Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@19:55:38 GMT

همکاری ایران و اتریش در حوزه گردشگری

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۰۹۷۱

همکاری ایران و اتریش در حوزه گردشگری

به گزارش خبرنگار مهر، الکساندر ریگر، معاون فرهنگی سفارت اتریش در تهران، در نشست خبری سمپوزیوم بین المللی گردشگری پایدار با محوریت طبیعت گردی گفت:  اتریش تا چهل سال پیش در حوزه طبیعت‌گردی به خصوص گردشگری زمستان اشتباهات زیادی را مرتکب شد چنانکه به دلیل تعداد زیاد گردشگران آسیب‌های فرهنگی و محیط زیستی متعددی را متحمل شدیم اما سعی کردیم این امر را کنترل کنیم چرا که شاهد آلوده شدن منابع آبی در مناطق کوهستانی اتریش بودیم و بنابراین در صدد کنترل تعداد گردشگران و سطح کیفی حضور آنها بر آمدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ریگر یادآور شد: سال گذشته اولین نمایشگاه اتریش در سمپوزیوم دماوند برگزار شد.  یکی از بزرگترین باشگاه‌های کوهنوردی اتریش در این نمایشگاه به همراه فعالان حوزه گردشگری اتریش حضور یافت.

وی ادامه داد: آنجا به این مهم پی بردیم که می‌توانیم در حوزه گردشگری ورود کنیم. با توجه به آنکه اتریش و ایران در حوزه گردشگری تشابهات زیادی دارند و اتریش در دو حوزه گردشگری فرهنگی و طبیعت‌گردی پیش‌رو است، ایران نیز می‌تواند در حوزه طبیعت‌گردی از تجربیات اتریش بهره‌مند شود.

معاون فرهنگی سفارت اتریش گفت: دماوند به عنوان نماد کوهستان‌های ایران برای ما بسیار مهم است. نکته دیگر اینکه بیشتر کوه‌های ایران از نظر تکنیکی صعود آسانی دارند و این موضوع نقطه مثبتی در جذب گردشگر تلقی می شود. دماوند به لحاظ امکانات طبیعی منطقه آمادگی جذب گردشگر را داراست اما، شاهد مشکلاتی در حوزه گردشگری پایدار و عدم توجه به محیط زیست در این منطقه هستیم.

ریگر تاکید کرد: زیرساخت‌های گردشگری مرتبط با محیط زیست باید در دماوند مورد توجه قرار گیرد و استانداردها بر اساس استانداردهای جهانی تعریف شود. اگر ایران قصد دارد دماوند را به عنوان یکی از میراث‌های جهانی خود در یونسکو ثبت کند که این هدف بسیار خوبی است، باید در حوزه حفظ استانداردهای محیط زیست و گردشگری پایدار نیز تلاش‌های لازم را انجام دهد و برای رسیدن به این هدف همسو با استانداردهای جهانی پیش برود.

وی ادامه داد: در رابطه با انواع اقامتگاه‌هایی که باید در اطراف دماوند شکل گیرد، بهتر است متخصصان پاسخگو باشند اما به عنوان یک گردشگر معتقدم بازیافت فاضلاب و نوع دفع زباله در دماوند باید مورد توجه قرار گیرد تا به سطوح استانداردهای بین‌المللی نزدیکتر شویم با این وجود سرویس‌دهی به گردشگران و همراهی آنها و نوع پذیرایی بسیار خوب است.

معاون فرهنگی سفارت اتریش تصریح کرد: تبادل اساتید و گردشگر در زمره بخش‌هایی است که تحریم‌ها نمی توانند آن را تحت تاثیر قرار دهند و ما هیچ مشکلی در این حوزه نداریم. علاوه بر این، به تازگی با مسوولانی از پنج کشور دیگر اتحادیه اروپا از دیگر مناطق طبیعت گردی بازدید کردیم. چراکه، قصد داریم با فرهنگ و مردم بخش‌های مختلف ایران آشنا شویم و آن را معرفی کنیم.  

ریگر افزود: اگر گردشگران به یک منطقه سفر کنند قطعا با بخش‌ها و جوانب مختلف گردشگری آن منطقه از جمله فرهنگ، آداب و رسوم، میراث فرهنگی و... نیز آشنا خواهند شد.  همکاری های راهبردی ایران و اتریش در راستای تشکیل کارگروه‌های مشترک ادامه خواهد داشت و در سمپوزیوم پیش‌رو اساتیدی از اتریش برای حضور در دو کارگروه آب، محیط زیست و گردشگری به ایران سفر خواهند کرد.

کد خبر 4721830

منبع: مهر

کلیدواژه: اتحادیه اروپا یونسکو اتریش دماوند گردشگری پایدار شهرداری تهران شورای شهر تهران قوه قضاییه وزارت آموزش و پرورش اربعین حسینی دستگیری سارق دادگاه شهر تهران عملیات امداد و نجات آتش نشانی محسن هاشمی محسن حاجی میرزایی مواد مخدر آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۰۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستا‌های ایران در فهرست جهانی شدن

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاري صدا وسيما ، مدیرکل گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی از رقابت ۸ روستای ایران در مسیر جهانی شدن خبر داد. آقای فاطمی گفت: دارا بودن منابع فرهنگی، ترویج و حفاظت از منابع طبیعی، اولویت بندی گردشگری، بهداشت، ایمنی و امنیت از جمله معیارهای اعلام شده از سوی سازمان جهانی گردشگری در انتخاب روستاهای هدف گردشگری است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آمادگی کامل سمرقند برای هرگونه همکاری در برگزاری هفته فرهنگی اصفهان
  • تجهیز ۲۰ بسته برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در گردشگری کرمان
  • هویت ملی در هر حوزه‌ای ثبت جهانی شود
  • تشکر از صداوسیما برای سریال «نون‌خ» / موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • افتتاح خانه محیط زیست دماوند همزمان با هفته زمین پاک 
  • تحول در گردشگری اشتهارد با پیشبرد پروژه‌های این حوزه در شهرستان
  • ممنوعیت ورود گردشگران به منطقه دریاچه تار دماوند
  • روستا‌های ایران در فهرست جهانی شدن
  • ضرورت تثبیت هفته فرهنگی شمیرانات در استان تهران
  • اصفهان شناسنامه کشور در بخش میراث فرهنگی است