Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،فرماندار سردشت در جلسه شورای فرهنگ عمومی که با حضور اعضای این شورا در سالن اجتماعات فرمانداری برگزارشد  گفت: کار آفرینی می‌تواند در پایین آوردن نرخ بیکاری و کاهش مهاجرت جوانان تاثیر مستقیم داشته باشد.   اقصی نخشی پور مشارکت بخش خصوصی در سرمایه گذاری را لازم دانست و افزود: امروز که بحث اشتغالزایی یکی از ضروریات لازم الا جرا در جامعه جهت ایجاد انگیزه برای جوانان و جلوگیری از مهاجرت آنان است، نیازمند حضور سرمایه گذاران خصوصی هستیم که در کنار بخش دولتی در قسمت‌های مختلف سرمایه گذاری کنند و فرصت‌های اشتغال برای همگان فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  فرماندار گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی همچون شب‌های شعر، اجرا‌های نمایش و تاتر و همایش‌های فرهنگی اجتماعی همچنین پیگیری تداوم برنامه بزرگ فرهنگی بیت و حیران و مراسماتی از این دست، می‌تواند فضای شور، نشاط و امیدواری که یکی از ضروریات امروز است را در جامعه برقرار کند.   فرماندار سردشت همچنین گفت: رسالت نهضت امام حسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر بود. آنجایی که فرمودند اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید، حاوی پیامی برای یزید و یزیدیان امروز زمانه است که اگر بزرگترین منکر زمانه یعنی بی دینی را دارید، شما را به معروف بزرگی به نام آزادگی و دوری از ظلم دعوت می‌کنم، در غیر این صورت در مقابل شما قد علم خواهیم کرد، همان حرکتی که امروز ایران اسلامی در مقابل استکبار و قدرت‌های غرب انجام می‌دهد.

حاج ماموستا واوی امام جمعه شهرستان و رئیس شورای فرهنگ عمومی نیز در سخنانی بر لزوم جاری بودن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید داشت و افزود: حرکت امام حسین (ع) و یارانش از بزرگترین معروف‌های زمانه به منظور مبارزه با پلیدترین منکرات بود.   واوی در ادامه به موضوع مهاجرت جوانان اشاره کرد و آن را دربر دارنده هزینه‌ها و خسارت‌های بزرگی برای شخص و اجتماع دانست. هزینه‌های اقتصادی که متوجه خانواده‌ها می‌شود، هزینه‌های سنگین اجتماعی و آسیب‌هایی که به دنبال دارد، خسارت‌های دینی، مذهبی، فرهنگی و هویتی از جمله آسیب‌هایی بودند که حاج ماموستا واوی به آنان اشاره کرد.   او در پایان ایجاد فرصت‌های مناسب برا اشتغال و فعالیت جوانان و فراهم کردن فضای امیدواری و نشاط در جامعه را یکی از وظایف اصلی مسئولین و نهاد‌های فرهنگی عنوان کرد و خواستار تلاش و برنامه ریزی در این حوزه‌ها شد.   انتهای پیام/م     برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی سردشت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۱۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکری هاشمی: پلیس راهور از ورود موتور به پیاده رو ممانعت جدی کند | موانع فلزی در پیاده روها بازدارنده نیستند

سیدجعفر تشکری‌هاشمی؛ رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران در گفت و گو با همشهری آنلاین داشتن پیاده‌رو در همه معابر اعم از خیابان‌های شریانی و معابر و خیابان‌های محلی را یک الزام قانونی دانست و افزود: حتی اگر در خیابانی به‌طور اختصاصی پیاده‌رو ساخته نشده باشد، شهرداری باید فضای تردد عابران را با جداکننده‌هایی از خیابان جدا کند.

او با تاکید بر ضرورت مناسب سازی پیاده‌روها برای سالمندان و معلولان، گفت: در معابری مثل خیابان‌های شریعتی یا ولی‌عصر تهران که عملکرد فرامنطقه‌ای دارند، شهرداری تهران باید الگوهای یکسان و استانداردی را برای مناسب‌سازی لحاظ کند که طی سال‌های گذشته در برخی خیابان‌های اصلی این کار انجام شده اما در معابر فرعی که کمتر در معرض ترددهای فرامنطقه‌ای هستند، این موضوع کمرنگ است. در برخی معابر شاهد پلکانی بودن پیاده‌روها هستیم که برای سالمندان، شهروندانی که با ویلچر تردد می‌کنند و همچنین کالسکه کودکان، به هیچ‌وجه مناسب نیست.

