Web Analytics Made Easy - Statcounter

«ساختار حمایتی همگرا» و «جایزه بازی‌های جدی» به عنوان مبادی معرفی شرکت‌های خلاق به برنامه توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق برگزیده شدند. ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴ اجتماعی خانواده و جوانان نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، براساس توافق به‌عمل آمده میان ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و معاونت‌های حمایت و پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، «ساختار حمایتی همگرا» و «رویداد جایزه بازی‌های جدی»، به عنوان مبادی ورود شرکت­ها به برنامه حمایتی توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق انتخاب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق توافق به‌عمل آمده، کسب و کارهای حقوقی مورد تأیید بنیاد ملی بازی­‌های رایانه‌­ای در صورت دارا بودن یکی از شرایط ذیل، به عنوان شرکت خلاق معرفی شده و از مزایای برنامه توسعه زیست بوم شرکت‌های خلاق بهره‌مند خواهندشد.

کسب و کارهای حقوقی که در ساختار همگرا، حائز رتبه پنجم (هدیوش) یا بالاتر باشند. کسب و کارهای حقوقی که در یکی از سه بخش رویداد جایزه بازی‌های جدی شامل جشنواره بازی جدی سال، هکاتون بازی‌های جدی یا سمپوزیوم بازی‌های جدی به عنوان فینالیست یا تیم برتر شناخته شده و دارای محصول بازی جدی باشند.

برخی از مزایای عضویت در برنامه توسعه زیست بوم شرکت‌های خلاق می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

تسهیلات نظام وظیفه در قالب اخذ پروژه­‌های جایگزین خدمت

امکان استقرار در اماکن با کاربری مسکونی در شهر تهران

برخورداری از تسهیلات بیمه تکمیلی درمان

امکان استقرار در پارک ملی علوم، فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی

حمایت از استقرار شرکت­های خلاق در فضاهای کاری اشتراکی

امکان استفاده از تسهیلات صندوق­‌های پژوهش و فناوری همکار

حمایت از حضور در نمایشگاه­‌های داخلی و خارجی

ارائه خدمات صادراتی در قالب کمک هزینه تدوین گزارشات تحقیق بازار بین المللی، اعزام و پذیرش هیأت‌های تجاری، حضور مستقل در نمایشگاه‌های خارجی و تهیه اقلام تبلیغاتی بین المللی

دوره‌های آموزشی و پیشخوان­‌های رایگان مشاوره کسب و کار

و حمایت‌های متنوع دیگر درج شده در آیین‌نامه اجرایی برنامه توسعه زیست‌بوم خلاق

واکنش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به رده‌بندی سنی بازی‌های با محتوای خشونت+ ویدئو

انتهای پیام/

R1356/P/S2,18,41,1313/CT12 واژه های کاربردی مرتبط بنیاد ملی بازی های رایانه ای

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بنیاد ملی بازی های رایانه ای بنیاد ملی بازی های رایانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۲۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از شش محصول صنایع خلاق و فرهنگی در رویداد «مانوین»

 مسعود حسنلو که در نشست خبری رویداد «مانوین» در محل مدرسه دارالفنون سخن می‌گفت با تاکید بر ضرورت هویت‌بخشی به صنایع خلاق و بومی کشور گفت: این نشست در مرکز تاریخی دارالفنون برگزار شده است، چرا که اکوسیستم فناوری، نیازمند هویت‌بخشی است که ریشه آن در فرهنگ بومی و ملی و دینی ما نهفته است. 

وی با بیان اینکه مسائل فرهنگی به حل مسائل مردم و جامعه نزدیک است، ادامه داد: کارکرد فناوری، اصالتا حل مسئله مردم است. فناوری های نرم به سراغ مسائل اجتماعی رفته اند و با توجه به چالش‌هایی که در حوزه هایی نظیر زبان فارسی، وفاق اجتماعی، محیط زیست، سلامت عمومی و عدالت اجتماعی وجود دارد، می‌توانند به حل این مسائل کمک کنند.

حسنلو با تاکید بر اینکه هرچقدر اکوسیستم توسعه فناوری‌های نرم توسعه یابد، مسائل اجتماعی در مسیر حل شدن قرار می‌گیرند، ادامه داد: برگزاری رویداد مانوین در همین راستا برنامه‌ریزی شده است، چرا که ما نیاز داریم فناوری‌ها با رویکرد بومی و هویت‌ساز توسعه یابند و این رویداد در زمینه توسعه جریان‌های فناوری‌های نرم فعال شده است. 

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و فرهنگی، برگزاری نمایشگاه، رونمایی از دستاوردها و برگزاری نشست‌ها را از برنامه‌های جانبی این رویداد ذکر کرد و گفت: اعتقاد من بر این است که صنایع خلاق، رکن اقتصاد خلاق و فرهنگی به شمار می‌رود. 

وی با اشاره به تعریف پروژه‌های پیشران در حوزه‌های فناوری‌های نرم و فرهنگی، گفت: پروژه‌های پیشران پروژه‌هایی هستند که از نظر اقتصادی و صنعتی قادر هستند پروژه‌ها را چند پله جلوتر برانند و ما دو دسته پروژه‌های پیشران و کلان را تعریف کرده‌ایم.

حسنلو ادامه داد: برای این منظور ۱۷ کارگروه ذیل سند این ستاد تشکیل شده که در سه لایه پروژه‌هایی را تعریف کرده‌اند. برخی پروژه‌ها، پروژه‌های کلان ملی بوده که نیاز به اعتبارات و زیرساخت‌های جدی دارند و برخی دیگر نیاز به اعتبارات زیادی ندارند، اما نیازمند تجمیع ظرفیت‌ها و کنسرسیوم‌ها هستند.

دبیر ستاد فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی ریاست‌جمهوری، دسته سوم پروژه‌ها را پروژه‌هایی دانست که نیاز به زیرساخت‌های قانونی و فیزیکی دارند و ادامه داد: تاکنون سه پروژه کنسرسیوم صادرات اسباب‌بازی، پلتفرم به‌هم‌رسانی آموزشی و آزمایشگاه اثر اجتماعی احصاء شده است، علاوه بر این ۱۰ پروژه دیگر در دستور کار ستاد قرار دارد.

یاسر قرائی، دبیر اجرایی رویداد مانوین هم با بیان اینکه این رویداد همزمان با نمایشگاه اینوتکس در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود، گفت: در این رویداد از شش محصول صنایع خلاق و فرهنگی رونمایی می‌شود.

وی، صنایع خلاق را نقطه‌ای دانست که در زیست بوم فناوری کشور در ارتباط بیشتر با مردم قرار دارد و گفت: در سند ملی توسعه فناوری‌های نرم و فرهنگی که مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است، هفت راهبرد برای گفتمان‌سازی و مشارکت مردم به منظور توسعه کاربردهای فناوری‌های نرم و فرهنگی پیش‌بینی شده است و برای رسیدن به این راهبردها برنامه‌هایی مانند ایجاد بستر مشارکت مردمی، تسهیل‌گری و حمایت از به‌کارگیری نمادهای ملی در نظر گرفته شد. 

قرائی با بیان اینکه برای دستیابی به این راهبردها، رویداد ملی صنایع خلاق مانوین برنامه‌ریزی شده است، برگزاری این رویداد را در راستای اجرایی‌سازی سند توسعه فناوری‌های نرم و خلاق دانست و اظهار کرد: بخش نمایشگاهی یکی از بخش‌های این رویداد به شمار می‌رود که با ایجاد ۲۸ غرفه شرکت‌ها و هسته‌های خلاق این حوزه آخرین دستاوردهای خود را در حوزه‌های مختلفی چون نوشت افزار، سبک زندگی، مد و پوشاک و غیره عرضه می‌کنند.

دبیر اجرایی رویداد مانوین، «روایت پیشرفت» را از دیگر بخش‌های این رویداد عنوان و خاطرنشان کرد: در این بخش بازدیدکنندگان با روند پیشرفت کشور در حوزه صنایع خلاق آشنا می‌شوند و در بخش رویدادی نیز با برگزاری سه استیج به بررسی موضوعاتی چون ارائه گزارش‌ عملکردها، رونمایی از کتاب‌ها و برندهای جدید، پروژه‌های پیشران و نوآوری‌های اجتماعی پرداخته می‌شود.

وی رونمایی از برخی محصولات و دستاوردها را از دیگر بخش‌های مانوین عنوان کرد و گفت: تاکنون ۱۲ محصول برای رونمایی به ما پیشنهاد شده است که در حال بررسی هستیم، ولی در نهایت شش محصول برای رونمایی انتخاب خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • رونمایی از شش محصول صنایع خلاق و فرهنگی در رویداد «مانوین»
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی 
  • توسعه علمی، سکوی جهش تولید
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی
  • مانوین؛ حل مسائل جامعه با فناوری‌های فرهنگی و نوآور
  • فناوری با بلوغ پایین در پارک‌های علم و فناوری رها شده اند 
  • تائید فنی ۶۰ پروژه فناوری زیستی برای استفاده از اعتبار مالیاتی
  • ۶۰ پروژه توسعه فناوری زیستی تامین مالی شد
  • تائید فنی ۶۰ پروژه توسعه فناوری زیستی جهت استفاده از ظرفیت اعتبار مالیاتی
  • توسعه فناوری‌ها در کشور مصداق بارز کاشتن برای آینده است