Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ دکتر محمد روستا، عضو هیئت مدیره شرکت بازآفرینی شهری، در ابتدای این نشست با اشاره به مبحث حاشیه نشینی گفت: مناطق حاشیه ای شهر امروزه دیگر به عنوان سکونتگاه های غیر رسمی بخشی از بافت شهری اند و حتی در سال ۸۲ نیز مبحث حاشیه نشینی در قالب یک سند به تصویب دولت وقت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روستا با تاکید بر این موضوع که ما در ایران حاشیه نشینی نداریم بیان کرد: مسئله ای که وجود دارد این است که ما سکونت غیر رسمی داری و مدیریت شهری و دستگاه ها خدمانی نیز موظف اند خدمات لازم را افرادی که در این مناطق حضور دارند ارائه دهند. در حال حاضر ۳میلیون ۷۰۰ واحد به موضوع حاشیه نشینی اختصاص یافته و در حدود ۹ میلیون نفر جمعیت نیز این مناطق اسکان داده شده اند.

او ادامه داد: از دیرباز تا به امروز به دلیل اینکه پیش بینی های لازم در خصوص این مناطق و افراد ساکن صورت نگرفته شاهد هستیم که برنامه ریزی از سمت خود مردم انجام گرفته که آسیب های را تحت عنوان سکونت در سکونت گاههای غیر رسمی بروز پیدا کرده است.

عضو هیئت مدیره شرکت بازآفرینی شهری ادامه داد:

بیشتر افراد ساکن در این مناطق از میان گروه های کم درآمد اند که به شهر خدمات می دهند اما گستت عجیبی را با فضای شهری دارند و در اقتصاد ملی و شهری جایگاهی ندارند و فقط در مبحث آسیب های اجتماعی به آن ها پرداخته می شود.

محمد روستا بااشاره به میزان ۴.۶ترک تحصیل در این مناطق عنوان کرد: در این مناطق مبحثی که بیشتر از هر چیز دیگری سریعا شکل می گیرد این است که عدم دسترسی به برخی خدمات و زیرساخت ها باعث به وجود امدن پدیده های ناهنجار در این مناطق شده است.

این کارشناس در خصوص بافت مردم این مناطق نیز اظهار داشت: بافت جمعیتی این مناطق ‌اغلب مهاجر و تهی دستان شهری هستند، که در ساختار اقتصادی شهرها دسترسی به خدمات ندارند و ترجیح می دهند در حاشیه شهر ها اسکان یابند تا میزان درآمد و تامین نیازها یکسان با یکدیگر باشد.

او در خصوص راهکار در این زمینه نیز عنوان کرد: باید به عنوان یک نوع نظام برنامه ریزی به این موضع نگاه کرد، راهکار این نیست که خدمات یک سویه و یک طرفه از سوی دولت ارائه شود بلکه باید تسهیل در امر دریافت خدمات برای آن ها انجام پذیرد.

روستا با هشدار این موضوع که این مناطق امکان دارد تبدیل به حیات خلوتی بشود برای انجام کارهای بزه تصریح کرد: باید مراقب ود و برنانه های جامعی را در این خصوص تدوین کرد و همچنین دانست که افراد ساکن در این مناطق انسان های شریفی هستند کخ فقط بر اساس فقر موجود در این مناطق حضور یافته اند و ناهنجاری ها را با خود به همراه ندارند.

خبرنگار: امجد عبدی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران حاشیه نشینی دولت رسانه هیئت مدیره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۰۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال طغیان رودخانه ها و روان آب در مازندران

به گزارش خبرگزاری مهر، کمیته مدیریت بحران شرکت آب منطقه‌ای مازندران با توجه به ورود سامانه بارشی به این استان و اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی، نسبت به احتمال طغیان رودخانه‌ها، جاری شدن روان‌آب و خطرات ناشی از حضور در اطراف رودخانه‌های استان طی امروز و فردا هشدار داد.

با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی مبنی بر فعالیت سامانه بارشی جدید در مازندران طی امروز و فردا و احتمال طغیان و بالا آمدن ناگهانی آب رودخانه‌ها در سراسر استان به ویژه مناطق غربی مازندران، کمیته مدیریت بحران شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران حضور شهروندان و مسافران در حاشیه رودخانه‌ها و مناطق سیل‌خیز را در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ممنوع اعلام کرد.

طبق پیش‌بینی‌ها در ۲ روز پیش رو بارندگی شدید، وزش باد، کاهش محسوس دما و بارش برف در ارتفاعات بالای ۲ هزار و ۵۰۰ متر قابل پیش‌بینی است. بیشترین اثرگذاری این سامانه سرد بارشی نیز در آلاشت، هزارجریب، جویبار، فریدونکنار، گلوگاه، نکا، بابل، بابلسر، ایزدشهر، بلده، سوادکوه، تنکابن، چالوس، دلیر، رامسر، رینه، عباس‌آباد، کجور، آمل، کلاردشت، محمودآباد، نور و نوشهر پیش‌بینی شده است.

کمیته مدیریت بحران آب منطقه‌ای مازندران اعلام کرده که با توجه به بارندگی‌های رگباری و احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و جاری شدن سیل در دامنه‌ها، مناطق بالادست و مسیل‌ها حضور در حاشیه رودخانه‌ها و مناطق سیل‌خیز می‌تواند خطرساز باشد و تاکید می‌شود که هم‌میهنان و هم‌استانی‌ها از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها و کانال‌ها و مناطق دامنه‌ای خودداری کنند.

کد خبر 6085337

دیگر خبرها

  • اجرای طرح پاکسازی کیسه های پلاستیکی حاشیه سایت زباله شهری آواجیق چالدران
  • کنارگذر‌های رودخانه خشک شیراز تا اطلاع ثانوی مسدود شدند/ شهروندان از تردد در حاشیه کنارگدر‌ها و رودخانه‌ها خودداری کنند
  • آیا قامت این قوم افراخته می‌شود؟
  • هواشناسی فارس هشدار نارنجی داد/بارش‌های رگباری شدت می‌گیرد
  • بررسی مسائل و مشکلات محلات حاشیه نشین شهر یزد
  • لزوم توسعه خدمات کتابخانه‌ای در حاشیه شهرها و مناطق روستایی سنندج
  • جنون زباله میلیاردر زاغه‌نشین
  • پتار ؛ از پر جمعیت ترین محله های فقیر نشین جهان(+عکس)
  • بازارچه میوه و تره بار ایلام زودتر احداث شود
  • احتمال طغیان رودخانه ها و روان آب در مازندران