Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-20@02:09:29 GMT

بشار اسد: حامی محور مقاومت باقی می‌مانیم

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۱۹۵۴

رئیس‌جمهور سوریه هفته گذشته میزبان ۱۵۰ هیأت خارجی متشکل از سندیکا‌های کارگری بود. اسد در این دیدار تأکید کرد این کشور هم‌چنان حامی محور مقاومت است.

به گزارش فارس، همایش بین‌المللی سندیکای کارگری برای همبستگی با سوریه هفته گذشته با حضور ۱۵۰ هیئت از اقصی نقاط جهان برگزار شد.

در این نشست، «حسن فقیه» یکی از مسئولان جنبش «امل» لبنان و نائب رئیس سندیکای کارگران این کشور در این نشست حضور داشت و اعلام کرد که نکته قابل توجه، حضور هیئت‌های آمریکایی، فرانسوی و ترکیه‌ای بود که مخالف شیوه تعامل کشور‌های خود با بحران سوریه بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



روزنامه الجمهوریه لبنان به نقل از فقیه، گزارش داد، بشار اسد در کاخ «المهاجرین» میزبان شرکت‌کنندگان بود. وی پیش از اینکه سخنان خود را آغاز کند، به اظهارات برخی از حاضران گوش فرا داد.

فقیه در این نشست ضمن قدردانی از نقش سوریه در «جلوگیری از تخریب بافت ملی لبنان»، به حمایت سوریه از مقاومت لبنان برای پیروزی در برابر رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۰ اشاره و تأکید کرد که سوریه پس از گذشت هشت سال، همچنان مستحکم و قدرتمند است.

در این نشست رئیس هیئت آمیکایی نیز ضمن حمله به سیاست‌های دولت این کشور علیه سوریه، اظهار داشت که واشنگتن در هر جایی که حضور داشته باشد، فقط ویرانی به بار می‌آود.

نماینده روس نیز تأکید کرد که آنچه در سوریه در حال رخ دادن است، جنگ حق علیه باطل است و «طبیعی بود که در کنار حق قرار بگیریم».

اسد پس از این اظهارات، اعلام کرد که «جنگ علیه سوریه، در چارچوب حمله اقتصادی به ثروت، گذرگاه‌ها و نفت منطقه است».

وی درباره ماهیت جنگ‌ها، خطاب به حضار گفت: «چیز دیگر را باور نکنید. ماهیت بیشتر جنگ‌ها اقتصادی است، و آنچه برای ما اتفاق افتاد، خارج از این چارچوب نیست».

رئیس جمهور سوریه با اشاره به تحریم‌های شدید اعمال شده علیه این کشور، اما خاطر نشان کرد: «ما تلاش می‌کنیم با آن سازگار شویم و حتی الامکان، از شدت آن بکاهیم».

اسد با بیان اینکه «هر گونه پیروزی میدانی به دست می‌آوریم، تحریم اقتصادی علیه ما تشدید می‌شود»، اظهار داشت که با «تلاش حکومت، مردم و همکاری همپیمانان و دوستان، می‌توان از این مرحله دشوار عبور کرد و بحران کنونی را پشت سر گذاشت».

وی وضعیت اقتصادی سوریه را «دشوار» توصیف، اما تأکید کرد که «ایستادگی خواهیم کرد. ملت ما صبور است. تصمیمش نیز این است که پیروز شود».

رئیس جمهور سوریه با تأکید بر اینکه موضع سوریه تغییر نخواهد کرد، خاطر نشان کرد که این کشور «همچنان حامی گزینه مقاومت باقی خواهد ماند».

اسد پایان جنگ علیه سوریه را مسئله روز دانست و اعلام کرد که از ابتدای بحران تلاش بر این بود که سوریه متحد و یکپارچه باقی بماند و «از یک وجب از خاک آن کوتاه نخواهیم آمد؛ حال توهمات ترکیه یا سایر [کشورها]هر چه می‌خواهد، باشد».

وی در پایان خاطر نشان کرد که «یکی از عوامل حمله به سوریه، پایبندی آن به اصول ثابتش بود؛ به ویژه از منظر قرار گرفتن در کنار [محور]مقاومت و مسئله نخست عرب‌ها یعنی مسئله فلسطین».

منبع: تابناک

کلیدواژه: آرامکو عربستان شبنم نعمت زاده هپکو اراک پگاه آهنگرانی تابناک بشار اسد محور مقاومت آرامکو عربستان شبنم نعمت زاده هپکو اراک پگاه آهنگرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۱۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام نشست کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران؛ تقابل با تروریسم و صهیونیسم

به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا)، «احمد السید» وزیر دادگستری سوریه امروز (چهار شنبه) در بیانیه مطبوعاتی پس از نشست کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران، حمایت خود را از دستور کار این کمیته اعلام کرد.

وزیر دادگستری سوریه بر اهمیت کمیته مشترک قضایی بین سه کشور برای تحقیق در مورد مسائل حقوقی و تعمیق همکاری بین آنها با توجه به وجود جنگ حقوقی، نظامی و تروریسم اقتصادی علیه این سه بازیگر تاکید کرد.

وی گفت: سرقت منابع سوریه، حمله به کنسولگری‌ها و مقر‌های دیپلماتیک و نیز کشتار مردم در فرودگاه‌ها همان طور که در عراق اتفاق افتاد، نقض قوانین بین‌المللی بوده و اگر جهان به دنبال امنیت و صلح است، قوانین بین‌المللی باید به بهترین شکل اعمال شود.

«کاظم غریب آبادی» معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران نیز بر اهمیت نشست کمیته در سطح سه کشور قربانی تروریسم مورد حمایت برخی از کشور‌های مدعی دفاع از حقوق بشر تاکید کرد.

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه ایران اظهار داشت: اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری ایران در دمشق ناقض تمام معاهدات بین المللی، منشور سازمان ملل متحد و حاکمیت ارضی سوریه است.

غریب آبادی افزود: رویه‌های قضایی در امتداد اقدامات نظامی و سیاسی است که از طریق سازمان‌های بین‌المللی علیه رژیم جنایتکار صهیونیست در حال پیگیری است.

وی تصریح کرد که پاسخ ایران به این جنایت رژیم صهیونیستی مناسب و بر اساس ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد بود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • در مراکز رشد و واحدهای فناور حامی تیم های ربوکاپ هستیم/ در حوزه رقابتی باقی نمی مانیم و فضای علمی را تقویت می کنیم
  • رئیسی: روحیه مقاومت مردم غزه را سرپا نگاه داشته است
  • همکاری قضایی ایران، عراق و سوریه علیه تروریسم
  • هشدار قاطع معاون اول رئیس جمهور به اسرائیل
  • مخبر: اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطای دیگری شود، به شدت پاسخ می دهیم
  • پیام معاون رئیسی به اسرائیل: اگر مرتکب خطا شوید، به شدت پاسخ خواهیم داد
  • ما به دنبال تنش نیستیم/ اگر اسراییل خطا کند، پاسخ شدید می‌دهیم
  • معاون اول رئیس‌جمهور: دنبال تنش نیستیم ولی اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطایی شود، به شدت پاسخ می‌دهیم
  • تأکید رئیس جمهور بر مبارزه با قاچاق و رونق تولید
  • پیام نشست کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران؛ تقابل با تروریسم و صهیونیسم