Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@15:10:11 GMT

پرداخت بهای خرید تضمینی گندم در کردستان به ۹۵ درصد رسید

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۰۵۹۰

پرداخت بهای خرید تضمینی گندم در کردستان به ۹۵ درصد رسید

نماینده شرکت بازرگانی دولتی ایران در کردستان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون حدود ۷۲۶ هزار تُن گندم در این استان خریداری شده که ۷۲۵ هزار تُن از این میزان در سامانه بانک کشاورزی به ثبت رسیده است.

جمال صالحی افزود: ارزش گندم ثبت شده در سامانه بانک به میزان ۱۲ هزار و ۵۵۷ میلیارد ریال بود که تاکنون حدود ۹۵ درصد از این مبلغ شامل ۱۱ هزار و ۹۲۶ میلیارد ریال به حساب بهره برداران واریز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مانده مطالبات گندمکاران کردستانی از دولت را ۶۹۲ میلیارد ریال اعلام کرد و یادآور شد: دولت در سال جاری به منظور حمایت از تولید کنندگان برای هر تُن محصول تحویلی از سوی بهره برداران به مراکز بخش خصوص ۱۵۰ هزار ریال و مراکز بخش دولتی ۲۵۰ هزار ریال به کشاورزان بابت کرایه حمل پرداخت می کند.

صالحی اضافه کرد: از محل کمک‌های دولت برای حمل گندم به بهره برداران این استان که محصول خود را به مراکز نگهداری و سیلوهای دولتی تحویل داده‌اند ۷۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

امسال گندم در بیش از ۹۳ مرکز محصول مازاد بر نیاز گندمکاران این استان به صورت تضمینی خریداری شد که ۷۳ مورد از این مراکز را سازمان تعاون روستایی کردستان تجهیز و راه اندازی کرده است.

روند خرید محصول در این مراکز تا ۳۱ شهریور ادامه دارد.

در سال جاری ۵۷۲ هزار هکتار از مزارع این استان زیر کشت گندم رفته است.

۳۰۳۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گندم کردستان بانک کشاورزی دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۰۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گندم کشور از هرمزگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خلیج فارس؛ وزیر جهاد کشاورزی گفت: امسال قیمت خرید تضمینی گندم نان ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان است که بیش از هزار و ۱۰۰ مرکز خرید تضمینی در کشور آماده تحویل گندم کشاورزان است.
محمدعلی نیکبخت افزود: سطح زیر کشت گندم کشور شش میلیون هکتار است که از این تعداد دو میلیون هکتار به صورت آبیاری و ۴ میلیون هکتار به صورت دیم زیر کشت گندم رفته است.
وی پیش بینی کرد امسال ۱۳ و نیم میلیون تن گندم برداشت و ۱۰ و نیم میلیون تن گندم از کشاورزان خرید شود.
برداشت گندم در کشور از فروردین آغاز می‌شود و تا شهریور ادامه دارد.
معاون بهبود و تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان نیز گفت: سطح زیر کشت گندم در هرمزگان ۱۷ هزار هکتار است که ۱۱ هزار و ۲۰۰ هکتار آن بصورت قراردادی است.
مسعود گرگیج افزود: پیش بینی می‌شود در سال زراعی امسال ۷۰ هزار تن محصول گندم در هرمزگان برداشت شود که متوسط برداشت از هر هکتار چهار و نیم تن است.

بیشتربخوانید:کشت گندم و جو در بخش فین بندرعباس
وی با اشاره به اینکه ۱۰ هزار هکتار بصورت مکانیزه کشت شده است، افزود: ۱۱۰ دستگاه کمباین آماده برداشت گندم هستند که در این زمینه ۱۲ مرکز خرید آماده تحویل گندم کشاورزان است.
گرگیج بابیان اینکه ۹۰ درصد بذر گواهی شده، کشت شده است، گفت: ارقام کشت شده شامل شامل چمران ۲، برات، خلیل، مهرگان، سحر و سیروان است.
وی افزود: برداشت گندم در هرمزگان از ۸ فروردین آغاز می‌شود و تا ۱۵ خرداد ادامه دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برداشت گندم از مزارع هرمزگان ۷۰ هزار تن پیش‌بینی شد
  • بیش از هزار و ۱۰۰ مرکز خرید تضمینی در کشور آماده تحویل گندم کشاورزان است
  • آغاز برداشت گندم کشور از هرمزگان
  • پیش بینی تولید ۱۳.۵ میلیون تن گندم در سال جدید
  • تمدید خرید توافقی سیب‌زمینی در چهارمحال و بختیاری
  • آمادگی ۴ مرکز برای خرید تضمینی گندم در شادگان
  • شروع برداشت گندم در مناطق گرمسیری کشور
  • نخستین برداشت گندم کشور در هرمزگان
  • پرداخت ۲۱۰۰ میلیارد ریال به طرح فجرانه در استان بوشهر
  • درآمد سال ۱۴۰۲ البرز بیش از ۱۸۵ هزار میلیارد ریال بود