Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان جنوبی گفت: در طرح سوگواره بصیرت عاشورایی به بیش از ۳۰۰ هیئت شهری و روستایی در قالب طرح شمیم حسینی کمک شد. ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور صبح امروز در نشست خبری با اشاره به حضور گسترده و باشکوه عزاداران حسینی در جوار امامزادگان استان اظهار داشت: روز سوم محرم تجمع "لبیک یا حسین" در 19 بقعه با حضور بیش از 7 هزار نفر برگزار شد و در روز ششم محرم همایش "شیرخوارگان حسینی" در 13 بقعه با حضور 10 هزار نفر شرکت کننده، روز هفتم محرم "تجمع احلی من العسل" در 12 بقعه"با حضور 4 هزار نفر شرکت کننده ، در روزهای  نهم و دهم محرم "مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی و شام غریبان" در 52 بقعه با حضور 150 هزار نفر از هیئت‌ها و دسته‌های عزاداری و در روز دوازدهم محرم، همایش "رهروان زینبی" در 15 بقعه باحضور 4 هزار نفر برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان جنوبی گفت: در مجموع 100 برنامه درسطح استان برگزار شده که بیش از 180 هزار نفر در آن شرکت کردند.

وی بیان کرد: طرح سوگواره بصیرت عاشورایی نیز در دهه اول محرم با شعار محوری «کرامتنا الشهاده» در 55 بقعه متبرکه استان اجرا شد.

اجرای طرح شمیم حسینی در استان بوشهر آغاز شدبرگزاری دعای عرفه در مصلای نمازجمعه مسجدسلیمان/اختتامیه نمایشگاه شمیم حسینی در اهوازبرپایی نمایشگاه شمیم حسینی در 18 امامزاده تهران بخشی‌پور تصریح کرد: برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه، اجرای صحیح و امینانه نیات واقفین در موضوعات روضه خوانی، تعزیه داری و اطعام (طرح شمیم حسینی) از ابعاد مختلف این طرح بوده است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان جنوبی با اشاره به طرح شمیم حسینی گفت: در طرح سوگواره بصیرت عاشورایی به بیش از 300 هیئت شهری و روستایی در قالب طرح شمیم حسینی کمک شد.

وی عنوان کرد: از ابتدای ماه محرم برنامه‌ایی از قبیل سخنرانی، برگزاری مراسم زیارت عاشورا، برپایی مجالس عزاداری و نماز جماعت، تشکیل خیمه‌های معرفتی کودکان، پاسخگویی به مسائل شرعی، برپایی ایستگاه صلواتی در بقاع متبرکه انجام شده است.

بخشی‌پور اظهار داشت: در سطح استان موقوفاتی وجود دارد که بیش از یک تا سه قرن ثبت شده و همچنان پابرجاست و توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه  حفظ، مدیریت و اجرای نیت می‌شود.

انتهای پیام/ ت

R41348/P/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۰۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف جسد مردی در بیرجند

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش مدیریت رسانه و روابط عمومی دادگستری کل استان خراسان جنوبی، به دنبال کشف جسدی در بیرجند امروز "زارعی" بازپرس دادسرای مرکز استان به همراه تیم پزشکی قانونی و انتظامی در محل حاضر شد و دستورات اولیه را صادر کرد.

بنا به این گزارش هویت متوفی و اولیای دم نیز شناسایی شده و سایر اقدامات قانونی در حال انجام است.

دادگستری خراسان جنوبی اعلام کرد که علت فوت در دست بررسی است و رسانه‌ها از گمانه زنی اجتناب کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • کشف جسد مردی در بیرجند
  • باران و سیلاب سراسر خراسان جنوبی را فرا گرفت
  • فعالیت مجامع اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی
  • مجموعۀ ویدئوکتاب‌های سلامت اجتماعی منتشر شد
  • بهره مندی ۶۵ درصدی جمعیت خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • افتتاح اولین کتابخانه تخصصی مستقل کودک در خراسان جنوبی
  • حمایت ۳۰۰۰ میلیارد ریالی از طرح مسکن خراسان‌ جنوبی
  • اهدای ۱۶۵ میلیارد ریال لوازم ضروری به نیازمندان خراسان‌جنوبی
  • راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی تا سطح ۴۰ مگاوات تولید برق در «عین‌الکش»/ بیمارستان سینا را از ما گرفتند!
  • ۲۰۰ میلیارد تومان برای رفع تنش آبی در طبس ابلاغ شد