Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@04:26:27 GMT

کارگاه آموزشی «مهندسی خبر» در صومعه‌سرا برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۲۴۲۷

کارگاه آموزشی «مهندسی خبر» در صومعه‌سرا برگزار شد

پارسا گفت: کارگاه آموزشی «مهندسی خبر» ویژه خبرنگاران غرب گیلان در شهرستان صومعه‌سرا برگزار شد.

«مهدی پارسا» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا اظهار کرد: کارگاه آموزشی یک روزه «مهندسی خبر» ویژه اصحاب رسانه غرب گیلان به میزبانی شهرستان صومعه‌سرا برگزار شد.

 

رییس بسیج رسانه گیلان با بیان اینکه این برنامه توسط بسیج رسانه استان برای غنای فکری و خبری اصحاب رسانه برگزار شده است، افزود: مهندسی خبر سبب می‌شود که خبرنگاران در ورای فعالیت خبری مولفه‌ها را یکی پس از دیگری با موفقیت انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت: خیلی از رسانه‌های معروف دنیا هر کدام به خلاقیت‌های خبری دست پیدا کرده‌اند که ما علی‌رغم اختلاف سلیقه‌هایی که با صاحبان حاکمیت‌های سیاسی آنها داریم اما از نظر علمی باید الگوی کاری خود قرار دهیم.

 

پارسا با بیان اینکه امروز در عرصه خبر 60 الی 70 درصد اخبار دنیا توسط چهار امپراطوری‌ خبری و رسانه‌ای مخابره می‌شود که منبع خبری برجسته دنیا هستند، تصریح کرد: ما ام‌القرای جهان اسلام هستیم و خیلی از تحولات منطقه با نگاه اشاره‌ای و دم مسیحیایی جمهوری اسلامی ایران حل و فصل می‌شود باید رسانه‌های ما هم حرفی برای گفتن داشته باشد.

 

رییس بسیج رسانه گیلان با بیان اینکه امروز رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران علی‌رغم همه مشکلاتی که وجود دارد، از نجیب‌ترین، صادق‌ترین، شفاف‌ترین و پاک‌ترین رسانه‌ها هستند، خاطرنشان کرد: تلاش امروز بسیج رسانه گیلان تربیت خبرنگارانی در تراز انقلاب است تا گفتمان جمهوری اسلامی را بیشتر از گذشته در دنیا ترویج دهند.

 

* خبرنگاران باید واقعیت‌های نظام را به گوش عوام برسانند

 وی با بیان اینکه خبرنگاران باید واقعیت‌های نظام را به گوش عموم مردم برسانند، اظهار کرد: اصحاب رسانه باید مخاطب را اغنا کنند و آنچه که توسط رسانه پخش می‌شود مطالبی واقعی و شفاف باشد.

 

پارسا با بیان اینکه مقام معظم رهبری انتظار ویژه از رسانه‌های جمهوری اسلامی دارند، افزود: به فرموده امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) جوانان باید با هوشمندی فضای مجازی را به ابزاری برای تو دهنی به دشمن تبدیل کنند.

 

رییس بسیج رسانه گیلان با بیان اینکه هر روز سانه‌های ما به دانش روز مجهزتر می‌شوند که نقطه قوت و امیدی است، گفت: در این راستا خبرنگاران هم باید خود را مجهز به علم و دانش خبری روز کنند تا عقب نمانند.

 

وی با بیان اینکه امروز ما با جنگ روایت‌ها مواجه هستیم، تصریح کرد: رسانه‌های معاند نظام علیه جمهوری اسلامی شبهه افکنی می‌کنند که در این راستا رسانه‌های ما باید واقیعت‌ها را به مردم بگویند و شبهات را تبدیل به دانسته‌هایی که مردم به آن نیاز دارند، کنند.

 

پارسا با بیان اینکه امروز رسانه‌های بیگانه به دنبال سیاه‌نمایی هستند و جمهوری اسلامی را به انواع مختلف به عنوان محور شرارت و عامل ناامنی در منطقه معرفی می‌کنند، خاطرنشان کرد: امروز وظیفه رسانه است که با مطالب خبری، گزارش  و ... جواب شبهه‌افکنی دشمن را بدهد.

 

رییس بسیج رسانه گیلان اظهار کرد: رسانه‌ها باید در گام دوم روایت اول را برای عوام تعریف کنند و مخاطب با دریافت روایت اول در گام دوم، شروع کننده مسیر موفقی باشد که نظام مقدس جمهوری اسلامی در این چهل سال سپری کرده است.

 

وی با بیان اینکه ترسیم و تبیین واقعیات موجود وظیفه رسانه‌های جریان انقلاب است، افزود: خبرنگاران باید واقعیات نظام را بنویسند زیرا قلم خبرنگار می‌تواند بسیاری از مشکلات را گره‌گشایی کند.

پایان پیام/526

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد اربعین حسینی ماه محرم عزاداری محرم شیراز کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد کانون های مساجد فارس مسجد طراز اسلامی محرم مهندسی خبر اصحاب رسانه گیلان کارگاه آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۲۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 ارائه آموزش‌های شهروندی به بیش از ۴۴ هزار نفر در گرگان

به گزارش جام جم آنلاین از  گرگان، مهدی کلاسنگیانی با اشاره به دور جدید فعالیت‌های مرکز جامع آموزش، پژوهش و نوآوری شهرداری اظهارکرد: ارتقای آگاهی‌ها، خواسته‌ها و توانمندی‌های شهروندان در راستای زندگی سالم و زیست اجتماعی  مطلوب  هدف اصلی از برگزاری دوره‌های آموزشی است.

وی افزود: تلاش ما براین است در این مرکز آموزش‌های شهروندی در موضوعات روابط و مناسبات اجتماعی، حقوق و تکالیف شهروندی، مهارت‌های زندگی، نظم و انضباط اجتماعی، بهداشت، محیط زیست و ...  را به شهروندان ارائه کنیم.

کلاسنگیانی در ادامه با اشاره به آموزش‌های شهروندی ارائه شده در یکسال گذشته گفت: در مجموع ۴۱۴ کارگاه و دوره آموزشی به مدت یکهزار و ۳۶۸ ساعت توسط مرکز جامع آموزش، پژوهش و نوآوری شهرداری و دیگر سازمان‌های تابعه از جمله سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، سازمان سیما، منظر و فضای سبز، سازمان حمل و نقل، سازمان آتش‌نشانی و ... برگزار شده است.

وی با اشاره به استقبال خوب شهروندان از برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی اعلام کرد: بالغ بر ۴۴ هزار و ۱۵۰ نفر از شهروندان گرگانی از این آموزش‌ها برخوردار شدند.

 

دیگر خبرها

  • حضور مربی بام ایران در در دوره آموزشی سرمربیان پایه کشتی کشور
  • حضور مربی کشتی آزاد چهارمحال و بختیاری در دوره آموزشی سرمربیان پایه کشتی کشور
  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»
  • کارگاه آموزشی مبانی محیط زیست درمدارس رشت
  • دوره آموزشی ویژه شورا‌ها در استان اردبیل برگزار می‌شود
  • نمایش مقتدرانه توان نظامی ایران در رژه روز ارتش در گیلان
  • مراسم رژه نیروهای مسلح در رشت برگزار شد
  • آغاز رژه پیاده و موتوری روز ارتش در گیلان
  • رژه روز ارتش در تهران و مراکز استان‌ها برگزار می‌شود + جزئیات
  •  ارائه آموزش‌های شهروندی به بیش از ۴۴ هزار نفر در گرگان