Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اصغر جعفری پیش از ظهر امروز چهارشنبه در نشستی خبری به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس اظهار داشت: در سی و نهمین سالگرد دفاع مقدس، سربلندی، اقتدار و عزت ملت ایران را گرامی می‌داریم. امام خمینی (ره) تهدید جنگ تحمیلی را به فرصت انسجام، وحدت و پیشرفت تبدیل کردند. در شرایط منطقه‌ای و بین‌المللی آثار و شرایط دفاع مقدس و میراث شهدا برای ما قابل لمس است که امنیت، سربلندی و عزت را برای ما به همراه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی با بیان اینکه شکست داعش، حفظ امنیت، حفط انسجام در میان ملت‌های منطقه و پیروزی‌های محور مقدس ریشه در دفاع مقدس دارد، اظهار داشت: شرایط آن دوران موجب ثبات ما شده است. دفاع مقدس شناسنامه افتخار و سربلندی ملت ایران است. همه ایرانیان به آن می‌بالند و در تار و پود ملت ایران تنیده شده است.  
مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با بیان اینکه ملت ما بیش از گذشته قدرشناس شهدا، جانبازان، آزادگان و خانواده‌های آنهاست، تصریح کرد: این قدرشناسی بسیار ارزشمند است. احترام ملت به شهدای مدافع حرم و خانواده‌های آنها سرمایه بزرگی است. بحث مدافعان حرم و وطن برگرفته از شهدای دفاع مقدس است.
جعفری ادامه داد: شاهد توفیقات گسترده اندیشه انقلاب اسلامی هستیم. این اندیشه در دنیا نفود و توسعه یافته است. هم‌اکنون ایران از قدرت‌های تاثیرگذار منطقه و از بازیگران قابل اعتنا در عرصه بین‌المللی است.  
وی در تشریح برنامه‌های موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خاطرنشان کرد: ۴۶ برنامه مهم داریم که ۱۴۷ اجرا را دربرمی‌گیرد که از ۳۰ شهریور تا ۱۵ مهر ادامه دارد. اولین برنامه نمایشگاه شکار کرکس‌ها و نمایشگاه تخصصی پهپادهای شکار شده و ساقط شده است. نیروهای سپاه توانسته‌اند برخی از پهپادهای دشمن را سالم شکار کرده یا منهدم کنند.  
مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افزود: مجموعه‌ این پهپادها در قالب یک نمایشگاه افتتاح می‌شود و از پهپاد آر. کیو ۱۷۰ آمریکا و دیگر پهپادهای مهم شکار شده آمریکایی‌ها که برخی‌شان رسانه‌ای نشده است، رونمایی می‌شود. همچنین سامانه سوم خرداد که پهپاد اخیر آمریکایی‌ها را شکار کرد در این مجموعه مورد دید عموم مردم قرار می‌گیرد.
جعفری با بیان اینکه عصر شنبه همایش جهانی صلح را داریم که با همکاری یونسکو برگزار می‌شود، ابراز داشت: نمایشگاه مهم بعدی، نمایشگاه پایان داعش است که با همکاری سپاه قدس، مجموعه‌ای از اسناد، ادوات و مدارک داعش از سوریه و عراق به کشور منتقل شده است. تجهیزات شکنجه و قتل و عملیات‌های انتحاری‌شان، مبانی فقهی و کتب درسی داعش به نمایش گذاشته خواهد شد.  
وی با بیان اینکه نمایشگاه دستاوردهای دفاعی هوافضا در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار خواهد شد، عنوان کرد: بخش هوافضای سپاه آخرین مجتهدات و دستاوردهایشان را به در این نمایشگاه، به نمایش خواهند گذاشت. نقش وزارت راه در دفاع مقدس در قالب نمایشگاه واگن‌های خدمت در دفاع مقدس به نمایش گذاشته می‌شود که مجموعه ریل‌هایی که خدمات ویژه می‌دادند در موزه مستقر می‌شود.  
مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با بیان اینکه از بازنسشتگان نیروهای مسلح تجلیل خواهد شد، یادآور شد: اجتماع علی اکبریون را داریم که بیش از هزار جوان بسیجی با مشارکت سپاه سیدالشهدا برگزار می‌شود. نمایشگاه سیاه قلم و شب عکاسان دفاع مقدس و مراسم تجلیل از آنها نیز برگزار می‌شود. طرح موزه‌های پنج گانه مقاومت رونمایی می‌شود و فاز اول موزه مقاومت افتتاح خواهد شد. همچنین سند انطباق برنامه‌های راهبردی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با بیانیه گام دوم رونمایی خواهد شد.  