تشکری هاشمی همچنین با اشاره به وجود برخی عوامل مزاحم یا مختل کننده تردد در پیاده روهای شهری اضافه کرد: در برخی موارد معارض‌هایی در سطح پیاده‌روها وجود دارد؛ مثل تاسیسات مخابراتی یا برقی یا مزاحمت‌هایی که کسبه در طول پیاده‌روها ایجاد می‌کنند یا می‌بینیم که مالکان برای ورود به ملک خود، سطح شیبداری ایجاد می‌کنند که اختلاف سطحی را به همراه دارد که می‌تواند به نوعی مزاحمت برای برخی شهروندان کم‌توان باشد.

معارض هایی که باید رفع شوند

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، ایجاد و ساماندهی پیاده‌روها را امری بدیهی و مستمر دانست که در معابر محلی باید مورد توجه شهرداران مناطق و نواحی قرار گیرد و در معابر فرامنطقه‌ای، معاونت‌های عمران و ترافیک شهرداری نسبت به آن اهتمام لازم را داشته باشند.

او در خصوص استانداردسازی پیاده روها تاکید کرد: پیاده‌روها در همه معابر شهر حتی در کوچه‌های کم‌عرض، باید طبق اصول و قواعدی مشخص ساخته شوند و به این شکل نباشند که ساخت آن مبتنی بر عوارض طبیعی یا به دلخواه مالکانی باشد که صرفا در ورودی ساختمان خود را مبنا قرار داده‌اند و مثلا پله‌های غیراستاندارد ایجاد کرده‌اند.

تشکری هاشمی درباره شیوه‌های رفع این معارض‌ها افزود: در چنین مواردی شهرداری باید با شیبی نرم و استاندارد رمپ احداث کند و پلکان‌های تند حذف شود. همچنین عرض پیاده‌رو باید به‌گونه‌ای باشد که حتما یک ‌نفر با ویلچر تردد کند و در محل‌هایی که جوی وجود دارد، وظیفه داریم پل‌های مناسب احداث کنیم.

مناسب سازی پیاده رو با ارزش تر از پروژه های بزرگ

عضو شورای شهر تهران،مناسب سازی پیاده روها را الزام قانونی و نامناسب بودن این معابر را نشان‌دهنده بی‌توجهی به قوانین از سوی مدیران منطقه دانست و افزود: پیاده‌رو با امنیت شهروندان ارتباط مستقیم دارد و گاهی اصلاح یک پیاده‌رو در سطح یک محله می‌تواند ارزشی بیش از یک پروژه فرامنطقه‌ای داشته باشد.

او همچنین درباره ورود وسایل نقلیه موتوری و به پیاده روها گفت: موتورسیکلت‌سوارانی که به پیاده‌رو وارد می‌شوند یا موتورسیکلت ‌خود را در پیاده‌رو پارک می‌کنند از سوی پلیس راهور، عوامل انتظامی و شهرداری باید برخوردهای قانونی و ممانعت‌های جدی مواجه شوند. شهرداری با قرار دادن موانعی سنگی یا فلزی تلاش کرده از تردد موتورسیکلت‌ها در پیاده‌رو جلوگیری کند،این موانع به اندازه کافی کارساز نبوده و همچنان با ورود موتور به این فضاها روبه رو هستیم در نتیجه برای رفع این مشکل باید اقدامات بازدارنده دیگری مدنظر قرار گیرد.

کد خبر 844849 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها موتور و موتور سوار شوراى شهر تهران پیاده رو تهران

دیگر خبرها

  • ورود ۸۰ میلیون یورویی سرمایه‌گذار آلمانی برای مدیریت پسماند
  • همدان امسال متعهد ایجاد اشتغال ۱۷۶۷۰ نفر است
  • مهاجرت ایرانی‌ها هم مانند افغانستانی‌ها توده‌ای می‌شود؟
  • مهاجرت ایرانی‌ها هم مانند افغانستانی‌ها توده‌ای می‌شود؟/ آن‌ها که مهاجرت می‌کنند از تغییر شرایط جامعه ناامید شده‌اند/ موج مهاجرت ایرانیان عادی نیست
  • پارسال برای ۲۴ هزار و ۵۰۴ نفرشغل ایجاد شده است.
  • تشکری هاشمی: پلیس راهور از ورود موتور به پیاده رو ممانعت جدی کند | موانع فلزی در پیاده روها بازدارنده نیستند
  • فرصت سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در منطقه آزاد دوغارون ایجاد می‌شود
  • آینده درخشان کشور درگرو نقش‌آفرینی جوانان است
  • ۵۷۶ جواز تاسیس در بخش صنعت قم صادر شد
  • ایجاد ۴۸۰۰ فرصت شغلی برای دانش آموختگان زنجان هدفگذاری شد