Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@10:59:29 GMT

۱۰میلیون نفر روز مسافر در مدارس اسکان یافتند

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۲۴۶۴

۱۰میلیون نفر روز مسافر در مدارس اسکان یافتند

به گزارش معاونت روابط عمومی و اطلاع‌رسانی آموزش‌وپرورش، «گودرز کریمی فر» با تشریح آمارهای استفاده فرهنگیان از مراکز اسکان این وزارتخانه افزود: در تابستان امسال سه میلیون و ۳۳۲ هزار و۵۹۰ نفر در قالب ۹۲۵ هزار ۷۲۰ خانوار فرهنگی اسکان یافتند که این آمار در مجموع۱۰ میلیون و ۳۵۳ هزار و ۲۸۸ نفر روز بوده است که اسکان فرهنگیان و خانواده‌های آنها در ۳۲ استان کشور عملیاتی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با یادآوری اینکه اجرای طرح ساماندهی و سازمان‌دهی اسکان مسافران فرهنگی در ایام تابستان در راستای منزلت اجتماعی فرهنگیان و با شعار، کیفیت مطلوب، امنیت پایدار و مسافرت ارزان توسط هفت هزار ۵۸۱ نفر از عوامل اجرایی در سراسر کشور از هفته آخر خردادماه شروع و تا پایان روز ۱۵ شهریورماه ۹۸ انجام‌ شد.

وی همچنین گفت: تعداد ۴۸۹ پایگاه پذیرش به انضمام۵۰ پردیس دانشگاهی و۳۰۰ اردوگاه مجهز به سوئیت‌های اختصاصی و شبه اختصاصی به همراه دو هزار ۴۸۰ مدرسه در غالب ۲۲ هزار و ۶۹۸ کلاس درس اسکان تابستانی را انجام دادند.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: مقایسه رشد استفاده از مراکز اسکان فرهنگیان تابستان سال ۹۸ نسبت به تابستان ۹۷ رشد ۱۱ درصدی را نشان می‌دهد.

کریمی فر با بیان اینکه تمامی تلاش‌ها در راستای تکریم مهمانان تابستانی و حفظ منزلت اجتماعی فرهنگیان است، موارد و استانداردهایی که در سراسر کشور درمورد مراکز اسکان عملیاتی شده است را برشمرد.

وی یادآور شد: رعایت اصول ایمنی و بهداشتی مدارس طرح اسکان، توجه به بهسازی و زیباسازی فضاهای آموزشی و پایگاه‌های پذیرش در راستای رعایت حقوق شهروندی و تکریم مهمانان و مسافران فرهنگی، اطلاع‌رسانی نصب پوسترهای اسکان در مبادی شهرها و هدایت مسافرین تابستانی به پایگاه‌های پذیرش، برپایی نمایشگاه‌های بومی و سنتی در جوار پایگاه‌های اسکان به جهت آشنایی با فرهنگ بومی و محلی، معرفی جاذبه‌های توریستی و گردشگری استان‌ها ازجمله این موارد و استانداردها است.

وی افزود: هدف ما این بوده که همکاران فرهنگی شهر یا شهرهایی را به‌عنوان مقصد سفر انتخاب می‌کنند به‌عنوان معبر سفر استفاده نشود و کیفیت مراکز اسکان به گونه‌ای مطلوبیت داشته باشد که مسافران بتوانند بین دو تا سه روز در شهرها بمانند و از جاذبه‌های گردشگری و فرهنگی آن شهر یا استان استفاده کنند.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش به میزان رضایتمندی فرهنگیان از مراکز اسکان اشاره و خاطرنشان کرد: فرم نظرسنجی در همه پایگاه‌های اسکان بین مسافران تابستانی توزیع ‌شد که ۹۰ درصد مسافران رضایتمندی نسبی خود را از شرایط اسکان فرهنگیان با توجه به امکانات موجود آموزش‌وپرورش اعلام کردند.

کریمی فر با یادآوری اینکه دو بازه زمانی اسکان موقت در آموزش‌وپرورش وجود دارد، گفت: اسکان موقت نوروزی در طول دو هفته نوروز انجام می‌شود که در نوروز ۹۸، ۱۲ میلیون نفر روز را سازمان‌دهی و ساماندهی کردیم و اسکان موقت تابستانی نیز از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور انجام می‌شود.

وی افزود: در زمان‌هایی غیر از اسکان موقت، ۳۶۵ مرکز رفاهی در سراسر کشور آماده پذیرش همکاران فرهنگی هستند که قابلیت رزرو اینترنتی و یا پذیرش حضوری وجود دارد که این مراکز با حداقل قیمت در اختیار فرهنگیان قرار می‌گیرد.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش  ادامه داد: تلاش ما این است تا با برنامه‌ریزی، هماهنگی، سازمان‌دهی، کنترل و نظارت؛ رضایتمندی نسبی همکاران فرهنگی شاغل و بازنشسته را در استفاده از مراکز اسکان فراهم کنیم.

کریمی فر تصریح کرد: بازنشستگان فرهنگی مانند شاغلین از تمام امکانات رفاهی و درمانی فرهنگیان می‌توانند استفاده کنند و هیچ تفاوتی بین شاغلین و بازنشستگان وجود ندارد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس وزارت آموزش و پرورش اسکان تابستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۲۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح قانون تأسیس مدارس غیر دولتی ابلاغ شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آقای رئیسی، اصلاح قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی را به رضا مراد صحرایی، ابلاغ کرد.

این قانون در نشست علنی ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده بود.

بر اساس این قانون، شورای عالی آموزش و پرورش به عنوان مرجع سیاست‌گذاری مدارس و مراکز آموزشی پرورشی غیر دولتی، تعیین شده است. همچنین، وزرات آموزش و پرورش، مکلف به راه‌اندازی سامانه یکپارچه مدیریت، نظارت و ارزیابی مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی شده است و این مراکز باید همه فعالیت‌های خود، اعم از درآمدها، میزان شهریه دریافتی، تعداد کارکنان و دانش‌آموزان، فضای آموزشی و نوع مالکیت آن و هزینه‌ها را در این سامانه، اعلام و وزارت آموزش و پرورش، آن را بررسی و ارزیابی کند. این سامانه به سامانه سازمان تأمین اجتماعی، متصل و حق بیمه معلمان و کارکنان این مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی به‌طور برخط، پرداخت می‌شود.

دیگر خبرها

  • ۵۰۰هزارگردشگر در اقامتگاه های رسمی و غیر رسمی گلستان اسکان یافتند
  • اصلاح قانون تأسیس مدارس غیر دولتی ابلاغ شد
  • اسکان ۷۵ هزار مسافر از عید تا عید در چهارمحال و بختیاری
  • اقامت بیش از ۷۴ هزار مسافر درچهارمحال وبختیاری
  • اسکان یک میلیون و ۲۸۱ هزار مسافر نوروزی در شهر زندگی/ اصفهان رتبه پنجم جذب سفر را دارد
  • اقامت مسافران نوروزی در مراکز اسکان فرهنگیان زنجان ۳۴ درصد کاهش یافت
  • ورود نیم میلیون نفری مسافر نوروزی به بانه
  • اسکان موقت نوروزی ۱۰ هزار و ۲۰۶ نفر روز در مدارس آذربایجان‌غربی
  • مریوان میزبان بیش از یک میلیون نفر مسافر در طرح نوروزی
  • اسکان بیش از ۳۱ هزار مسافر در خراسان جنوبی