Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-19@17:48:12 GMT

جزئیات هزینه درمان مصدومان دوچرخه سواری

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۱۵۸۳

جزئیات هزینه درمان مصدومان دوچرخه سواری

سال‌هاست که خودروهای سواری ملزم به داشتن بیمه شخص ثالث هستند، بیمه‌نامه‌ای که درمان رایگان ماشین‌سواران را در صورت بروز سانحه تضمین می‌کند.

 از طرفی هم با توجه به اوضاع و احوال ترافیکی شهرهای صنعتی کشور و به‌ویژه تهران، امکان بروز حوادث و سوانح ترافیکی برای دوچرخه‌سواران هم وجود دارد و در چنین شرایطی باید پرسید که آیا درمان مصدومان احتمالی دوچرخه‌سواری هم مانند خودروسواران رایگان خواهد بود و تکلیف درمان آنها در صورت بروز سانحه، چه می‌شود؟.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دکتر قاسم جان‌بابایی درباره وضعیت درمان مصدومان احتمالی دوچرخه‌سواری، گفت: در حوادث ترافیکی ما از مردم پول درمان را دریافت نمی‌کنیم، بلکه فرد بیمه شخص ثالث دارد و بیمه این پول را به ما پرداخت می‌کند. حال اگر برای دوچرخه هم بیمه شخص ثالث گذاشتند، آنها هم به صورت رایگان درمان خواهند شد.

وی با اشاره به به مطالبات وزارت بهداشت از بیمه‌های تجاری بابت درمان رایگان مصدومان ترافیکی، افزود: در حال حاضر بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان از بیمه‌های تجاری بابت درمان مصدومان ترافیکی طلب داریم. منتها اتومبیل را بیمه شخص ثالث می‌کنند. بیمه‌های خصوصی این منابع را به وزارت بهداشت پرداخت می‌کنند و وزارت بهداشت بر اساس آن درمان مصدومان ترافیکی را به صورت رایگان انجام می‌دهد.

جان‌بابایی با بیان اینکه بنابراین اگر دوچرخه هم تحت پوشش بیمه شخص ثالث قرار گیرد، مصدومان احتمالی آن نیز رایگان درمان خواهند شد، گفت: غیر از این هم دفترچه بیمه این افراد در بیمارستان‌ها قابل قبول است و ۹۰ درصد هزینه‌هایشان را دولت پوشش می‌دهد. اگر فردی با دوچرخه تصادف کند، ۹۰ درصد هزینه‌هایش بر اساس بیمه پایه از سوی دولت پرداخت می‌شود. ما هم از محل طرح تحول مقداری را پوشش می‌دهیم و بیمار کمتر از ۱۰ درصد فرانشیز باید پرداخت کند. بنابراین کمتر از ۱۰ درصد را بیمار می‌پردازد. حال اگر زیرساخت‌های بیمه‌ای برای بیمه شخص ثالث دوچرخه‌ها فکری کند، بیمار به صورت رایگان درمان می‌شود و مابه‌التفاوت آن را بیمه‌ها باید پرداخت کنند./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۱۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت نسخ کاغذی به بیمه سلامت با اختلال در سامانه نسخه الکترونیک


دکتر محمد غلام نژاد در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: بیمه سلامت به هر نحو ممکن و به هر قیمتی که باشد سهم موظفی سازمان را به صورت کاغذی پرداخت می‌کند و مردم به هیچ عنوان پرداخت از جیب بیشتری نخواهند داشت.
وی افزود: با توجه به اینکه ظرفیت سامانه زیرساختی بیمه سلامت کم و دچار کندی بود، در راستای ارتقای زیرساخت‌های الکترونیکی سامانه الکترونیک بیمه سلامت؛ تصمیم اتصال به یک سامانه قوی‌تر در دستور کار قرار گرفت، اما در مسیر ارتقای سامانه با مشکلاتی مواجه شدیم.
مدیرکل بیمه سلامت استان تهران گفت: در این مسیر برای جلوگیری از بروز مشکلات بیشتر برای بیمه شدگان؛ تمهیداتی در موسسات طرف قرارداد، بیمارستان ها، آزمایشگاه ها، داروخانه و خصوصا در داروخانه‌های بیماران خاص در نظر گرفتیم مبنی بر اینکه تصمیم گرفتیم نسخ کاغذی بیماران اعمال بشود و همان محاسباتی که قبلا به صورت الکترونیک انجام می‌گرفت برای مردم به همان صورت انجام شود و مردم در این مسیر پرداخت بیشتری نداشته باشند.
دکتر محمد غلام نژاد در خصوص زمانبندی رفع اختلالات سامانه گفت: ما نمی‌توانیم زمان مشخصی را اعلام کنیم، اما پیش بینی می‌کنیم که مشکلات ارتقای سامانه طی روز‌های آینده برطرف شود.
وی افزود: ما یک سابقه‌ای از اطلاعات نسخه‌های الکترونیک بیماران خصوصا از بیمارانی که به طور ماهانه و مستمر دارو دریافت می‌کردند را در سامانه هایمان داریم که می‌توانیم از این نسخه استفاده کنیم و مشکلی در تهیه داروی این عزیزان نظیر بیماران خاص صعب العلاج پیش نمی‌آید، برای آنهایی هم که جدید مراجعه می‌کنند از کلیه اساتید و پزشکان عزیز خواستیم که فعلا تا اطلاع ثانوی نسخه کاغذی بنویسند.
مدیرکل بیمه سلامت استان تهران گفت: هموطنان می‌توانند از طریق سماناه استعلام سنجی بیمه شدگان بیمه سلامت با وارد کردن کد دستوری *۱۶۶۶# هر گونه سوال بیمه‌ای از سازمان بیمه سلامت دارند را سوال و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.

دیگر خبرها

  • تعرفه های آندوسکوپی و کولونوسکوپی پاسخگوی هزینه‌ها نیست
  • کمک‌ ۳۹ میلیارد تومانی هلال احمر زنجان در حوزه درمان
  • سنگینی هزینه‌های درمان روی دوش مردم
  • همایش دوچرخه سواری در شهر خور
  • بازگشت نسخ کاغذی به بیمه سلامت با اختلال در سامانه نسخه الکترونیک
  • ضرورت احیای دوچرخه سواری در تهران
  • چگونه سابقه بیمه تامین اجتماعی را افزایش دهیم؟ | شرایط خرید سابقه بیمه تامین اجتماعی چیست؟
  • زنان غیرشاغل روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند به‌صورت رایگان بیمه می‌شوند
  • ۳۰ فروردین مهلت آخر ثبت‌نام بیمه رایگان ویژه آینده زنان خانه‌دار
  • احیای دوچرخه‌سواری در پایتخت