Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-23@14:48:56 GMT

زنجان رتبه نخست کودک‌همسری را دارد

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۱۴۲۱

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری زنجان گفت: استان زنجان با ثبت ۱۴ هزار از ۳۷ هزار ازدواج در قالب کودک همسری رتبه نخست کشوری را در این حوزه دارد. ناطقان: مسیح‌الله سلطانی در جلسه امور اجتماعی استان با ارائه گزارشی از وضعیت فعالیت استان در حوزه فرهنگی اظهار کرد: در حال حاضر ۲۰ هزار تشکل در کشور فعال است و در استان زنجان ۳۸۰ تشکل فعال داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری زنجان با اشاره به اینکه به لحاظ کمی و کیفی اقدامات بسیاری توسط تشکل‌ها صورت گرفته است، افزود: فعالیت تشکل‌ها در حوزه‌های مختلف شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در بحث سرانه آموزشی رتبه استان پایین‌تر از کشور است، گفت: همچنین در حوزه آسیب‌های اجتماعی نیز نسبت طلاق در کشور نسبت ۳.۱ است و در استان زنجان ۳.۷ است که رتبه استان در این زمینه ۱۴ کشوری است.

سلطانی با اشاره به اینکه میانگین نرخ ازدواج در زنجان ۶.۹ و در استان زنجان ۷.۹ است و رتبه استان در این حوزه هشتم کشوری است، گفت: یکی از آسیب‌های استان نیز کودک همسری است که استان زنجان در این حوزه رتبه نخست کشوری را دارد یعنی در کل کشور این آمار ۳۷ هزار نفر و در استان زنجان ۱۴ هزار نفر است.

وی در ادامه به بحث حاشیه نشینی نیز اشاره کرد و گفت: هم اکنون ۹ سکونت‌گاه غیررسمی و حاشیه نشین داریم که هفت سکونتگاه آن مربوط به زنجان است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری زنجان تصریح کرد: اعتبارات استان زنجان در سال قبل یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال و اعتبارات تملک دارایی یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال است. منبع: فارس برچسب ها: زنجان ، رتبه نخست ، کودک همسری

منبع: ناطقان

کلیدواژه: زنجان رتبه نخست کودک همسری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۱۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستان و بلوچستان در جذب حامی رتبه نخست کشوری را کسب کرد

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: در ماه مبارک رمضان سال‌جاری، کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان رتبه نخست کشوری در جذب حامی را کسب کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان، امیر حسن‌زاده‌ کیخا اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان سال‌جاری، با تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان مجموعه امداد، استان سیستان و بلوچستان رتبه نخست کشوری در جذب حامی را کسب کرد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد سیستان و بلوچستان افزود: در ماه مبارک رمضان سال‌جاری، پنج هزار و ۵۷۷ حامی جذب شدند که نسبت به سال گذشته ۶۲ درصد رشد را نشان می‌دهد و اتفاق جالب این است که تعداد بسیار زیادی از این حامیان، بومی استان سیستان و بلوچستان هستند.

وی با قدردانی از استاندار سیستان و بلوچستان و فرمانداران شهرستان‌های سطح استان به دلیل همکاری با مجموعه اکرام ایتام و محسنین، ادامه داد: در این ماه نیز بیش از ۱۹ هزار کودک یتیم در سطح استان، صاحب حامی شدند.

کیخا بیان کرد: در حال حاضر ۳۳ هزار و ۱۵۶ کودک یتیم تحت پوشش کمیته امداد استان هستند که بیشترین آمار در کشور نیز مربوط به سیستان و بلوچستان است، علاوه بر آن، ۲۴ هزار کودک نیز تحت عنوان «محسنین» از خدمات این نهاد بهره‌مند می‌شوند.

وی یادآور شد: در سال‌های گذشته، عمده حامیان ایتام استان، غیربومی و خارج استانی بودند، اما با اقدامات صورت گرفته، امروز درصد حامیان بومی افزایش پیدا کرده است و این نشان از اعتماد مردم خیراندیش استان به مجموعه کمیته امداد دارد.

کد خبر 746558

دیگر خبرها

  • راه‌حل‌های یک پژوهشگر علوم اجتماعی برای افزایش جمعیت
  • ۶۷۸ کودک بهزیستی زنجان تحت حمایت حامیان قرار دارند
  • صیانت از همه کودکان وظیفه مرجع ملی حقوق کودک است
  • اعلام جایگاه دانشگاه تهران بر اساس ویرایش ۲۰۲۴ رتبه‌بندی موضوعی کیو اس
  • اتاق های مادر و کودک در مترو دوباره باز می شوند | صدور مجوز به واحدهای تجاری و مراکز خرید به شرط ایجاد این اتاق
  • سیستان و بلوچستان در جذب حامی رتبه نخست کشوری را کسب کرد
  • خراسان رضوی رتبه نخست کشور در جذب بیمه شدگان مادران سه فرزند و بیشتر را کسب کرد
  • جدیدترین رتبه جهانی دانشگاه تهران/ جایگاه نخست ملی در مهندسی
  • دانشگاه تهران تنها دانشگاه ایرانی دارای رتبه در «مدیریت و کسب‌وکار» و «علوم محیط زیست»
  • کسب رتبه نخست فارس در حوزه کشفیات صید و شکار / افزایش ۹ درصدی کشفیات محیط زیست