Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@13:52:44 GMT

قصد واشنگتن برای کشیدن پرونده «آرامکو» به شورای امنیت

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۲۰۴۱

قصد واشنگتن برای کشیدن پرونده «آرامکو» به شورای امنیت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، یک مقام بلندپایه آمریکایی از لزوم ارجاء پرونده «آرامکو» به شورای امنیت علیرغم واکنش احتمالی روسیه سخن گفت.

به ادعای این مقام که نامی از آن برده نشده، آمریکا قطعاً در این قضیه نقشی برای شورای امنیت لحاظ می‌کند.

وی همچنین مدعی شد که برای سعودی‌ها خوب است چنین اقدامی را انجام دهند حال آنکه بیش از هرچیز باید اطلاعات قابل انتشاری جمع‎آوری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است پنتاگون قصد دارد ظرف روزهای آینده گزارشی در مورد حمله پهپادی به تأسیسات نفتی شرکت «آرامکو» غول نفتی عربستان سعودی- در دو پالایشگاه «بقیق» و «خریص» منتشر کند.

این در حالی است که آمریکا بدون ارائه هیچ گونه مدرک موثقی این حملات را که حوثی‌های یمن مسئولیت آن را بر عهده گرفته‌اند؛ به ایران نسبت داده است!

کد خبر 4721932 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا آرامکو شورای امنیت سازمان ملل عربستان سعودی یمن حملات پهپادی ایالات متحده آمریکا عربستان سعودی رژیم صهیونیستی ایران دونالد ترامپ عراق فلسطین سوریه نتانیاهو روسیه افغانستان جنگ 2015 یمن جان بولتون ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۲۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پای اف بی آی به پرونده پل بالتیمور باز شد

روزنامه واشنگتن پست به نقل از یک منبع در سازمان‌های امنیتی، اعلام کرد پلیس اف بی آی آمریکا، تحقیقات را در مورد برخورد کشتی و ریزش پل در بالتیمور آغاز کرده است. 

چندین مقام به این روزنامه آمریکایی گفتند که تحقیقات به دستور دادستانی ایالت مریلند انجام خواهد شد و یکی از وظایف اصلی این است که مشخص شود آیا خدمه کشتی کانتینری که با پل برخورد کرده از مشکلات فنی اطلاع داشتند یا خیر.

گمانه زنی‌ها حاکی از احتمال عمدی بودن برخورد این کشتی به پل است.

مقامات محلی پیش از این اعلام کرده بودند که قصد دارند افراد مسبب این حادثه را به دست عدالت بسپارند. 

چند هفته قبل کشتی باری دالی که با پرچم سنگاپور از بالتیمور به سمت کلمبو سریلانکا حرکت می‌کرد، با پل فرانسیس اسکات کی رود در بالتیمور در ایالت مریلند آمریکا برخورد کرد و پس از آن پل فرو ریخت. همانطور که ABC News با استناد به گزارش آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت‌های ایالات متحده گزارش داد، کشتی کنترل خود را از دست داد و هشدار‌های لازم داده شدند. پلیس محلی و فرماندار مریلند گفتند که هیچ مدرکی مبنی بر حمله تروریستی پیدا نشده است. وزیر حمل و نقل ایالات متحده آمار تلفات این حادثه را شش کشته و یک زخمی اعلام کرده است.
آسوشیتدپرس با استناد به برآورد‌های تعدادی از کارشناسان گزارش داد که ساخت یک پل جدید در محل پل فروریخته در بالتیمور آمریکا می‌تواند تا هفت سال طول بکشد، در حالی که هزینه‌های پروژه می‌تواند از یک میلیارد دلار فراتر رود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • پای اف بی آی به پرونده پل بالتیمور باز شد
  • وزیر خارجه آمریکا: واشنگتن به دنبال تشدید تنش با تهران نیست ولی به تأمین امنیت اسرائیل متعهد است
  • رایزنی مقام های امنیتی روسیه و اسرائیل درباره تنش ها در منطقه
  • دو مقام ارشد امنیتی روسیه و اسرائیل گفتگو کردند
  • دو مقام ارشد امنیتی روسیه و اسرائیل گغت و گو کردند
  • ادعای مقامات آمریکایی: تهران به واشنگتن هشدار نداده بود
  • مقام روسی: کوری انتخابی غرب عامل تشدید تنش است
  • ادعای مقامات آمریکایی : تهران به واشنگتن هشدار نداده بود
  • مقام آمریکایی: ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد و موشک به اسرائیل پرتاب خواهد شد
  • بایدن با مقامات امنیت ملی آمریکا جلسه اضطراری تشکیل می دهد