Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجری سامانه نوین آبیاری جهاد کشاورزی کشور با اشاره به اهمیت توسعه روش های نوین آبیاری در عرصه کشاورزی و باغداری، گفت: توسعه روش های نوین آبیاری از مهم ترین برنامه های وزارت جهاد کشاورزی است

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «مسعود علایی»  امروز(27 شهریور) در آیین روز مزرعه در روستای قنات آباد کمالوند شهرستان خرم آباد، افزود: بهره گیری  از روش های نوین آبیاری، بستر افزایش بهره وری و صرفه جویی در مصرف آب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مشاور معاون وزیر جهاد کشاورزی و مجری سامانه‌ها نوین آبیاری اظهار داشت: افزایش راندمان آب  در مزارع و باغات از نتایج ارزنده استفاده از روش های نوین آبیاری است.

 

وی بیان کرد: توسعه روش های نوین آبیاری در عرصه کشاورزی و باغداری از مهم ترین برنامه های جهاد کشاورزی کشور است.

 

علایی ادامه داد: طرح توسعه روش های نوین آبیاری به طور ویژه در برنامه ششم توسعه و اقتصاد مقاومتی دیده شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: تاکنون دو میلیون و ۱۶۶ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی کشور به سامانه آبیاری نوین مجهز شده‌ است.

 

 مشاور معاون وزیر جهاد کشاورزی، اذعان داشت:  ۵.۸ میلیون هکتار به جز زمین‌های تجهیز شده مستعد مجهز شدن به سیستم آبیاری را دارند که در برنامه ۱۰ساله‌ای که آغاز شده به این روش مجهز می‌شوند.

 

وی  اذعان داشت: اعتبارات خوبی نیز دولت از محل صندوق توسعه ملی و محل‌های دیگر در نظر گرفته که بخشی از آن به کشاورزان متقاضی به صورت بلاعوض پرداخت می‌شود.

پایان پیام/85

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد ماه محرم اربعین حسینی عزاداری محرم مسجد طراز اسلامی شیراز استان همدان فعالیت های مسجدی کانون های مساجد فارس کانون های فرهنگی هنری مساجد آبیاری نوین تجهیز کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۲۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه‌های روستایی باید به کارگاه تولیدی تبدیل شود

 

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مریم طهماسبی در حاشیه بازدید از طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد» که در روستای ایزی سبزوار اجرا می شود،‌ گفت: هدف وزارت جهاد کشاورزی، تبدیل هر خانه‌ روستایی به یک کارگاه تولیدی به منظور کمک به اقتصاد و معیشت خانوارهای روستایی است.

وی افزود:‌ وزارت جهاد کشاورزی با این طرح تلاش می‌کند با درگیر کردن زنان روستایی در اجرای طرح های اشتغالزا، رونق اقتصادی و توسعه زنجیره ارزش یک محصول خاص را متناسب با ظرفیت هر منطقه، امکان‌پذیر کند.

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی سبزوار نیز گفت:‌ طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد»، برای نتخستین بار در استان خراسان رضوی،‌ با هدف بهبود معیشت خانوار روستایی در روستای ایزی از توابع بخش مرکزی شهرستان سبزوار، به اجرا درآمده است.

علی اصغر امانیان افزود:‌ زنان عضو صندوق اعتباری خرد زنان روستایی، به عنوان زنان کارآمد در این طرح حضور دارند و توسعه نقش آفرینی زنان در عرصه اقتصادی و اجتماعی به عنوان بخش مهمی از جمعیت فعال جامعه یکی از ارکان مهم توسعه همه جانبه کشور و اهتمام بخشی به توسعه پایدار است.

وی اضافه کرد: جهاد کشاورزی سبزوار این طرح را به منظور توسعه کشاورزی خانوادگی، توسعه مشاغل مکمل کشاورزی و بهبود معیشت خانوار روستایی به صورت نمونه در روستای ایزی به اجرا درآورده است.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار اظهار کرد: با درگیر کردن زنان روستایی در اجرای طرح های اشتغال‌زا و تشکیل زنجیره تولید پرورش مرغ بومی و تولید تخم مرغ، رونق اقتصادی و توسعه زنجیره ارزش یک محصول خاص حاصل خواهد شد.

بازدید از چند طرح تولیدی زنان روستایی در روستاهای ایزی و دولت آباد از جمله برنامه های سفر مشاور وزیر جهاد کشاورزی به شهرستان سبزوار است.

روستای ایزی، با جمعیتی حدود سه هزار نفر در پنج کیلومتری شمال شرق سبزوار قرار دارد.

 
 

دیگر خبرها

  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • خانه‌های روستایی باید به کارگاه تولیدی تبدیل شود
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین
  • هدفگذاری ۲ میلیون هکتار کشت فراسرزمینی در برنامه هفتم توسعه
  • وزارت جهاد کشاورزی نرخ جدید شکر را سریع‌تر اعلام کند
  • آماده همکاری با دولت برای بازگشت آرامش به بازار برنج هستیم
  • گزارش تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی به قوه قضاییه ارجاع شد