Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  احسان صفایی خیراتیان معاون خدمات شهری منطقه ۲۲ تهران در بازدید رئیس شورای شهر تهران از بوستان چیتگر با اشاره به سال تأسیس بوستان جنگلی چیتگر، گفت: بوستان چیتگر در سال ۱۳۴۰ تأسیس شد که در این بوستان باغ راز هستی، پیست دوچرخه سواری، باشگاه اسب سواری و دیگر مجموعه‌های خدماتی و رفاهی احداث شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صفایی خیراتیان با اشاره به مشکلات بوستان چیتگر افزود: قطع آب خام، آفت، نبود چارت سازمانی تأمین نشدن اعتبار که در توضیح قطع آب خام باید بگویم از اواخر سال ۹۲ کاهش دبی آب خام داشتیم که به مرور زمان از مرداد سال ۹۴ تا ۹۶ این آب به دفعات قطع، اما از سال ۹۶ به بعد حق انشعاب آب خام بوستان چیتگر به طور کامل قطع شد.

او با اشاره به سفره‌های زیرزمینی گفت: با برداشت‌ها به حلقه چاه بوستان چیتگر به طور کامل خشک شد و ما توانستیم چاه‌های باقیمانده را احیا کنیم.

معاون خدمات شهری منطقه ۲۲ تهران در توضیح میزان بدهی‌های شهرداری منطقه ۲۲ به شرکت‌های آب و فاضلاب گفت: مجموعه بدهی‌های شهرداری منطقه ۲۲ رقمی بالغ بر ۱۴۰ میلیارد تومان است که ۳۰ میلیارد آن مربوط به آب بها و ۱۰۰ تا ۱۱۰ میلیارد آن مربوط به حق انشعاب است، ولی باید به این نکته اشاره کنم که شهرداری منطقه ۲۲ سالیانه مبلغی بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان به شرکت آب و فاضلاب تهران پرداخت می‌کرد که به دلیل مشکلات مالی از سال ۹۲ متوقف شد.

بیشتر بخوانید: ۱۳۰ میلیارد تومان بودجه مورد نیاز برای اتصال حقابه بوستان چیتگر

صفایی خیراتیان با اشاره به اقدام‌های انجام شده تا به امروز گفت: یکی از اقدام‌های مدیریت شهری در منطقه ۲۲ انتقال پساب شهرک شهید بابایی جهت آبیاری بوستان چیتگر است که در تفاهم صورت گرفته ۵ کیلومتر پساب شهرک شهید باقری انتقال پیدا کرد و تیرماه ۲۴۰ متر مکعب از این پساب انتقال داده شد.

او ادامه داد: از زمانی که آبیاری آغاز شد درختان بوستان چیتگر یک دوره کامل آبیاری شده است و امیدواریم بتوانیم بعد از دو سال بوستان چیتگر را در سه نوبت آبیاری کنیم.

معاون خدمات شهری منطقه ۲۲ تهران تصریح کرد: پساب بعد از انتقال در ضلع شمالی فاز غربی بوستان چیتگر در مخزن ۲۰۰ متر معکبی ذخیره می‌شود و پس از آن به تپه‌ها انتقال داده می‌شود که از آنجا به شکل آبیاری سقلی درختان بوستان چیتگر آبیاری شود.

صفایی خیراتیان تاکید کرد: به دلیل مشکل کمبود آب بسیاری از سرویس‌های بهداشتی بوستان چیتگر به دلیل قطع آب بسته شده است.

او با اشاره به شروع آفات و بیماری‌ها در بین درختان گفت: آفات و بیماری‌های بوستان چیتگر یک سال بعد از قطع آب آغاز شد و یکی از دلایل دیگری که آفات و بیمار‌های درختان را تشدید کرد گرمای بیش از هوا بود.

معاون خدمات شهری منطقه ۲۲ تهران در توضیح کانون آفات گفت: مناطقی، چون تپه هواکش جنب میدان سوارکاری از جمله مناطقی است که به کانون انتشار آفات بدل شده است.

صفایی خیراتیان تصریح کرد: زمانی که بوستان چیتگر احداث و افتتاح شد، اقلیم تهران و اقلیم امروز آن متفاوت بود، زیرا میزان حجم بارش‌ها در ۶ ماهه پاییز و زمستان سنگین بود و به دلیل تغییر اقلیمی که امروز ایجاد شده است، تنش آبی به مهم‌ترین مشکل بوستان چیتگر تبدیل شده است.

او با اشاره به اینکه نکته که در سال گذشته ۶۰ هزار و ۲۰۰ اصل درخت در بوستان چیتگر کاشته شده است، گفت: دو پروژه مهم باغ راز هستی با مساحت ۱۸ ونیم هکتار و دهکده مهربانی (محل جمع‌آوری سگ‌های بدون صاحب) با مساحت ۱۷ هزار متر مربع در بوستان چیتگر احداث شده است.

معاون خدمات شهری منطقه ۲۲ تهران با اشاره به سرانه فضای سبز منطقه ۲۲ در سال ۹۶ گفت: سرانه فضای سبز برای هر متر مربع ۱۴۰ نفر در سال ۹۶ بود که این آمار در سال ۹۷ به ۱۴۵ نفر در متر مربع افزایش پیدا کرده است.

صفایی خیراتیان در تشریح هزینه سالیانه نگهداشت بوستان چیتگر گفت: سالیانه ۷ میلیارد تومان هزینه نگهداری بوستان چیتگر است که نگهداشت بوستان به وسیله ۴۰۰ نفر انجام می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار شهری شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۰۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در شهر تهران

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت:با راه اندازی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در ۱۵ استان کشور و پیگیری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران شاهد کاهش ۲۳.۱ درصدی ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در شهر تهران بوده‌ایم.

وی افزود: پیرو دغدغه‌های مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۳ پیرامون پدیده زمین خواری و لزوم ساماندهی و حفاظت از اراضی حساس و آسیب پذیر کشور، در اواخر سال ۱۴۰۱ سامانه پنجره واحد مدیریت زمین به عنوان یکی از ۲۳ پروژه اولویت دار دولت الکترونیک در استان تهران رونمایی شد.

نیکوکار اشاره کرد:کاهش پرونده‌های قضایی، پیشگیری از وقوع مفاسد در حوزه اراضی و املاک کشور، مدیریت یکپارچه اراضی کشوراز طریق نظارت ماهواره ای، حل معضلات نظام الکترونیکی اراضی و املاک در حوزه مجوزات، جلوگیری از جعل استعلامات و مجوز‌ها از مزیت‌های این سامانه محسوب شده و با بهره برداری کامل از آن می‌توان به این نتایج رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • امضای تفاهم نامه همکاری علمی بین المللی مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت و موسسه بهداشت عمومی ادواردو سنتیای هند
  • ابزار کشنده زورگیران دهه هشتادی پارک چیتگر تهران را ببینید | تصویر
  • قیمت آپارتمان در چیتگر چقدر است؟
  • کاهش پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • خلیج‌فارس و تبعات تغییر اقلیم
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در شهر تهران
  • بازنگری در نحوه اجرای طرح ترافیک قطعی است/ احتمال کاهش محدوده طرح
  • تاکید مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران بر یکپارچه سازی حمل و نقل همگانی
  • قطع حقابه و تغییر اقلیم عامل اصلی پدیده ریزگرد در قم است