Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ به نقل از بخش عربی خبرگزاری «آناتولی»، سازمان‌های دیده‌بان حقوق بشر، عفو بین‌الملل و اتحادیه بین‌المللی حقوق بشر، دیروز، 26 شهریورماه، با ارسال نامه‌ای مشترک به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، خواستار محکومیت علنی بازداشت دسته‌جمعی بیش از یک میلیون مسلمان اویغور از سوی مقامات چینی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
این سه سازمان حقوق بشری در نامه خود از دبیرکل سازمان ملل خواستند از قدرت خود برای جلوگیری از اقدامات خشونت‌آمیز مقامات چینی و بستن بازداشت‌گاه‌های «سین‌کیانگ» تأکید کرده و خواستار پایان دادن به این فشارها شدند.
 
در این نامه اشاره شده که بهترین راه برای جلوگیری از اقدامات دولت چین علیه مسلمانان اویغور، استفاده از روش دیپلماتیک است، اما دولت چین در این زمینه تاکنون پاسخی نداده است.
 
این سازمان‌ها از مقامات چینی نیز خواستند تا به «میشل باشیلیت»، نماینده کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل و کارشناسان سازمان ملل برای ورود به منطقه سین‌کیانگ مانعی ایجاد نکنند و اجازه دهند که آنان از اردوگاه‌های اویغور در این منطقه بازدید کنند.
 
پکن از سال 1949 میلادی، بر ایالت ترکستان شرقی که محل زندگی اقلیت مسلمان اویغور بود، سیطره پیدا کرده و نام این منطقه را «سین کیانگ» به معنای «مرزهای جدید» قرار داد.
 
از سال 2009 میلادی این منطقه شاهد اقدامات خشونت‌آمیز و خونبار بوده است و بر اساس آمارهای رسمی، حدود 200 نفر از اهالی آن به قتل رسیده‌اند.
 
پکن از آن زمان، به ویژه پس از بالا گرفتن تنش‌ها میان دو قومیت چینی و اویغور، نیروهای ارتش خود را در منطقه سین کیانگ و در شهرهای اورومچی، کاشغر، ختن و تورفان مستقر کرده است.
 
انتهای پیام
 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا اویغورها مسلمانان چین سین کیانگ بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۰۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید رفتار خشونت‌آمیز

به گزارش جماران، طبق گزارش‌های منتشر شده توسط منابع رسمی کشور آلمان، میزان جرم و جنایت علیه مسلمانان این کشور در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال قبل بیش از ۲ برابر شده است. بر اساس تحقیق «کریستوف دو وریس»، قانون‌گذار اتحادیه دموکرات مسیحی، در سال ۲۰۲۳ میلادی حدود یک هزار و ۴۶۴ رفتار خشونت‌آمیز علیه مسلمانان این کشور ثبت شده است.

 

حجم ویدیو: 21.42M | مدت زمان ویدیو: 00:01:00 دانلود ویدیو

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان
  • ‌زمان دقیق واریز حقوق فروردین ۱۴۰۳ فرهنگیان
  • افشای دسیسه‌چینی آمریکا علیه عضویت فلسطین در سازمان ملل
  • انگلیس خواستار تشدید سیاست شکست‌خورده تحریم‌ ایران شد
  • چقدر برای نرخ بیمه و درمان از فیش حقوقی هر کارمند کسر می‌شود؟
  • زمان واریز حقوق فروردین ۱۴۰۳ فرهنگیان 
  • دانشگاه تهران مجری ۳ طرح حقوقی دستگاه‌های اجرایی شد
  • تشدید رفتار خشونت‌آمیز
  • درخواست ارمنستان از دادگاه لاهه برای اقدام علیه باکو
  • هشدار بورل به اسرائیل: رویارویی منطقه‌ای به نفع هیچکس نیست