰۰ روز وحشی‌گری صهیونیست‌ها در غزه
  • اعلام تعداد زائران حج و پیگیری‌ برای ویزای عربستان