Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-20@04:08:17 GMT

۳هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در استان وجود دارد

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۱۱۵۱

۳هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در استان وجود دارد

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به وجود ۳هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در استان گفت: ماموریت داریم تا دانش‌آموزان لازم التعلیم را ۱۰۰ درصد پوشش دهیم اما متاسفانه برخی از دانش‌آموزان به دلایل مختلف از تحصیل بازمانده‌اند که در استان حرکت جدی‌ای برای شناسایی آنها صورت گرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین در آستانه بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید شب گذشته(سه‌شنبه) با حضور مسئولان کشوری و استانی در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خیرالله رحمانی در ابتدای این جلسه با اشاره به وضعیت آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: پیش‌بینی می ‌شود سال تحصیلی جدید ۲۵۱ هزار دانش‌آموز در مدارس استان مشغول به تحصیل شوند که از این تعداد  حدود ۱۳۰ هزار نفر پسر و ۱۲۰ هزار نفر دختر هستند.

وی با اشاره به وجود 2هزارو 338 مدرسه در استان افزود: در استان نزدیک به 10هزار کلاس درس وجود دارد که از این تعداد 6هزار و 600 کلاس درس دارای استاندار بوده و حدود یک هزارو 600 کلاس نیازمند مقاوم سازی و حدود یک هزار و 200کلاس درس دیگر نیازمند تخریب و بازسازی هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه عدالت آموزشی، خط قرمز و رسالت ما در نظام جمهوری اسلامی است؛ گفت: هم اکنون در سطح استان 200 کلاس درس با تعداد دانش‌آموزانی کمتر از ۱۰ نفر وجود دارد.

سند تحول بنیادین نقشه راه فرهنگیان و آموزش و پرورش استان است

وی عنوان کرد: ده درصد دانش‌آموزان استان در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند که حدود ۱۰ هزار نفر آنها در مدارس دارای استاندارد و مابقی در مدارسی فاقد استاندارد لازم تحصیل می‌کنند.

رحمانی اضافه کرد: جلسه قبل مصوبه‌ای داشتیم تا براساس آن به موسسین اینگونه مدارس سه سال مهلت داده شود، همچنین زمین مناسبی در بخش‌های مختلف در اختیار آنها قرار دهیم که در بازه زمانی سه ساله مدرسه‌ای استاندارد بسازند.

وی تصریح کرد: بحث بازگشایی مدارس در قالب پروژه مهر پیگیری و دنبال می‌شود تا هم بتوانیم مدارس و محیط فیزیکی مناسبی برای مهر ماه آماده کنیم و هم ساماندهی نیروی انسانی را به درستی انجام دهیم که در هر دو مقوله اقدامات خوبی در سطح استان انجام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از افتخارات نظام است چراکه برگرفته از ارزش‌های دینی، آموزهای قرآنی و فرامین ائمه اطهار(ع) است.

وجود ۷۱واحد آموزشی شبانه روزی در استان 

وی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را خط قرمز و نقشه راه فرهنگیان و آموزش و پرورش استان عنوان کرد و گفت: در برنامه ششم توسعه بر اجرایی شدن سند تاکید شده که در این راستا حدود 200برنامه در آموزش و پرورش استان منطبق با سند تحول تدوین شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: ۷۱واحد آموزشی شبانه روزی در استان وجود دارد که حدود ۶ هزار و  ۴۰۰ دانش‌آموز استان در این مدارس تحصیل می‌کنند همچنین در استان حدود ۶هزار دانش آموز عشایری و نزدیک به ۶هزار دانش‌آموز اتباع خارجی وجود دارد.

وی عنوان کرد: ماموریت داریم تا دانش‌آموزان لازم التعلیم را ۱۰۰ درصد پوشش دهیم اما متاسفانه برخی از دانش‌آموزان به دلایل مختلف از تحصیل بازمانده‌اند که در استان حرکت جدی‌ای برای شناسایی آنها صورت گرفته است.

رحمانی اضافه کرد: در دوره ابتدایی حدود۷۷۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل داشتیم که تابستان امسال توانستیم ۲۰۰ نفر آنها را شناسایی کرده و به چرخه تحصیل باز گردانیم.

وی ادامه داد: در مجموع حدود۱۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل داشتیم که حدود ۷ هزار از آنها معمولا در مدارس بزرگسال و مدارس آموزش از راه دور استان ثبت نام کردند و اکنون حدود۳ هزار دانش‌آموز به دلایل مختلفی بازمانده از تحصیل هستند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۱۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنبیه دانش‌آموز مرزن آبادی توسط معلم در حال پیگیری است

ساعتی پیش اطلاعاتی همراه با فیلم از تنبیه یک دانش آموز مرزن آبادی توسط معلمش در فضای مجازی منتشر شد که انتشار چنین اطلاعاتی با موجی از نگرانی کاربران شبکه‌های اجتماعی پیام رسان و مردم این بخش خطه غربی مازندران همراه شد.

لیلا تقوی چهارشنبه شب در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: هرگونه تنبیه بدنی دانش آموزان مغایر با قوانین نظام تعلیم و تربیت بوده و بنابراین از معلمی که مرتکب چنین خطایی شده باید پاسخگو باشد.

وی با اظهار آنکه امروز به علت ماموریت کاری در محل کارش حضور نداشته و به تازگی متوجه چنین اتفاقی شده است، گفت: طی تماس تلفنی از فرد خاطی خواسته شد تا فردا در نخستین ساعت کاری به اداره آموزش و پرورش مراجعه کند و در این باره توضیح دهد.

مدیر آموزش و پرورش مرزن آباد ضمن پوزش از والدین این دانش آموز گفت: برابر ضوابط و قواعد با این معلم برخورد خواهد شد و کوتاه نخواهم آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • «تک ماده» برای ۴ درس؛ کمک به دانش‌آموز یا پوشاندن ضعف آموزش در مدارس؟/ «کاهش معدل از سخت‌تر شدن سوال‌ها نیست از کاهش سطح آموزشی است»
  • عزل معاون متخلف به‌ دلیل تنبیه دانش‌ آموز | عکس
  • عزل معاون متخلف مدرس به‌دلیل تنبیه دانش‌آموز
  • عزل معاون متخلف به‌دلیل تنبیه دانش‌آموز مرزن‌آبادی
  • استخر شهدای دانش آموز سمنان به بهره‌برداری رسید
  • آغاز ساخت مدرسه و بهره برداری از ۴ زمین چمن مصنوعی در بهمئی
  • تنبیه دانش‌آموز مرزن آبادی توسط معلم در حال پیگیری است
  • اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس
  • ۲ میلیون دانش آموز حافظ قرآن هستند
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد