Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-18@20:07:36 GMT

رشد سماق باکیفیت در فردوس

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۲۶۵۸

رشد سماق باکیفیت در فردوس

باقری ، مسئول زراعت جهاد کشاورزی شهرستان فردوس در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، گفت :این روزها ۳۵۰ تا ۵۰۰ کشاورز فردوسی محصول سماق خود را برداشت می کنند.

او افزود :۴۰ تا ۵۰ هکتار از اراضی و مناطق کوهپایه‌ای این شهرستان زیر کشت سماق است.

باقری گفت : برداشت سماق ازابتدای شهریور  آغاز تا نیمه های مهر ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول زراعت جهاد کشاورزی شهرستان فردوس افزود : بیشترین محصول سماق خراسان جنوبی در شهرستان فردوس برداشت می‌شود.

او بیان کرد : مناطق کوهپایه ای فردوس و به طور ویژه در بیدسکان  زیر کاشت درختچه سماق است.

درخت سماق در استان‌هایی همچون خراسان، آذربایجان، مرکزی و تهران رشد می‌کند.

گیاه دارویی سماق پاک‌کننده معده است و در استحکام و تقویت لثه، رفع اسهال، میکروب‌زدایی، درمان روماتیسم و درمان بیماران دیابت بسیار مفید است.

انتهای پیام/ک

آغاز برداشت سماق در فردوس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی تولیدات گیاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۲۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برق هیچ چاه مجاز دارای اضافه برداشت در خراسان شمالی شارژ نمی شود

سید عقیل مرتضوی در نشست خبری که ۲۸ فروردین ماه برگزار شد، اظهارکرد: در حال حاضر برق ۲۳۵ حلقه چاه مجاز که اضافه برداشت آب داشته اند، قطع است. وی افزود: ۲۳۸۰ حلقه چاه مجاز در این استان وجود دارد که میزان برداشت سالانه آن ۴۰۰ میلیون متر مکعب است. مرتضوی ادامه داد: ۱۰۰۰ حلقه چاه از این تعداد بیش از پروانه صادر شده برای آن ها آب برداشت می کنند و میزان اضافه برداشت آب آن ها ۱۰۰ میلیون متر مکعب است. وی بیان کرد: از سوی دیگر در این استان ۴۲۰۰حلقه چاه غیر مجاز شناسایی شده که میزان برداشت آب در آن ها ۳۰ میلیون متر مکعب است و مقدار آب اضافه برداشت شده از چاه های مجاز بیش از آب برداشت شده از چاه غیرمجاز است. این مقام مسئول با بیان اینکه میزان حجم ذخیره آب در سد شیرین دره ۵۰۰ میلیون متر مکعب است، تاکید کرد: میزان اضافه برداشت آب از چاه های مجاز دو برابر حجم سد شیرین دره است. وی گفت: برای کنترل و جلوگیری از اضافه برداشت در چاه های مجاز کنتورهای برقی نصب شده که در حال حاضر ۹۰ درصد از چاه های کنتور نصب شده است. مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی افزود: در سال گذشته ۴۱ میلیون متر مکعب آب برای مصارف مختلف از سدها تامین شد که ۲۴ میلیون متر مکعب به حوزه کشاورزی اختصاص داده شد. وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ نیز ۲۰ میلیون متر مکعب آب تامین شد که ۱۱ میلیون متر مکعب به بخش کشاورزی اختصاص یافت. مرتضوی تصریح کرد: در سال گذشته ۷۰ مجوز آب برای فعالیت های تولیدی صادر شد و ۱۵۰ مجوز آب نیز که برای انجام فعالیت های تولیدی صادر شده بود، باطل شد./ خراسان شمالی _خبرنگار جام جم _اسدالله ابراهیمی

دیگر خبرها

  • برداشت خاکشیر از قطب تولید این محصول در خراسان آغاز شد
  • برداشت غیرمجاز سالانه ۳۰ میلیون متر مکعب آب در خراسان‌شمالی
  • آغاز برداشت ماهی از قفس در گلستان
  • آغاز برداشت ازگیل از باغ‌های خفر
  • آغاز برداشت ماهی قزل آلا در استخرهای دو منظوره شهرستان یزد
  • آغاز برداشت گندم از مزارع عنبرآباد
  • برداشت بیش از ۵۰ هزار تن گندم از مزارع خوزستان
  • برق هیچ چاه مجاز دارای اضافه برداشت در خراسان شمالی شارژ نمی شود
  • آغاز کشت چغندر قند بهاره در مرودشت
  • کشت سماق در اهر