Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از طرح موضوع حذف عنوان "شهید" از برخی تابلوهای سطح کشور در جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس خبر داد. ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰ فرهنگی فرهنگ حماسه و مقاومت نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، چندی است که اخباری با عنوان حذف کلمه شهید از تابلوهای خیابان‌های تهران، معابر و کوچه‌ها از سوی رسانه‌ها منتشر شده است؛ این اخبار و اقدامات پیرو آن، واکنش مردمی را برانگیخته است و برخی از این واکنش‌ها در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، دست به دست می‌شوند؛ البته پس از گسترش مناطقی که عنوان شهید از تابلوهای معابر آنها حذف شده‌ است، مسئولان مختلف در مورد آن واکنش نشان داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به اهمیت موضوع، واکنش و اقدام دستگاه‌های متولی فرهنگ ایثار و شهادت و در کنار آن نمایندگان مجلس نیز برای مردم اهمیت ویژه‌ای دارند.

نصرالله پژمانفر، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اقدام نمایندگان مجلس در واکنش به حذف عنوان شهید از تابلو برخی معابر و خیابان‌ها گفت: به زودی در جلسه‌ فراکسیون دفاع مقدس دستور پیگیری این موضوع را می‌دهیم تا نامه زده شود و شاهد تکرار دوباره چنین اتفاق‌هایی نباشیم. موضوع را نیز در کمیسیون فرهنگی پیگیری خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه عمدی و غیر عمدی بودن این عمل از زشتی و بدی آن نمی‌کاهد افزود: کار از اساس اشتباه بوده و عمدی و غیر عمدی بودن آن از بدی عمل نمی‌کاهد. من به عنوان کسی که مدیریتی در حوزه مسائل فرهنگی دارد، انتظار دارم جلوی این اقدام گرفته شود. در کنار این باید کار فرد خاطی اصلاح و جبران شود و با او برخورد مقتضی صورت بگیرد، اگر هم اتفاق غیر عمدی است، کار غلط اصلاح شود.

سردار باقرزاده: باید با "فریاد" مقابل جریان خزنده حذف "شهید" بایستیمبه‌بهانه حذف عنوان "شهید" از تابلوهای شهر | هشدار رهبر انقلاب درباره تلاش برای ازبین‌بردن نام شهدا + فیلمخطر تغییر نام و تصاویر شهدا را به وزارت کشور گوشزد کردیم

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تقدیس غربی‌ها از سربازان کشته شده در جنگ گفت: غربی‌ها در نظر دارند هرچه تداعی کننده جنگ و دوران دفاع مقدس است از ذهن و خاطر مردم ولو اگر تنها اسمش باشد برداشته شود، در صورتی که خودشان برعکس این کار را انجام می‌دهند و در خیلی از کشورهای اروپایی برای سربازان، فضاهایی در نظر گرفته شده و مراسمات یادبود برگزار می‌شود.

پژمانفر در ادامه تصریح کرد: هویت ما با نام شهدا و ایثارگران گره خورده و قطعاً تا روزی که این کشور مسیر خودش را ادامه می‌دهد نام و یاد شهدا باید حفظ شود. شهدای ما اسطوره هستند و باید برای نسل‌های بعدی داشته‌های ما به عنوان یک سرمایه بزرگ نگهداری و صیانت شود. انتظار ما از مردم این است با مشاهده چنین اتفاقی در هر نقطه از کشور موضوع را با نمایندگان مجلس و اعضای فراکسیون‌های ایثارگران و کمیسیون فرهنگی درمیان گذاشته و اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/

R1013186/P/S4,38/CT1 واژه های کاربردی مرتبط شهدای دفاع مقدس دفاع مقدس

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهدای دفاع مقدس دفاع مقدس شهدای دفاع مقدس دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۱۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح نور را با قوت ادامه خواهیم داد

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار احمد رضا رادان در حاشیه جلسه با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی که در محل ستاد کل انتظامی کشور برگزار شد، اظهار داشت: در ابتدا از همراهی مردم، دختران و بانوان عزیز ایران که در اجرای این طرح با پلیس همکاری و همراهی می‌کنند تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: تشکر بعدی را هم از همکارانی دارم که دغدغه‌مندانه در اجرای این طرح پای کار هستند و به صورت جهادی اجرای آن را دنبال می‌کنند.

فرمانده کل انتظامی کشور افزود: با حمایت‌های مجلس، دولت و قوه قضائیه و همراهی مردم اجرای طرح نور را با قوت، دقت و هوشمندی ادامه خواهیم داد.

سردار رادان خاطر نشان کرد: اجرای این طرح همراهی همگان را در پی داشت و از مجلس و خاصه کمیسیون فرهنگی که جز اولین واحدها و بخش‌هایی بود که در این موضوع پای کار بود تقدیر و تشکر می‌کنم.

کد خبر 6086255

دیگر خبرها

  • توسلی: رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت را پیگیری می‌کند + فیلم
  • توسلی : رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت در زمینه خودرو را پیگیری می‌کند + فیلم
  • آقاتهرانی: پای کار اجرای طرح نور پلیس می‌مانیم
  • فرمانده کل انتظامی: طرح نور را با قوت ادامه می‌دهیم
  • رادان: برخورد با کشف حجاب با قوت ادامه دارد
  • طرح نور را با قوت و هوشمندی ادامه می‌دهیم
  • رادان:‌ برخورد با کشف حجاب با قوت ادامه دارد
  • مجلس پای کار برای اجرای طرح نور فراجا است
  • طرح نور را با قوت ادامه خواهیم داد
  • رادان: طرح نور با قوت ادامه دارد