Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-25@09:16:55 GMT

رسانایی بیشتر در دماهای بالاتر از حد آستانه

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۲۶۰۰

رسانایی بیشتر در دماهای بالاتر از حد آستانه

دانشمندان و مهندسان به دنبال آن هستند که ابررسانایی بتواند در دمای اتاق صورت گیرد. در مطالعه جدید محققان مشاهده کردند که جفت کوپر(Cooper Pairs) در جایی که نباید باشد اتفاق می‌افتد. جفت کوپر زمانی است که الکترون‌ها به هم نزدیک و جمع شوند تا بتوانند راحت‌تر از مواد عبور کنند(بدون ایجاد گرما). 

به گفته فیزیکدان Doug Natelson، پدیده جفت شدن الکترون در بالای دمای بحرانی تعجب آور نیست و معمولا اتفاق می‌افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما چیزی که عجیب است، وجود دو مقیاس انرژی متفاوت است. مقیاس انرژی بالاتر که باعث تشکیل جفت‌ها می‌شود و مقیاس انرژی پایین‌تر که همه الکترون‌ها تصمیم می‌گیرند تا به صورت جمعی و منسجم عمل کنند و رفتار ابررسانایی از خود نشان دهند. 

به عبارت دیگر، جفت‌های کوپر می‌توانند در دماهای بالاتر شکل گیرند اما نمی‌توانند رفتار ابررسانایی از خود نشان دهند زیرا در دماهای پایین این رفتار ظاهر می‌شود. این پدیده در یک ابررسانا به نام اکسید مس لانتانیوم استرانسیوم (LSCO) یافت شده است. LSCO یک ابررسانا با دمای بالا است که در دماهای بالاتر از حد معمولی کار می‌کند. 

به گفته Natelson به نظر می‌رسد هنوز راه بسیار زیادی تا تشکیل ابررسانا در دمای اتاق داریم اما در LSCO به نظر می‌رسد که تعدادی از الکترون‌ها در دماهای بالاتر از حد معمول مورد نیاز برای ابررسانایی جفت می‌شوند. اما سوال اصلی این است که آیا می‌توان انسجام را در دماهای بالا نیز برقرار کرد؟ 

sciencealert

2121

کد خبر 1294779

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: گرما فناوری عربستان آرامکو ایالات متحده آمریکا باشگاه پرسپولیس باشگاه استقلال لیگ برتر نوزدهم بازیگران سینما و تلویزیون ایران دونالد ترامپ خودرو استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۲۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف تیم‌های ریکرو مردان و بانوان کشورمان در کاپ جهانی


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما؛  مسابقات مرحله نخست کاپ جهانی در مرحله مقدماتی در شانگهای چین امروز در بخش تیمی ریکرو برگزار شد و کمانداران کشورمان به مصاف رقبای خود رفتند.

تیم ریکرو مردان ایران با ترکیب فائز محمدی، رضا شبانی و محمدحسین گلشنی پس از استراحت در دور نخست بازی‌های حذفی در دور دوم به مصاف تیم آمریکا رفت و با نتیجه ۵ بر یک شکست خورد و از صعود به مراحل بالاتر بازماند.

تیم ریکرو بانوان کشورمان با ترکیب مبینا فلاح، یسنا پورماهانی و حوریه حاجی حسینی در دور نخست بازی‌های حذفی به مصاف تیم قزاقستان رفت و با نتیجه ۵ بر ۳ به پیروزی رسید.

تیم ایران در یک هشتم نهایی با نتیجه ۶ بر صفر مقابل تیم کره‌جنوبی شکست خورد و از صعود به مراحل بالاتر بازماند.

دیگر خبرها

  • حذف تیم‌های ریکرو مردان و بانوان کشورمان در کاپ جهانی
  • تیم‌های ریکرو مردان و زنان از صعود بازماندند
  • فواید و مضرات سشوار برای مو
  • نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتوم ساخته شد
  • ثبت دمای ۳۷ میلیون درجه سانتیگراد با یک دستگاه کوچک 
  • تمجید فیلسوف اهل‌سنت از سیلی ایران به اسرائیل
  • سقوط آزاد طلا/ فلز زرد چند قیمت خورد؟
  • پرسپولیس ۷۹ پله بالاتر از استقلال در رده بندی جهان! + عکس
  • پرسپولیس 79 پله بالاتر از استقلال در فوتبال جهان!
  • جایگاه بالاتر با توجه بیشتر به شنا