Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش این شبکه خبری آمریکایی، دولت ترامپ در حال ارزیابی طیف وسیعی از گزینه های اقدام تلافی جویانه علیه ایران از جمله حمله سایبری یا حمله فیزیکی به تاسیسات نفتی ایران یا بلوکه کردن دارایی های این کشور است.

در همین رابطه در جلسه امنیت ملی روز دوشنبه، رهبران ارتش آمریکا گزینه هایی از اقدامات احتمالی علیه ایران را به ترامپ ارائه کردند، اما رئیس جمهوری با مخالفت درگیری نظامی و ورود مجدد آمریکا به یک جنگ خارجی دیگر از رهبران ارتش درخواست گزینه های بیشتری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دنبال انتشار این خبر تارنمای پولیتیکو نیز در گزارشی نوشت: ترامپ از درگیری نظامی با ایران عقب نشینی کرد.

براساس گزارش پولیتیکو، رئیس جمهوری آمریکا ممکن است سخت و تند صحبت کند، اما وی تمایلی ندارد که ایالات متحده را به سمت جنگ تازه ای در خاورمیانه بکشاند.

پولیتیکو به نقل از منابع خود نوشت: ترامپ به دلیل پیروی از وعده های انتخاباتی خود در مورد عدم ورود به جنگ جدید خارجی هیچ تمایلی برای ورود جنگ نظامی با ایران ندارد.

وی همچنین نگران پیامدهای اقتصادی و سیاسی جنگ آمریکا با ایران است که متهم به دست داشتن در حمله اخیر به تأسیسات نفتی در عربستان سعودی است.

انصارالله یمن شنبه گذشته در واکنش به محاصره این کشور و ادامه حملات جنگنده های سعودی به مناطق مختلف یمن، پالایشگاه های "بقیق" و "خریص" در شرق عربستان را هدف حملات پهپادی قرار داد.

با حمله به این تاسیسات نفتی ۵۰ درصد از تولید و صادرات نفت عربستان به طور موقت مختل شده است.

نیروهای انصارالله روز گذشته (دوشنبه) همچنین عربستان و امارات را به حملات بیشتر در صورت عدم توقف جنگ تهدید کرده اند.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امورخارجه روز دوشنبه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است که از مردم یمن و حقوق آنها دفاع می‌کند ولی اینکه این گونه اقدامات دفاعی به ایران نسبت داده شود، در راستای دروغ حداکثری است.

منبع: ایرنا

منبع: آخرین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۱۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایلان ماسک با ممنوعیت تیک‌تاک مخالفت کرد

ایتنا - ایلان ماسک مالک پلتفرم ایکس با ممنوعیت تیک تاک در آمریکا مخالف است و آن را ناقض آزادی بیان می داند.
دیروز مجلس نمایندگان آمریکا لایحه ای را تصویب کرد که این اپلیکیشن چینی را وادار می کند از شرکت مالک خود (بایت دنس) جدا یا در بازار آمریکا مسدود شود. مجلس سنا هفته آینده درباره این لایحه رای گیری می کند.

به گزارش ایتنا از مهر، در همین راستا ماسک در پلتفرم ایکس نوشت: تیک تاک نباید در آمریکا ممنوع شود، هرچند چنین ممنوعیتی به نفع پلتفرم ایکس است اما ممنوعیت این پلتفرم مخالف آزادی بیان است.

همچنین ممنوعیت تیک تاک به رییس جمهور آمریکا اختیار می دهد تا اپلیکیشن های دیگری که توسط کشورهای متخاصم کنترل می شوند را تهدیدی برای امنیت ملی قلمداد کند.

دیگر خبرها

  • بعد از سوپرکاپ در عربستان؛ مسابقات لالیگا در آمریکا!
  • مخالفت هرتزوگ با تحریم گردانی در ارتش رژیم صهیونیستی توسط واشنگتن
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح + تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشور‌های عربی ریخت/ تبدیل شدن نوار مرزی شمال اسرائیل به شهر ارواح+ فیلم
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح + تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشور‌های عربی ریخت
  • در شش ماه گذشته در یک جنگ دو مرتبه شکست اطلاعاتی خوردیم + فیلم
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • ضربه‌هایی که اسرائیل از آغاز طوفان‌الاقصی به خود زد
  • ایلان ماسک با ممنوعیت تیک‌تاک مخالفت کرد