Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مدیرکل میراث‌فرهنگی خراسان رضوی گفت: «در جلسه استانداری و در جلسه میثاق برای کاهش هزینه اقامت و حمل و نقل مسافران در فصول خلوت سال، طرحی ریخته شد که امسال اجرایی خواهد شد.»
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی، ابوالفضل مکرمی‌فر، مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی با بیان این مطلب افزود: «ساب، طرحی کشوری است که ستاد مرکزی خدمات سفر کشور به ارگان های دست اندرکار، از جمله اداره میراث فرهنگی استان‌ها ابلاغ کرده و از آنان خواسته در قالب این طرح یک سری امتیازات و تخفیفات برای آسان کردن سفرهای مردم برنامه‌ریزی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
او زمان آغاز این بسته سفر آسان و برنامه‌ریزی شده را غیر از فصول پیک گردشگری اعلام کرد و گفت: «این طرح احتمالا از مهرماه آغاز می‌شود و هدف آن ترغیب مردم به سفر در فصول پاییز و زمستان است.»
مکرمی‌فر ادامه داد: «در جلسه استانداری و در جلسه میثاق برای کاهش هزینه اقامت و حمل و نقل مسافران در فصول خلوت سال، طرحی ریخته شد که امسال اجرایی خواهد شد.»
مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: «ارائه تسهیلات بانکی ارزان قیمت به دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی، برقراری پروازهای برنامه ای و غیربرنامه‌ای از مبادی مختلف به مقصد مشهد به منظور ایجاد بازار رقابتی و ارزان تر شدن هزینه سفر، ایجاد راهکار همکاری های بیشتر میان اماکن اقامتی ارزان قیمت دولتی و دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی و واگذاری تأسیسات گردشگری دولتی و سایت های گردشگری به بخش خصوصی از جمله اقدامات توزیع سفر در قالب طرح ساب است.»
او با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری خراسان رضوی اظهار کرد: «این استان 2141 تاسیسات گردشگری دارد که شامل 232 هتل ، 308 هتل آپارتمان، 375 مهمانپذیر، 650 خانه مسافر دارای مجوز، 58 اقامتگاه بوم‌گردی، یک متل و یک مجتمع گردشگری است.»
مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی با اشاره به جاذبه‌های گردشگری و میراث فرهنگی این استان گفت: «بیش از 1500 اثر تاریخی خراسان رضوی در فهرست میراث فرهنگی کشور به ثبت رسیده‌است.»

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اجرا کاهش هزینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۱۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۷۸ درصدی ورود مسافران نوروزی به سیستان بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان از رشد ۷۸درصدی ورود مسافران نوروزی به این استان تا ششم فروردین‌ماه خبر داد.

محمدهادی طهرانی‌مقدم در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: در بازه زمانی ۲۴ اسفندماه سال گذشته تا ششم فروردین ماه امسال ۴۵۸ هزار و ۷۶۱ مسافر و گردشگر نوروزی این استان را به عنوان مقصد سفرهای خود انتخاب کرده و وارد استان شده‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان افزود: از این میان تعداد ۴۴۸ هزار و ۶۶۸ نفر مسافر ایرانی و ۱۰۹۳ نفر توریست و گردشگر خارجی بوده‌اند که به ترتیب رشد ۷۹ و ۴۷ درصدی را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: بر اساس گزارشات رسیده به ستاد خدمات سفر، ۱۷هزار و ۴۰۹ نفر از طریق فرودگاه‌های استان، ۵۴۷۳ نفر از طریق راه آهن و ۴۳۵ هزار و ۸۷۹ نفر نیز از طریق حمل و نقل جاده‌ای وارد سیستان و بلوچستان شده‌اند که به ترتیب رشد ۲۷ و ۱۵و ۸۲ درصدی را به ثبت رسانده است.

به گفته طهرانی‌مقدم، طی این بازه زمانی ۶۴۵هزار و ۹۷۶ نفر نیز از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کرده‌اند و بیش از یک میلیارد تومان نیز محصولات صنایع‌‎دستی هنرمندان استان به فروش رسیده که در این بخش نیز رشد ۶۱درصدی فروش ثبت شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان ادامه داد: خوشبختانه با تدابیر اندیشیده شده توسط اعضای عضو ستاد خدمات سفر، از زمان شروع رسمی ستاد تا امروز با کاهش ۴۱درصدی میزان تصادفات روبه‌رو بوده‌ایم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازدید ۲۲۰ هزار نفری مسافران نوروزی از جاذبه‌های گردشگری یزد
  • بیش از ۷۶۵ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری خراسان جنوبی بازدید کردند
  • بیش از 690 هزار مورد بازدید از جاذبه های گردشگری خراسان جنوبی
  • شیراز میزبان مسافران نوروزی از نقاط مختلف کشور است + فیلم
  • رضایت مسافران نوروزی از سفر به شیراز
  • اقامت مسافران نوروزی در استان اردبیل از مرز ۱۲۵ هزار نفر گذشت
  • رشد ۷۸ درصدی ورود مسافران نوروزی به سیستان بلوچستان
  • ورودبیش از شش میلیون زائر ومسافربه مشهد
  • ظرفیت روزانه اقامت‌گاه‌های استان یزد ۱۵۵ هزار نفر است
  • فعالیت ۲۲ موزه ایام نوروز در مازندران