Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@05:42:22 GMT

پوشش تحصیلی در مقطع ابتدایی 100 درصد است

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۱۴۹۲

پوشش تحصیلی در مقطع ابتدایی 100 درصد است

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در حال حاضر پوشش تحصیلی در مقطع ابتدایی در استان اردبیل 100 درصد است.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، احمد ناصری در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: امسال در قالب پروژه مهر اقدامات مبتکرانه‌ای را انجام دادیم به طوری که با تهیه نرم‌افزار جامع سعی بر این بوده تا وضعیت فضاهای آموزشی به صورت مرتب مورد رصد قرار گیرد تا با بررسی معایب و مشکلات بتوانیم در قالب برنامه‌ریزی‌های درست کمبودها و نواقص را در مدارس رفع کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی شعار سالتحصیلی امسال را مدرسه‌محوری، برنامه‌ریزی، توانمندسازی، کار جهادی و رشد کیفی اعلام و خاطرنشان کرد: قرار است در سالتحصیلی جدید هر مدرسه با توجه به شرایط خاص خود به ویژه مقطع تحصیلی شعاری را برای خود انتخاب کند تا بر همین اساس فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها دنبال شود.


دبیر شورای آموزش و پرورش استان اردبیل ادامه داد: جایگاه مدیران در مدارس باید احیا شود و مدیر در مدرسه و فضاهای تعلیم و تربیت نقش آفرین اصلی باشد.


ناصری ضرورت تعامل و ارتباط بیشتر مدرسه با محیط پیرامونی را یادآور شد و گفت: در کنار ارتقای فضای بانشاط مدرسه ما طرح تجلیل و تکریم از بازنشسته‌ها را در جلسات شورای آموزش و پرورش مورد توجه قرار دادیم و حتی نسبت به راه‌اندازی باشگاه پیشکسوتان فرهنگی نیز اقدام کردیم.


وی بیان کرد: در سالتحصیلی گذشته 946 نفر و امسال نیز بیش از یک هزار نفر از نیروهای انسانی آموزش و پرورش بازنشسته می‌شوند و ما سعی داریم از .اولین بازنشستگان فرهنگی استان که مربوط به سال 53 است تجلیل کرده و قرار است در هر مدرسه تجلیل از بازنشسته‌ها انجام شود


مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل از اجرای طرح آراستگی محیط کار و همچنین ارزیابی عملکرد و پاسخگوئی مجموعه‌های آموزشی خبر داد و تصریح کرد: در سالتحصیلی جدید در قالب 3 هزار و 300 واحد آموزشی، 10 هزار کلاس درس، بیش از 250 هزار دانش‌آموز و 19 هزار معلم فعالیت آموزشی را انجام می‌دهند.


ناصری به تک نوبته بودن مدارس غیردولتی در استان و پوشش تحصیلی در مقاطع مختلف اشاره کرد و گفت: در مقطع ابتدائی 100 درصد، متوسطه اول 94 درصد و متوسطه دوم نیز 80 درصد پوشش تحصیلی انجام می‌شود که در همه مقاطع از میانگین کشوری بالاتر هستیم.


وی به توزیع رشته‌های تحصیلی به ویژه گرایش دانش‌آموزان به هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کارودانش بالاتر از میانگین کشوری اعلام کرد و افزود: امیدواریم براساس اهدافی که در دوره‌های تحصیلی قید شده بتوانیم برنامه‌ریزی‌ها و هدفگذاری‌های خودمان را انجام دهیم.

ناصری در مودر تعطیلی مدارس در ایام سرد سال و به دلیل برودت هوا تصریح کرد: در همه شهرستان‌ها با هماهنگی فرمانداران و روسای آموزش و پرورش و جمع‌بندی آموزش متوسطه تعطیلی مدارس با هماهنگی روابط عمومی و رسانه‌ها اعلام می‌شود تا دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها از این بابت مشکلی نداشته باشند.


وی به برنامه ویژه در مدارس به عنوان بوم‌ اشاره کرد و افزود: در پایه چهارم تا نهم دوساعت برنامه آموزشی آزاد وجود دارد که با صلاحدید شورای آموزش و پرورش قرار است در چندین مدرسه برای این ساعت پیشنهاد تدریس زبان ترکی ارائه شود که البته این کار به شرط تهیه محتوا و مباحث مورد نیاز امکانپذیر خواهد بود.


مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل اضافه کرد: براساس اصل 15 قانون اساسی آموزش ادبیات ترکی در مدارس آذری‌نشین به صورت محدود مورد توجه قرار گرفته که امیدواریم با تدارک زیرساخت‌ها امکان این کار در استان اردبیل نیز فراهم آید.


ناصری به تحصیل 45 هزار دانش‌آموز در مدارس غیردولتی و ارتقای کیفیت تحصیل در این مدارس اشاره و اظهار کرد: 20 درصد دانش‌آموزان استان در این مدارس تحصیل می‌کنند که کیفیت این مدارس نیز مطلوب است.


وی با بیان اینکه کنکور مقوله آموزش و پرورش نیست و یک مساله عارضی است، خاطرنشان کرد: در هیچ یک از اهداف دوره‌های تحصیلی نامی از کنکور و آماده کردن دانش‌آموزان برای حضور در این آزمون قید نشده اما ما به تناسب شرایط جامعه برنامه‌های مفصلی را در آمادگی دانش‌آموزان برای حضور در آزمون سراسری تدارک دیدیم که از جمله آن برگزاری همایش، استفاده از اساتید در تست‌زنی، اصلاح روش مطالعه و کنترل استرس برگزاری آزمون پیشرفت تحصیلی است.


مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: ما در قالب کارگروه تخصصی به صورت عمیق موضوع کنکور را بررسی کردیم و جمع‌بندی این فعالیت‌ها را به شورای فرهنگ عمومی ارائه کردیم تا در سفر پیش روی رئیس جمهور درخواست بهره‌مندی از سهمیه استان‌های مناطق محروم را ارائه کنیم.


ناصری بیان کرد: اگر ما بتوانیم در جمع استان‌های محروم قرار گیریم رتبه کنکور استان قطعا از 21 به هشتم بهبود خواهد یافت و در کنار آن انتظار داریم دانشگاه‌های استان نیز ظرفیت پذیرش خود را افزایش دهند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استان اردبیل مدرسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۱۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی

حمید طریفی‌حسینی با بیان اینکه جذب در آموزش‌وپرورش نوید بخش جریان تازه‌ای در نیروی انسانی و دوره ابتدایی است گفت: در کنار جذب نیرو، بحث توانمند سازی حرفه‌ای مداوم معلمان را داریم. سال گذشته در قالب طرح شهید همت ۶۰۰۰ نفر از معلمان، دوره‌های توانمندسازی لازم را در هفت عنوان درسی گذراندند و امسال با ساز و کار متفاوت طرح توانمند سازی معلمان را دنبال خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در بعد برنامه درسی کار اصلاح و بازنگری جدول عناوین درسی دوره ابتدایی و ساعات تدریس هفتگی در سازمان پژوهش و شورای عالی آموزش و پرورش در حال برنامه‌ریزی است افزود: امسال بازنگری عناوین درسی را داریم تا یک مبنا برای اصلاح و بازنگری کتب درسی دوره ابتدایی متناسب با هویت، اهداف و شایستگی دوره ابتدایی وجود داشته باشد و بازنگری از سال‌های آینده انجام شود و برنامه درسی باکیفیت برای دانش آموزان داشته باشیم.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه توجه به بعد سلامت دانش آموزان و شایستگی حرکتی و سواد حرکتی در دوره اول ابتدایی و دانش آموزان دختر بسیار مهم است ادامه داد: با همکاری معاونت تربیتی وزارت آموزش‌وپرورش برنامه‌ریزی انجام و اعتبارات لازم در اختیار استان‌ها قرار داده شده تا ۱۰۰۰ فضای ورزشی درون مدرسه‌ای در قالب اتاق‌های تخصصی درس تربیت بدنی در مدارس ابتدایی با اولویت مدارس دوره اول و مدارس دخترانه داشته باشیم تا محیط با نشاطی برای دانش آموزان آماده کنیم.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • اجرای طرح فلورایدتراپی دانش آموزان مقطع ابتدایی شیراز
  • تعطیلات مدارس در تابستان باشد یا بین دو نیمسال تحصیلی؟
  • طرح جدید آموزش و پرورش ؛ کدام مدارس از 10 شهریور باز می شوند ؟
  • مدارس سمای بافق جزء برترین‌های استان یزد با بالاترین میزان ارتقاء و رشد کیفیت
  • امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • زمان آغاز سال تحصیلی 1403 مشخص شد | امسال مدارس کی باز می‌شوند؟
  • نتایج آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش
  • ۱۵ اردیبهشت زمان ثبت نام کلاس اولی‌ها در استان سمنان است
  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی