Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-19@11:44:38 GMT

مجسمه‌هایی که با قدم زدن جان می‌گیرد!

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۰۵۶۰

مجسمه‌هایی که با قدم زدن جان می‌گیرد!

در محوطه مرکز اجتماعات شهر پمبروک پاینز در فلوریدا مجسمه‌هایی احداث شده است که انرژی جنبشی را به نور تبدیل می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از نظر بسیاری از معماران سراسر دنیا تنها جنبه زیباشناسی برای ساخت یک فضای عمومی کافی نیست، بلکه به کارگیری سیاست‌های دوستدار محیط زیست و ایجاد سازه‌های پایدار باید به عنوان بخشی ضروری از یک طراحی شهری در نظر گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروهی از معماران اهل فلوریدا، به پیروی از این اصل، مجسمه‌هایی درخت مانند احداث کرده‌اند که انرژی جنبشی را به نور تبدیل می‌کند. به این صورت که زمانی که بازدیدکنندگان در زیر این مجسمه‌ها قدم می‌زنند انرژی جنبشی حاصل از گام‌های آن‌ها باعث درخشش نور از سمت مجسمه‌ها می‌شود.

چهار مجسمه فولادی درخت‌مانند میزبان ساکنان شهر پمبروک‌پاینز و گردشگرانی از سراسر دنیاست و در محوطه یکی از سالن‌های اجلاس جدید این شهر بنا شده است. سالن اجلاس جدید شهر پمبروک‌پاینز یک میدان عمومی، سالن هنرهای نمایشی با سه هزار و ۵۰۰ جایگاه برای بازدیدکنندگان، ساختمان شهرداری و یک سازمان هنری به نام "فرانک" را در برمی‌گیرد. شهر پمبروک‌پاینز، قبل از احداث این سالن، هیچ مکانی برای برگزاری جلسات و رویدادهای مهم نداشت.

بازدیدکنندگان با قدم زدن در اطراف مجسمه‌های جنبشی حس بودن در جنگل‌های وسیع نیمه‌گرمسیری را تجربه می‌کنند چرا که این مجسمه‌ها ستون‌هایی بلند با بشقاب‌هایی پهن هستند که همانند درختان بزرگ گرمسیری سایه‌ای فراخ بر سر عابران می‌گسترانند.

معماران در ساخت مجسمه‌های جنبشی از فولاد ضدزنگ استفاده کردند تا از پایداری و دوام این سازه‌ها در مقابل وزش شدید باد و آب شور در شهر ساحلی پمبروک‌پاینز مطمئن شوند. علاوه‌براین از یک رنگ زرد بسیار با کیفیت برای رنگ‌آمیزی درخت‌های فلزی استفاده شد.

در فضاهای اطراف مجسمه‌ها نیز باغ‌هایی تعبیه شده است که آب باران را در خود جمع‌آوری و از رسیدن آن به مرکز خودداری می‌کند. پایداری زیست‌محیطی و اقتصادی هدف اصلی ساخت چهار مجسمه درخت‌مانند بود.

کد خبر 389917

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مجسمه های شهری مجسمه نمادهای شهری نماد مجسمه های عجیب شهرهای جهان کلانشهرهای جهان آمریکا طراحی شهری معماري شهري فضای عمومی محيط زيست پیاده روی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۰۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت چهار حادثه سقوط درخت و واژگونی در بندرعباس


به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خلیج فارس، محمد امین لیاقت افزود: همچنین بعلت لغزندگی جاده یکدستگاه نیسان واژگون، و یک حادثه آتش سوزی در دفتر املاک هم ثبت شد.
وی گفت: خوشبختانه این حوادث خسارت جانی نداشته است.
به گفته کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان اکنون سرعت باد در بندرلنگه ۴۷ کیلومتر بر ساعت است.
مرادی افزود: بیشترین بارندگی نیز با ۵۵ میلی متر در جزیره لاوان ثبت شده است.

بیشتربخوانید:وقوع ۱۲۴ حادثه آتش سوزی و تصادف در بندرعباس

دیگر خبرها

  • نحوه کشته شدن معمر قذافی / انفجار مجسمه‌های بودا در بامیان / حال و هوای شانگهای از دهه 30 تا 80 میلادی / اسرای عراقی با پرچم ایران در تهران
  • برپایی نمایشگاه در خیال در قم
  • مجسمه‌های پرجزئياتی که از مغز مداد خلق شده‌اند (+عکس)
  • بزرگ ترین پفک آلبرتا (عکس)
  • بیش از ۲۵۰ میلیون اصله نهال تولید شد
  • چیدمان هنری برای مظلومیت کودکان غزه
  • فیلم/ استتار جالب کبک لابه‌لای شاخه‌های درخت
  • مجسمه شکری (عکس)
  • سقوط درخت روی سقف پژو پارس در بندرعباس
  • ثبت چهار حادثه سقوط درخت و واژگونی در بندرعباس