Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-23@23:43:01 GMT

نام‌های بزرگی که از جام جهانی شطرنج ۲۰۱۹ حذف شده اند

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۲۶۲۱

نام‌های بزرگی که از جام جهانی شطرنج ۲۰۱۹ حذف شده اند

رویداد۲۴ دهمین دوره جام جهانی شطرنج در مرکز هنری کودکان خانتی مانسیسک روسیه در مرحله سوم در حال پیگیری است. تنها نماینده ایران که توانسته است در این مرحله حضور پیدا کند علیرضا فیروزجا است.

دیگر نمایندگان ایران پرهام مقصودلو، محمد امین طباطبایی و احسان قائم مقامی از دور رقابت‌ها حذف شده اند. ۱۲۸ نفر از بهترین شطرنج بازان دنیا در این مسابقات شرکت کرده اند و نام‌های بزرگی از این رقابت‌ها حذف شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از این نام‌ها سرگی کاریاکین (۲۷۶۰) از روسیه است که در دور سوم این رقابت‌ها از حریف هم زبان خود شکست خورد و از دور رقابت‌ها حذف شد. این شطرنج باز روسی در بازی اول شکست را تجربه کرد. او برای بقا در جام جهانی نیاز به برد داشت، ولی با تساوی که در بازی دوم به دست آورد از این رقابت‌ها حذف شد.

دیگر شطرنج باز مطرح پنتالا هریکریشنا (۲۷۴۶) هندی بود که در دور سوم با دو شکست حذف شد. این شطرنج باز هندی در مقابل حریف روس خود شکست را پذیرا شد و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

دیگر نام‌های بزرگی که از رقابت‌های جام جهانی۲۰۱۹ تا دور سوم حذف شدند و نتوانستند جواز حضور در دور بعد را به دست بیاورند:

هیکارو ناکامورا (۲۷۴۵)
رادوسلاو ویتاشک (۲۷۳۹)
دیوید ناوارا (۲۷۲۴)
بو شیانگژی (۲۷۲۱)
ویدیت سانتوش گجراتی (۲۷۱۸)
مکسیم ماتلاکوف (۲۷۱۶)
سم شنکلند (۲۷۰۵)
دنیل دوبوف (۲۶۹۹)
نیلز گرندلیوس (۲۶۹۱)
گاوین جونز (۲۶۸۸)
بوریس گلفاند (۲۶۸۶)

علیرضا فیروزجا تنها نماینده ایران توانسته است در مقابل حریف چینی دینگ لیرن با ریتینگ ۲۸۱۱ دو تساوی را به دست بیاورد و برای صعود کار را به دیدار تکمیلی بکشاند. این دیدار امروز (چهارشنبه) از ساعت ۱۴:۳۰ به وقت ایران پیگیری خواهد شد. منبع: ایسنا برچسب ها: رویداد24 ، جام جهانی شطرنج ، پرهام مقصودلو ، محمد امین طباطبایی ، احسان قائم مقامی ، علیرضا فیروزجا ، جام جهانی شطرنج ۲۰۱۹ سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 جام جهانی شطرنج پرهام مقصودلو احسان قائم مقامی علیرضا فیروزجا جام جهانی شطرنج ۲۰۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۲۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان برگزاری ۲ دیدار تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد

تیم ملی فوتبال ایران در هفته پنجم رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ به مصاف هنگ‌کنگ می‌رود و با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا این دیدار روز پنجشنبه 17 خردادماه ساعت 15:30 به وقت تهران در ورزشگاه هنگ‌کنگ برگزار می‌شود.

همچنین شاگردان امیر قلعه‌نویی در آخرین دیدار از مرحله مقدماتی جام جهانی 2026 روز سه‌شنبه 22 خردادماه به مصاف ازبکستان می‌روند، که این مسابقه از ساعت 20:30 در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.

در حال حاضر تیم ملی فوتبال ایران با کسب 10 امتیاز از 4 مسابقه رتبه اول جدول رده‌بندی گروه پنجم رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2026 را بالاتر از ازبکستان که آنها هم 10 امتیازی هستند، در اختیار دارد و با این وصف مصاف شاگردان امیر‌قلعه‌نویی و سرکو کاتانچ در بازی آخر این دور از مسابقات مقدماتی جام جهانی می‌تواند تعیین کننده صدرنشین گروه باشد.

گفتنی است سازمان لیگ در تلاش است تا پیش از رسیدن زمان فیفادی خردادماه، رقابت‌های لیگ برتر و جام حذفی را به سرانجام برساند.

 

دیگر خبرها

  • جام‌جهانی ووشو| نمایندگان ایران حریفان خود را شناختند
  • نمایندگان ووشو ایران حریفان خود را در جام‌جهانی شناختند
  • نتایج اسکواش‌بازان ایران در رقابت‌های بین‌المللی قطر جوینور
  • زمان برگزاری ۲ دیدار تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد
  • شوک به آسیا؛ ژاپن از جام ملت‌ها حذف شد!
  • یزدانی تغییر وزن می‌دهد؟ تصمیم کشتی‌گیر ملی پوش ایران
  • رقابت ۱۳ نفر برای ریاست فدراسیون شطرنج
  • شکست 4-0 منچستریونایتد مقابل اورتون (لیگ برتر انگلیس - 21 آوریل، 2019) / فیلم
  • تیم فوتبال زنان بارسلونا پس از پنج سال باخت
  • تیم فوتبال زنان بارسلونا پس از ۵ سال باخت