Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@02:28:12 GMT

اورژانس اصفهان به مرزهای شلمچه و چزابه اعزام می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۰۵۶۱

اورژانس اصفهان به مرزهای شلمچه و چزابه اعزام می‌شود

غفور راستین روز چهارشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود:  برخلاف سال‌های گذشته امسال به مرزهای مهران اعزام نمی‌شویم و نیروهای اورژانس در مرز این دو منطقه مستقر خواهند بود.

وی با اشاره به اعزام ۱۰ آمبولانس به همراه ۴۰ نیروی فوریت‌های پزشکی تصریح کرد: خودروی ارتباطات اورژانس در مرز شلمچه مستقر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان ادامه داد: یک دستگاه اتوبوس آمبولانس از مرکز فوریت‌های پزشکی استان به همراه هشت تکنسین اورژانس برای اربعین به مرزها اعزام می‌شود.

وی اعزام نیروهای تخصصی مرکز عملیات اضطراری (EOC) و پرستاری را منوط به اعلام دانشگاه علوم پزشکی و براساس نیاز اعلامی دانست و اظهارداشت: دو دستگاه خودروی تعمیرات سیار نیز برای موارد نیاز به مرز اعزام خواهد شد.

راستین خاطرنشان کرد: تمامی بیمارستان‌ها و پایگاه‌های اورژانس استان به حالت آماده باش درخواهند آمد و در صورت نیاز تا نقطه صفر مرزی مسایل فوریت‎‌های پزشکی را پوشش می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه زیارت اربعین به دلیل کاروانی نبودن و نداشتن راهنمای تور فاقد ارائه مجوزهای پزشکی مورد نیاز برای مسافران است تاکید کرد: نیاز است سامانه سماح شرایطی را برای اخذ مجوزهای پزشکی و ویزیت زائران به لحاظ تایید سلامت آن‌ها فراهم آورد.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان خاطرنشان کرد: متاسفانه بیشترین مشکلات زائران در مباحث بهداشتی است بنابراین حضور تیم‌های بهداشتی در موکب‌ها به موکب‌داران توصیه می‌شود.

وی سفر زیارتی اربعین را برای افراد بالای ۷۰ سال، کودکان زیر ۵ سال، مادران باردار و بیماران از جمله بیماران آسمی و دیالیزی مناسب ندانست و اعلام کرد: مراکز و خدمات درمانی مناسبی در عراق به ویژه به منظور انجام دیالیز برای بیماران وجود ندارد و این بیماران حتما با مشکل مواجه خواهند شد.

راستین همچنین از زائران خواست: از آب‌های آشامیدنی بدون بسته بندی و نیز مواد غذایی بین راهی خودداری کنند تا به سلامت سفر خود را پشت سربگذارند و با بازگشت زائران بیماری‌های واگیردار در کشور همه‌گیر نشود.

اربعین حسینی همزمان با بیستم صفر، چهلمین روز شهادت حضرت امام حسین(ع) به همراه فرزندان و یاران ایشان در روز عاشوراست که به همین مناسبت سالانه همایش پیاده‌روی از نجف تا کربلا با حضور علاقه‌مندان و ارادتمندان اهل بیت(ع) برگزار می‌شود.

سال گذشته نزدیک به ۱۷۰ هزار نفر از استان اصفهان در همایش بزرگ پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) شرکت کرده بودند.

۷۱۳۵/۶۰۲۶/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اربعین حسینی اصفهان سازمان اورژانس کشور اربعین ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۰۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد کامیون با ۳ خودرو ۳ مصدوم بر جا گذاشت

به گزارش خبرگزاری مهر، بهروز ایران نژاد اظهار کرد: در ساعت ۲۱:۱۰ شب گذشته گزارش تلفنی مبنی بر برخورد کامیون با دو خودرو پژو و روآ در کنارگذر شمالی اراک حدفاصل روستای نمک کوه به واحد ارتباطات اورژانس اعلام شد که ۲ تیم فوریت‌های پزشکی به محل حادثه اعزام شد.

وی افزود: در این سانحه سه نفر مصدوم شدند که مصدومان پس از دریافت اقدامات تخصصی فوریت پزشکی به بیمارستان امام حضرت ولیعصر (عج) منتقل شدند.

کد خبر 6081163

دیگر خبرها

  • واژگونی ۴۰۵ در جاده شهرضا - دهاقان ۶ مصدوم داشت
  • فوت یک نفر در پی غرق شدگی در استخر کشاورزی
  • غرق شدگی پسربچه و تصادف زنجیره‌ای با ۱۰ مصدوم
  • ۲ تصادف زنجیره‌ای در اصفهان ۱۷ مصدوم داشت
  • تصادف زنجیره‌ای در اتوبان ذوب‌آهن با ۷ مصدوم
  • تصادف زنجیره‌ای اتوبان ذوب‌آهن با ۷ مصدوم
  • غرق شدگی پسربچه ۴ ساله در استخر باغ و تصادف زنجیره‌ای با ۱۰ مصدوم
  • غرق شدگی پسربچه ۴ ساله در استخر باغ / تصادف زنجیره‌ای در محدوده پل تمدن با ۱۰ مصدوم
  • برخورد کامیون با ۲ خودرو ۳ مصدوم بر جا گذاشت
  • برخورد کامیون با ۳ خودرو ۳ مصدوم بر جا گذاشت