Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- فراخوان برگزاری انتخابات نمایندگان دبیران کل احزاب ملی و استانی جهت عضویت در کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی از سوی دفتر امور سیاسی وزارت کشور منتشر شد. تاریخ انتشار: 12:25 - 27 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۵۰۶۹۹ گروه سیاسی خبرگزاری میزان، فراخوان برگزاری انتخابات نمایندگان دبیران کل احزاب ملی و استانی جهت عضویت در کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی روز ۲۶ شهریور ماه از سوی دفتر امور سیاسی وزارت کشور منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  متن کامل این فراخوان به شرح زیر است:
با عنایت به مفاد ماده (۱۰) قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی مبنی بر عضویت یک نماینده از دبیران کل احزاب ملی و یک نماینده از دبیران کل احزاب استانی در کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی و مطابق دستورالعمل مربوطه، برنامه زمان بندی انتخاب دبیران کل مذکور به شرح ذیل اعلام می‌شود:

جلسه انتخاب یک نفر نماینده دبیران کل احزاب ملی که صرفاً با حضور دبیران کل احزاب ملی خواهد بود، در روز پنجشنبه مورخ ۲۵مهر ۹۸ در سالن ۶۰۰ نفره وزارت کشور برگزار می‌شود. شروع برنامه راس ساعت ۸ صبح است. جلسه انتخاب یک نفر نماینده دبیران کل احزاب استانی که صرفاً با حضور دبیران کل احزاب استانی خواهد بود، راس ساعت ۱۴ همان روز خواهد بود.
دبیران کل متقاضی عضویت در کمیسیون می‌بایست از روز شنبه مورخ ۳۰شهریور۹۸ لغایت روز چهارشنبه مورخ ۳مهر ۹۸ با مراجعه به پرتال وزارت کشور به نشانی www.moi.ir فرم ثبت نام را تکمیل و کد رهگیری دریافت نمایند. فرم مذکور شامل نام حزب، نام و نام خانوادگی و تلفن دبیرکل، گستره فعالیت (استانی یا ملی)، شماره و تاریخ پروانه فعالیت، تاریخ برگزاری مجمع عمومی تطبیق، نشانی دفتر مرکزی و همچنین آپلود معرفی نامه رسمی با سربرگ و مهر حزب می‌باشد. بدیهی است در صورت فقدان شرایط مذکور، ثبت نام کان لم یکن تلقی می‌شود.
اسامی نامزد‌های نهایی شده توسط هیئت نظارت، در پرتال وزارت کشور منتشر خواهد شد و معترضان به تصمیمات هیات نظارت به مدت ۲ روز از یکشنبه مورخ ۷مهر۹۸ لغایت دوشنبه مورخ ۸مهر۹۸ فرصت دارند از طریق پرتال مذکور اعتراض خود را ثبت نمایند و کمیسیون ماده ۱۰ ظرف ۴۸ ساعت به اعتراضات رسیدگی و نتیجه نهایی را به هیات نظارت اعلام می‌کند.   نتیجه رسیدگی کمیسیون توسط دفتر امور سیاسی وزارت کشور به متقاضیان اعلام خواهد شد و همچنین فهرست نهایی نامزد‌ها، در پرتال وزارت کشور منتشر و در روز رای گیری در محل اخذ رای درج خواهد شد.
سمت دبیرکلی حزب قائم به شخص بوده و قابل توکیل به غیر نیست و دبیران کل (اعم از نامزد‌ها و سایر دبیران کل جهت رای دادن) باید شخصاً در جلسه انتخابات شرکت نمایند، حضور دبیران کل در جلسه انتخابات و دادن رای منوط به داشتن معرفی نامه کتبی با سربرگ و مهر حزب مربوطه است.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دبیران کل احزاب ملی وزارت کشور ستاد انتخابات کمیسیون ماده 10 معرفی نامه رسمی احزاب و گروه های سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۲۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید نمایندگان مجلس از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از بخش‌های فضایی و موشکی این وزارتخانه بازدید کردند و در جریان جدیدترین دستاوردهای فناورانه و دفاعی این وزارت خانه در حوزه فضایی و موشکی قرار گرفتند.

«وحید جلال‌زاده» رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جریان این بازدید با تشکر از مجاهدت‌های خاموش متخصصین و تلاشگران وزارت دفاع و خداقوت به نیروهای مسلح به جهت پاسخ دندان‌شکن به رژیم صهیونیستی در عملیات وعده صادق اظهار کرد: در بازدیدی که امروز توسط اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع صورت گرفت پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی بارز و نمایان بود.

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: طی جلسه‌ای که با مسوولان وزارت دفاع در حوزه اینده و نیازهای صنعت دفاعی برگزار شد، تصمیماتی اتخاذ شد که برای تقویت نیروهای مسلح و حمایت مجلس از صنعت دفاعی اجرایی خواهد شد.

اعضای کمیسیون امنیت ملی بر لزوم حمایت از برنامه فضایی و موشکی وزارت دفاع و ارزش افزوده قابل توجه این فناوری‌ها هم در بُعد علمی و فناورانه و هم در بعد بازدارندگی و اقتدار دفاعی تاکید کردند.

سردار «طلایی نیک» معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی راهبردی و امور مجلس وزارت دفاع هم در جریان این بازدید، با اشاره به تعامل بسیار نزدیک و حمایت‌های بسیار مؤثر نمایندگان مجلس به خصوص اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از نیروهای مسلح و وزارت دفاع اظهار کرد: این حمایت‌ها در جدیدترین مصوبه مجلس که قانون تشکیل سازمان پژوهش، علوم و نوآوری‌های دفاعی است مشخص است که یک ظرفیت جدید برای توسعه علوم دفاعی و پشتیبانی‌های دانش‌پایه و مرزشکنی دانش در حوزه فناوری‌های دفاعی را بیش از گذشته برای کشور فراهم می‌کند.

سازمان «سپند» از سال ۱۳۸۹ به پیشنهاد شهید «محسن فخری‌زاده» تشکیل شده و در حال حاضر هم فعالیت دارد، اما زیرساخت قانونی برای فعالیت آن، امر لازمی است که به تازگی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

کد خبر 6087963 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • تصویب تشکیل استان تهرانِ شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • بازدید نمایندگان مجلس از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع
  • تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  •  نامزدها چطور می‌پذیرند بیش از درآمد چهار سال نمایندگی برای انتخابات هزینه کنند؟
  • رای منفی نمایندگان مجلس به ارجاع گزارش دلیل کمبود دارو به قوه قضاییه
  • بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو در دستور کار نمایندگان قرار گرفت
  • بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس/اسامی متاخران جلسه
  • اطلاعیه شماره ۵ هیات استانی بررسی مرحله دوم انتخابات
  • بررسی طرح نظام قانونگذاری و تعیین اختیارات مراجع وضع قوانین