Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-03-28@10:41:34 GMT

ماجرای استناد پوتین به آیه قرآن در حضور روحانی و اردوغان+فیلم

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۰۶۹۵

‍‍‍‍‍‍

آفتاب‌‌نیوز :

ولادیمیر پوتین که در کنار حسن روحانی، رییس‌جمهوری ایران و رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهوری ترکیه نشسته بود، در پاسخ به پرسشی درباره حمله اخیر به تاسیسات نفتی عربستان سعودی به آیه‌ای از قرآن استناد کرد که در آن مخالفت با خشونت‌ورزی مگر در شرایط حمایت از قوم و خویش مورد اشاره شده است.

پوتین گفت: «قرآن کریم به غیرقابل قبول بودن هرگونه خشونتی اشاره دارد مگر زمانی که پای حمایت از خویشاوندان شما در میان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما حاضریم به عربستان سعودی برای حمایت از قوم و خویش یا همان ملتش هرگونه کمکی ارایه کنیم.»

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

رییس‌جمهوری روسیه در ادامه نکته‌ای را خطاب به رهبران سیاسی عربستان سعودی مطرح کرد.

به گفته پوتین «کافی است رهبران عربستان سعودی تصمیم خردمندانه‌ای اتخاذ کنند، همانطور که رهبری ایران با خرید سامانه موشکی اس‌۳۰۰ انجام داد و همان مسیری که رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهوری ترکیه با خرید آخرین مدل سامانه دفاعی اس‌۴۰۰ طی کرد.»

زمانی که رئیس‌جمهوری روسیه در حال توضیح این نکات بود دوربین روی چهره برخی سیاستمداران ایرانی تمرکز کرده بود که با خنده به سخنان وی گوش می‌دادند، افرادی چون محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، محمود واعظی، رئیس دفتر حسن روحانی و امیر حاتمی، وزیر دفاع ایران.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ولادیمیر پوتین روسیه قرآن حسن روحانی رجب طیب اردوغان فروش اسلحه عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۰۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد | ماجرای سرقت نفت ایران توسط آمریکا

به گزارش همشهری آنلاین وزارت خارجه فیلیپین روز چهارشنبه اعلام کرد ۱۸ ملوان این کشور که در نفتکش سنت‌نیکلاس حضور داشتند، به سلامت به کشور خود بازگشته‌اند.

۲۱ دی ماه ۱۴۰۲ بود که ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد به‌دنبال تخلف کشتی «سوئز راجان» و سرقت نفت ایران توسط آمریکا، نفتکش یاد شده با نام جدید سنت‌نیکلاس توقیف شد.

نفتکش سوئز راجان در اردیبهشت ۱۴۰۲ محموله نفت متعلق به جمهوری اسلامی ایران را با هدایت آمریکا سرقت و به بنادر آن کشور منتقل کرده و در اختیار آمریکا قرار داده بود.

ارتش همچنین اعلام کرد این نفتکش به تلافی سرقت نفت توسط رژیم آمریکا توقیف شده است.

فیلیپین اعلام کرد ملوانان این کشور به صورت گروهی به این کشور رسیدند و آخرین گروه ۶ نفره از آن‌ها، هفته گذشته وارد فیلیپین شدند.

دولت فیلیپین در بیانیه خود از جمهوری اسلامی ایران نیز تشکر کرده است.

کد خبر 840950 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر ویژه ایران و آمریکا فیلیپین

دیگر خبرها

  • ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد | ماجرای سرقت نفت ایران توسط آمریکا
  • (عکس) «گوی اژدها»؛ یک شهربازی عجیب در عربستان سعودی!
  • بایدن، پوتین را «قصاب» خطاب کرد!
  • انتخابات شهرداری استانبول / رای کردها، تعیین کننده رقابت اصلی
  • آبان ۱۴۰۲؛ شورای فرهنگ عمومی تحت تأثیر «آقای همساده» در «مهمانی» ایرج طهماسب!
  • آبان ۱۴۰۲؛ شورای فرهنگ تحت تأثیر «آقای همساده» در «مهمانی» ایرج طهماسب!
  • آبان ۱۴۰۲؛ «این مملکت، مال حزب‌اللهی‌هاست!»
  • تساوی تاریخی تاجیکستان با عربستان در جشن نوروز
  • افشای دیدار ضدبرجامی جان کری و سعودالفیصل در داخل هواپیما به روایت روحانی /چه کسانی ترامپ را برای خروج از برجام تشویق کردند؟
  • فریبکاری انگلیس در معامله تسلیحاتی با عربستان