Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار گلستان از اختصاص ۵۰ میلیارد تومان برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان در پارک علم و فناوری گلستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نشست رونق تولید و اقتصاد دانش بنیان در گلستان با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، استاندار گلستان و رئیس پارک علم و فناوری گلستان تشکیل شد.
هادی حق شناس، استاندار گلستان در این نشست از اختصاص ۵۰ میلیارد تومان بودجه برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان در پارک علم و فناوری گلستان خبر داد و گفت: سهم گلستان از استقرار شرکت‌های دانش بنیان در پارک‌های علم و فناوری تنها یک درصد است که امیدواریم این اعتبار بتواند در افزایش فعالیت این شرکت‌ها اثرگذار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حق شناس با اشاره به امضای تفاهم نامه ایجاد کارخانه نوآوری گرگان، مرکز جامع نوآوری گنبدکاووس و زیست بوم گردشگری، گفت: این تفاهم نامه مهم‌ترین مصوبات سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به استان است.
استاندار گلستان به معضلات اقتصادی این استان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه برای رونق اقتصادی باید از خام فروشی جلوگیری شود، راه اندازی صنایع تبدیلی به استانداری‌ها محول شده و ما نیز تلاش خود را در این زمینه خواهیم کرد.
وی ادامه داد: خام فروشی ارزش افزوده ایجاد نمی‌کند و در همه بخش‌ها به خصوص کشاورزی می‌توان از ظرفیت‌های پارک‌های علم و فناوری برای ایجاد توسعه صنایع تبدیلی بهره گرفت.
حق شناس ادامه داد: درآمد سرانه مردم گلستان نصف متوسط کشوری است، و باید این سرانه را با ایجاد مهارت و دانش توسعه دهیم. رونق اقتصادی گلستان با نیروهای داخلی آن امکان پذیر است در ادامه این نشست، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با تأکید بر اینکه توسعه یک فرآیند درون زا است، گفت: کسی نمیتواند از بیرون به استان گلستان کمک کند و باید نیرو‌های انسانی داخلی رونق توسعه را فراهم آورند.
ستاری تصریح کرد: اگر صنایع بزرگ را به استان گلستان بیاوریم، همان نگرش بیرونی به رونق اقتصاد استان ایجاد می‌شود؛ یعنی عده‌ای بیرون از استان درباره اقتصاد آن تصمیم گیری می‌کنند و این امر به رونق اشتغال و اقتصاد این استان کمکی نمی‌کند. اکوسیستم نوآوری و فناوری در گلستان وجود ندارد مهدی غفاری، رئیس پارک علم و فناوری گلستان نیز در این نشست گفت: زیست‌بوم و اکوسیستم نوآوری و فناوری به شکل مطلوب در گلستان وجود ندارد و اگر این امر نباشد خروجی را که به رشد و توسعه می‌رسد، نخواهیم داشت.
غفاری افزود: برای ایجاد این اکوسیستم لازم است در مرحله اول کارخانه نوآوری ایجاد شود تا فارغ‌التحصیلان و ایده‌داران در آنجا کارکرده و تحت حمایت قرار گیرند.
رئیس پارک علم و فناوری گلستان بیان کرد: برای اینکه این عمل در گلستان اتفاق بیفتد چند استراتژی به‌طور هم‌زمان پیگیری می‌شود که ایجاد فضا‌های فیزیکی و حمایت‌های مالی و آموزش دهنگان از آن جمله است.
وی گفت: درزمینهٔ ایجاد فضا، امیدواریم که با حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این سفر به گلستان، بخشی از مشکلات حل شود.
غفاری تصریح کرد: در گرگان، گنبدکاووس و علی آبادکتول امروز فضا‌هایی را برای ایجاد کارخانه نوآوری بازدید کردیم و امیدواریم که به‌زودی تبدیل به مراکز فناوری شود.
وی اظهار کرد: در کنار آن نیازمند صندوق پژوهش و فناوری هستیم که با کمک اتاق بازرگانی در حال شکل‌گیری است و می‌تواند منبع مالی خوبی برای طرح‌های دانش‌بنیان باشد.
رئیس پارک علم و فناوری گلستان در ادامه گفت: رقمی بالغ‌بر سه هزار میلیارد تومان اعتبار صندوق نوآوری و شکوفایی است و تنها استان‌هایی می‌توانند از آن استفاده کنند که شرکت دانش‌بنیان و صندوق‌دارند.
وی ادامه داد: با شتاب‌دهنده‌ها در سطح ملی صحبت‌هایی شده که از ظرفیت آن‌ها در استان استفاده کنیم و موافقت چند شتاب‌دهنده را هم گرفتیم.
غفاری گفت: استان درزمینهٔ آی تی ظرفیت خوبی دارد و باید اکوسیستم آی تی آن فعال شود و در همین راستا تعاملاتی با شرکت‌های بزرگ انجام‌شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: استان گلستان پارک علم و فناوری گلستان سورنا ستاری رونق تولید اقتصاد دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۲۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقتصاد باید بر پایه مشارکت مردم باشد

  محمد کرمی  در بازدید از پارک علم و فناوری، اظهار کرد: سیستان و بلوچستان دارای ۲ منطقه آزاد و یک منطقه ویژه اقتصادی است که بر این اساس باید بر پایه صادرات، تولید محصول داشته باشیم.

وی با تاکید بر ضرورت حضور مدیران دستگاه‌ها در جلسات بیان کرد: کارکنان دولت باید تسهیل‌گر امور باشند، کسانی که موانع ایجاد می‌کنند باید شناسایی و با آنها برخورد و در صورت لزوم از بدنه خارج شوند.

استاندار سیستان و بلوچستان بر توسعه شرکت‌های دانش بنیان تاکید کرد و افزود: در پارک علم و فناوری باید محصولات تجاری سازی و سرمایه‌گذاری برای تولید انبوه انجام و از مجموعه پارک علم و فناوری خارج شود.

وی با اشاره به موضوع پشتیبانی دیجیتال دستگاه‌ها اظهار کرد: دستورات و اقدامات آموزشی لازم برای بهره‌مندی از شرکت‌های داخل سیستان و بلوچستان انجام شده و به دستگاه‌ها نیز برای بهره گیری از شرکت‌ها و مجموعه‌های داخل استان تاکید شده است.

کرمی همچنین به حضور مدیران کل و مجموعه مدیران شهری جهت آشنایی با توانمندی مجموعه‌های پارک علم و فناوری برای بهره گیری از توانایی مجموعه‌ها در مدیریت، تاکید کرد.

وی تصریح کرد: نوآوری و خلاقیت در مجموعه شرکت‌های دانش بنیان بسیار مهم است این شرکت‌ها تاثیر مهمی در زمینه اقتصادی و تولید ثروت دارند.

استاندار سیستان و بلوچستان اذعان کرد: حضور شرکت‌های دانش بنیان در حوزه اقتصاد دریا محور، حوزه کشاورزی و معادن مهم است و با ایجاد شرکت‌های مختلف در این حوزه‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت‌های نهفته به تولید محصولات و ایجاد کارخانه‌های متنوع دست خواهیم یافت.

ایجاد شرکت‌های توزیع در داخل استان

وی با اشاره به حضور شرکت‌های توزیع از استان‌های دیگر در سیستان و بلوچستان گفت: فقط در منطقه سیستان ۴۰ هزار کارت بازرگانی، مجوز واردات ۹۰۰ قلم کالا و مجوز‌هایی داریم که مختص این استان است؛ با توجه به این ظرفیت‌ها می‌توان شرکت‌های توزیع را در داخل استان ایجاد کرد.

کرمی با بررسی دلایل عدم تشکیل شرکت‌های دانش بنیان افزود: دانشگاه‌ها باید از دوران دانشجویی و دانش آموزی جوانان و نوجوانان را با عرصه کار و فعالیت تولیدی آشنا کنند و فقط به ارائه مطالب تئوری اکتفا نکنند.

وی تصریح کرد: از جوانان بویژه جوانان خوش استعداد این استان انتظار می‌رود که در تشکیل شرکت‌های دانش بنیان و تعاونی‌های دانش بنیان حضور فعال داشته باشند.

استاندار سیستان و بلوچستان به اهمیت ظرفیت‌ها و آموزش‌های انجام شده حوزه تجارت اشاره کرد و گفت: بحث کریدور شمال - جنوب، حضور کشور‌های آسیای میانه و همچنین کشور‌های اطراف دریای خزر از عوامل گسترش تجارت در استان است که باید به نحو مطلوب از آنها بهره‌برداری کنیم.

وی به همکاری بانک‌ها، حضور اساتید، بومی سازی دستور العمل‌ها، طراحی و برنامه‌ریزی دقیق کار‌ها و برگزاری جلسات با حضور بانک‌ها، مدیران کل و مجموعه اعضای پارک علم و فناوری تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • حضور پارک فناوری و نوآوی نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • گامی نو در صنعت راهسازی/توسعه فناوری‌های قیر و آسفالت با مشارکت دانش‌بنیان‌ها
  • اقتصاد باید بر پایه مشارکت مردم باشد
  • تعاونی‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی ویژه حمایت می‌شوند
  • آغاز عملیات اجرایی انتقال آب غیرشرب به پارک علم و فناوری خراسان شمالی
  • نقش آفرینی مراکز نوآوری در حفظ و ترویج قانون جهش تولید دانش‌بنیان
  • مراکز نوآوری برای هم‌افزایی در ایجاد «مراکز هم‌آفرینی» حمایت می‌شوند
  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
  • شرکت‌های دانش‌بنیان بوشهر برای حل مسائل زیست محیطی پای کار هستند
  • فناوری با بلوغ پایین در پارک‌های علم و فناوری رها شده اند