Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- هدایت‌الله جمالی‌پور با تاکید بر ظرفیت‌های غنی قزوین در حوزه میراث‌فرهنگی و گردشگری اظهار کرد: «قزوین ظرفیت‌های بسیار مهمی را در اختیار دارد که متاسفانه مغفول مانده و سهم استان از محل درآمدهای گردشگری و میراثی بسیار پایین است.»
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی اداره میراث فرهنگی قزوین، مدیر کل اداره میراث فرهنگی قزوین به همراه معاونین این اداره کل با هدایت الله جمالی‌پور، استاندار قزوین دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این دیدار هدایت الله جمالی پور، استاندار قزوین با اشاره به سهم گردشگری در اقتصاد ملی کشورها گفت: «امروزه صنعت گردشگری در رونق اقتصادی کشورها نقش مهم و تاثیرگذاری دارد به طوری که درآمد حاصل از حوزه گردشگری به درآمدهای نفتی کشورها نزدیک می‌شود و در کشور ما نیز استان‌هایی که به گردشگری توجه ویژه دارند. گردش مالی اقتصادی حاصل از درآمدهای این حوزه منجر به سرمایه‌گذاری و رونق اقتصادی آن استان شده‌ است که  باید به این موضوع توجه ویژه‌ای شود.»
استاندار قزوین با تاکید بر ضرورت جذب بیشتر گردشگران به استان ادامه داد: «باید با استفاده از تبلیغات در جاده‌های مواصلاتی و معرفی ظرفیت‌ها فرصتی فراهم شود تا مسافرانی که در محورهای استان تردد می کنند قزوین را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب کنند.»
وی  افزود: «در مورد بافت تاریخی قزوین نیز باید با برنامه ریزی جامع و دقیق و همراهی و تعامل دستگاه‌های ذیربط طرح تفصیلی مبتنی بر ظرفیت‌های میراثی تهیه شود و هرگونه اقدامی در این محدوده اعم از ساخت و ساز ، مقاوم سازی و... مطابق با الگوهای تاریخی و حفظ منظر میراثی صورت گیرد.»
استاندار قزوین تاکید کرد : «منظور از حفاظت و نگهداری آثار تاریخی عدم استفاده از ظرفیت این آثار نیست بلکه باید با مرمت و زنده سازی آنها مطابق با ضوابط و مقررات بافت تاریخی منظری زیبا برای بازدید گردشگران ایجاد کنیم.»
جمالی پور اظهار کرد: «باید با ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تقویت زیرساخت‌های گردشگری تغییر و تحول جدی در حوزه گردشگری استان صورت گیرد تا با رویکرد توسعه متوازن بتوانیم در کنار صنعت و کشاورزی از عواید اقتصادی حوزه گردشگری بهره‌مند شده و شاهد شرایط جدیدی در استان باشیم.»
در این نشست، علیرضا خزائلی، مدیرکل میراث فرهنگی قزوین نیز به ارائه گزارش عملکرد این دستگاه در حوزه‌های سه‌گانه و طرح مشکلات و چالش‌های مرتبط با باغستان سنتی قزوین، بافت تاریخی، ثبت جهانی آثار، سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و ... پرداخت.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تأکید استاندار زمینه مناسب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۱۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه‌های قلعه چالشتر پررونق‌ترین موزه در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، رئیس گروه موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: موزه‌های مجموعه فرهنگی تاریخی قلعه چالشتر شهرکرد پررونق‌ترین موزه در این استان به‌شمار می‌رود.
پیمانه پرناک افزود: هم‌اکنون ١٧ موزه در استان وجود دارد.
رئیس گروه موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری افزود: از این تعداد هشت موزه دولتی، چهار موزه وابسته به دستگاه‌های اجرایی و پنج موزه خصوصی و مشارکتی است.
وی گفت: موزه‌های مستقر در مجموعه فرهنگی تاریخی قلعه چالشتر با استقبال فراوان مردم، مسافران و گردشگران روبه‌رو است.
پرناک با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص بازسازی موزه‌های چهارمحال و بختیاری یادآور شد: طرح حفاظت الکترونیکی موزه‌ها و تکمیل این طرح انجام شده است.
رئیس گروه موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری افزود: همچنین انجام طرح حفاظت پیشگیرانه موزه‌های چهارمحال و بختیاری در دستور کار اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قرار دارد.

دیگر خبرها

  • بازدید رایگان از محوطه‌های تاریخی و موزه‌ها
  • اختصاص شعب ویژه برای رسیدگی تخصصی به پرونده‌های حوزه میراث فرهنگی در گلستان
  • بازدید از بناهای تاریخی کردستان روز پنجشنبه رایگان است
  • معرفی ظرفیت‌های گردشگری کرمان در شبکه‌های تلویزیونی روسیه
  • تجلیل از استادکار پیشکسوت حوزه میراث فرهنگی قزوین
  • ۱۸میلیارد تومان صرف مرمت بناهای تاریخی کردستان شد
  • حسینیه تکیه تاریخی مسجد یری پایین شهر زنجان مرمت می‌شود
  • جام صفوی منجر به توسعه گردشگری ورزشی اردبیل می‌شود
  • کشف بیش از ۳۰ شی عتیقه از قاچاقچیان در رودبار
  • موزه‌های قلعه چالشتر پررونق‌ترین موزه در چهارمحال و بختیاری