جعفری با یادآوری این مطلب که تئاتر موزه‌ای برای دومین سال توسط گروه‌های هنری در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود، بیان کرد: با همکاری سپاه سیدالشهدا کرسی روایتگری سرباز در دفاع مقدس در تبیین نقش سربازان در دفاع مقدس برگزار می‌شود. همایش عصمت عاشورایی با همکاری سازمان زنان دفاع مقدس در تجلیل زنان شهید، جانباز و آزاده برگزار می‌شود. ما هفت هزار بانوی شهید داریم.  
وی اضافه کرد: برنامه نمایش و نقد فیلم‌های دفاع مقدس برگزار می‌شود. برنامه‌ای به مناسبت شکست حصر آبادان با مشارکت آبادانی‌های مقیم تهران از مَدرَس تا سنگر درباره نقش روحانیت برگزار می‌شود. افتتاح اولین جشنواره شعر چاووشی جوان برگزار نیز می‌شود و از برگزیدگان آن تقدیر می‌شود.  
مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با بیان اینکه در همایش ملی پیشکسوتان دفاع مقدس در هفتم مهر از پیشکسوتان دفاع مقدس تجلیل می‌شود، گفت: مراسم ملی این همایش در موزه با حضوران مقامات کشوری و لشکری و فرماندهان دفاع مقدس برگزار می‌شود. اجلاس همبستگی با کودکان فلسطین نیز برگزار می‌شود. مراسم تعزیه هم به مدت ۱۰ شب به عنوان مراسم آیینی در موزه برگزار می‌شود.  
جعفری از رونمایی پرتال موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، درب ورودی شمال موزه، فاز اول موزه مقاومت، مجموعه کتاب‌های تبادل اسرا، کتاب شعر چاووشی جوان، نرم افزار کتابخانه دیجتال دفاع مقدس و ارکستر سمفونیک سرو خبر داد.  
وی ادامه داد: شهردار تهران با شکل‌گیری و ایجاد موزه‌ای زیرزمینی مابین مترو حقانی و مترو همت موافقت کردند تا در آن بیمارستان‌های صحرایی، شهر موشکی و زاغه‌های مهمات به نمایش گذاشته شوند.  
مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با اینکه بازدید از این مجموعه در هفته دفاع مقدس رایگان است، اظهار داشت: هم با آمورش و پرورش، معاونت فرهنگی وزارت علوم، بسیج دانش‌آموزی و بسیج دانشجویی برای بازدیدهای منظم از موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس توافق کرده‌ایم.
جعفری افزود: مراسم افتتاح راهیان نور دانش‌آموزی نیز از موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سپاه سید الشهدا هفته دفاع مقدس فلسطین موزه یونسکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۱۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجموعه‌ای فرهنگی با رنگ و بوی دفاع مقدس در یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان یزد مکانی که گوشه‌ای از رشادت‌های رزمندگان اسلام در هشت سال جنگ تحمیلی را روایت می‌کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گفت: در این مرکز مناطق عملیاتی و حماسه آفرینی دلاورمردان ایران اسلامی در قالب ماکت و بازسازی صحنه به تصویر کشیده شده است.

سرهنگ زارع ادامه داد: این موزه در مساحتی بالغ بر ۲۰ هزار متر مربع و در ۴ بخش طراحی شده که تصاویر ۴ هزار شهید استان نیز روی آیینه خودنمایی می‌کند.

وی ادامه داد: این فضای مناسب فرصتی است تا نسل نوجوان و جوان جامعه با فداکاری و جانفشانی رزمندگان در دوران دفاع مقدس آشنا شوند و از آنها الگو بگیرند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان برای بازدید از این موزه می‌توانند صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۲ و عصر‌ها نیز از ساعت ۱۷ تا ۲۱ به این مرکز فرهنگی واقع خیابان شهید تیمسار فلاحی، جنب پارک آزادگان مراجعه کنند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نشست علمی « انقلاب اسلامی، ارتش و دفاع مقدس »
  • مجموعه‌ای فرهنگی با رنگ و بوی دفاع مقدس در یزد
  • نیروهای مسلح تا آخرین نفس‌های خود از انقلاب دفاع می‌کنند
  • حماسه‌آفرینی‌های ارتش چراغ راه مجاهدان عرصه حق و باطل است
  • شهید آوینی با زبان هنر به نسل‌ آتی جامعه معرفی شود
  • حمایت از تولید آثار فاخر انقلاب اسلامی در مرکزی
  • ارتش در عرصه‌های مختلف جایگاه خود را تحکیم و تثبیت کرده است
  • امروز ارتش در عرصه های دفاعی- امنیتی به نماد خودکفایی و خودباوری تبدیل شده است
  • بیانیه موزه دفاع مقدس به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • ارتش نیرویی مقتدر درجهت آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران است