Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-28@18:49:58 GMT

میرسلیم: نباید فریب رقم ١٥ میلیارد دلاری را خورد

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۰۹۱۹

میرسلیم: نباید فریب رقم ١٥ میلیارد دلاری را خورد

خبرگزاری میزان: سید مصطفی میرسلیم  با اشاره به نقض عهد‌های مکرر اروپا و وعده اخیرشان مبنی بر راه اندازی خط اعتباری ۱۵ میلیارد دلاری که اجرای آن را منوط به پیوستن ایران به FATF کرده‌اند، اظهار کرد: اروپا در تصمیم گیرى خود مستقل نیست و به‌شدت متأثر از آمریکاست.

امروزه اقتصاد بسیارى از کشورهاى اروپایى سخت وابسته به آمریکا است
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه معنى ندارد که دولت آلمان و نیز ژاپن در خاور دور را صاحب رأى مستقل در مقابل آمریکا بدانیم، تصریح کرد: امروزه اقتصاد بسیارى از کشورهاى اروپایى سخت وابسته به آمریکا است و آن‌ها هیچگاه منافع خود را در تعامل با آمریکا فداى معاملات‌شان با ایران نمى کنند و این را صادقانه به ما گفته اند که ما مى‌دانیم حق با شما است ولى توقع نداشته باشید که ما خود را فدایى شما کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میرسلیم خاطرنشان کرد: بنگاه‌هاى اقتصادى اروپایى تابع منویات سیاسى دولت‌های‌شان نیستند و به‌فرض هم که دولت‌ها تصمیم بگیرند با ما تعامل داشته باشند، این تصمیم سیاسى بر رفتار اقتصادى بنگاه‌هاى طرف معامله ما مؤثر نیست.

بررسى مجدد لوایح یاد شده هم فعلا در دستور کار مجمع نیست.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: نکته دیگر اینکه FATF پیش بینى شده تا شفافیت را در تراکنش هاى جهانى و معاملات بین المللى محقق کند و ما با اصل شفافیت مخالف نیستیم، اما این امر در شرایطى که ما را در تحریم قرار داده اند و مى خواهند به اضطرار بکشانند تا تسلیم منویات سیاسى آن‌ها شویم، اصلا به مصلحت ما نیست؛ بررسى مجدد لوایح یاد شده (سی اف تی و پالرمو) هم فعلا در دستور کار مجمع نیست.

وی با بیان اینکه اعتنا به وعده‌هاى پوچ دولت‌هاى اروپایى که در درجه اول به دنبال منافع خود هستند و نه احقاق حق ایران، اشتباه است، گفت: نباید فریب رقم ١٥ میلیاردى را هم خورد و مردم ایران را با این ترفند‌ها به دریوزگى از اروپا کشاند.

میرسلیم تاکید کرد: رئیس جمهورى آمریکا در روز‌های اخیر اعلام کرد براى مذاکره با ایران نیاز به واسطه گرى فرانسه ندارد، بنابراین امید بستن به میانجیگرى فرانسه کاملا بى فایده و مطرح کردن آن ارقام توهین به مردم ایران است.

عضومجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: آمریکا چندبار در تاریخ چهارصد ساله خود اثبات کرده از نسل‌کشى و کشتار جمعى براى سیطره جویى ابایی ندارد و استکبار، سیاستمداران آمریکا را مخبّط (درهم آمیختگی) کرده است.

رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: این آمریکا بود که از اوایل قرن هفدهم تا اواخر قرن نوزدهم به جاى همزیستى مسالمت آمیز با بومیان آمریکایى، نسل آن سرخ پوستان را به انقراض و اضمحلال کشاند؛ این آمریکا بود که به خود اجازه داد جنایت استفاده از بدترین سلاح کشتار جمعى یعنى بمب اتمى را در هیروشیما و ناکازاکى علیه مردم و نه نظامیان، مرتکب شود؛ این آمریکا بود که بردگى سیاه پوستان را در دوران معاصر ابزار پیشرفت مادى و آقایى خود و تفاخر بر دیگران کرد؛ این آمریکا بود که با مداخلات به‌ناحق و مستمر خود در دوران جنگ سرد بسیارى از حکومت‌هاى مستقل دنیا را برانداخت که یکى از آن‌ها حکومت ملى ایران در ١٣٣٢ بود و ما خاطره آن را فراموش نکرده ایم.

افشای روش‌هاى استکباری آمریکا ازسوی ایران
وی ادامه داد: یادمان نرفته است این آمریکا بود که پس از پیروزى انقلاب اسلامى به جاى به رسمیت شناختن انقلاب اسلامى ایران به توطئه گرى پرداخت، توطئه هایى که اسناد وقیح آن از لانه جاسوسى به دست آمده و موجود است و امروز کینه از جمهورى اسلامى به دل گرفته، زیرا تمام روش‌هاى استکباریش را افشا و در نایجه درسطح جهان آن‌ها را آن طور که حق‌شان است تحقیر کرد، کارى که هیچکس جرئت نکرده بود انجام دهد و همین موضوع، امر را بر آن‌ها مشتبه کرده بود که، چون قلدرند، همیشه حق با آنهاست و مى توانند خود را بر دیگران تحمیل کنند و کسى حقّ ندارد به آن‌ها بگوید بالاى چشمتان ابرو است!

میرسلیم تاکید کرد: کاش این تحقیر موجب بیدارى آمریکا مى شد تا روش استکبارى خود را کنار گذارد ولى هیهات؛ آمریکا در لجاجت خود باقى مانده و حتى آن را تشدید کرده است و نمونه دو ساله اخیر آن عهد شکنى رسمى و بى شرمانه نسبت به برجام و اعمال تحریم‌هاى ظالمانه پس از آن است.

خوش خیالى برخى از مسئولان ما درباره آمریکا
عضومجمع تشخیص مصلحت نظام یادآورشد: نتیجه اینکه خوش خیالى برخى از مسئولان ما و این تفکر که آمریکا آمادگى یافته تا آدم بشود و حق ما را به رسمیت بشمرد و دست از ظلم نهادینه و ماهیت استکبارى خود بردارد، کاملا باطل است و آن خوش خیالى ساده لوحانه یا خائنانه است. به‌نوعى ضایع کردن وقت و فرصت‌هاى گرانبهایى است که خداى متعال به ما عطا کرده ولى در اثر سوء مدیریت و عدم شایسته سالارى و به‌ویژه عدم بکارگیرى عملى سیاست‌هاى اقتصاد مقاومتى، از دست مى‌رود.

اخبار داغ ویدئوی چالش بطری هنرپیشه معروف ساختگی از کار درآمد! +فیلم فیلم: توضیح کارگردان «گاندو» درباره سکانس حاشیه‌‌ساز هواپیما فیلم: چالش باز کردن درب بطری به صداوسیما رسید! فیلم: خودرو گرانقیمت منشا به آتش کشیده شد! فیلم: علی ضیا روی آنتن زنده ادای احمدی‌نژاد را در آورد غارت بار تریلی توسط مردم بی فرهنگ! + فیلم

منبع: فردا

کلیدواژه: میرسلیم خط اعتباری ۱۵ میلیارد دلاری اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۰۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیان ۱۰۰ میلیارد دلاری شرکت‌هایی که از روسیه خارج شدند

خبرگزاری رویترز در تحلیل آماری جدید خود اعلام کرد خروج شرکت‌های خارجی از روسیه که از زمان آغاز جنگ اوکراین صورت گرفت، بیش از ۱۰۷ میلیارد دلار به آنان ضرر زده است.

گفته می‌شود حجم زیان‌ها نسبت به آخرین آمار آن که در ماه اوت سال گذشته منتشر شد، به میزان یک سوم افزایش یافته است.

پس از آغاز جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۲، برخی شرکت‌های چند ملیتی از جمله رستوران‌های زنجیره‌ای مک دونالد، شرکت تولید پوشاک اچ اند ام و شرکت نفتی «شل» اعلام کردند روابط خود را با روسیه مجددا بررسی خواهند کرد. برخی از شرکت‌ها شروع به کاهش سرمایه‌گذاری کرده و برخی نیز اعلام کردند به طور کلی از بازار روسیه خارج خواهند شد. 

شرکت نفتی شل فروردین ماه سال گذشته اعلام کرد پس از خروج از روسیه، ۵ میلیارد دلار زیان مالی دیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • زیان ۱۰۰ میلیارد دلاری شرکت‌هایی که از روسیه خارج شدند
  • جریمه ۲ هزار دلاری شجاع خلیل‌زاده
  • سخنان حجت‌الاسلام قرائتی درمورد فریب‌خوردگان آشوب‌های سال گذشته
  • سرمایه‌گذاری ۲۲ میلیون دلاری آمریکا برای ابزار جاسوسی پوشیدنی
  • ادعای نتانیاهو در مورد پیروزی مطلق در رفح، فریب و خدعه است
  • تهران-آنکارا در مسیر تجارت ۳۰ میلیارد دلاری
  • پشت فرمان بنز یک میلیون دلاری در ایران
  • فریب در ازدواج چیست؟ شرایط و مجازات آن
  • عملیات فریب در ۸۶ کیلوگرم!
  • سرپرست ملوان: فاصله ۲۰ امتیازی با نساجی باعث فریب ما نمی‌شود