Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر-گروه استان ها: این روزها بازار گران لوازم التحریر در استان ایلام باعث شده بسیاری از دانش آموزان بی بضاعت توان خرید لوازم مدرسه را نداشته باشند.

مغازه های لوازم التحریر ایلام این روزها مملو از خانواده هایی است که اکثرا دست خالی به خانه باز می گردند، قیمت هایی به گفته خود صاحبان مغازه و مشتریان حداقل سه برابر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروزه در حالی که خانواده های ایلامی با مشکل اجاره مسکن، کم درآمدی، نبود کسب و کار و...مواجه هستند، حالا گرانی لوازم التحریر، کیف و کفش، سرویس مدارس دانش آموزان نیز به آن اضافه شده است.

بیش از ۱۰۰ هزار دانش آموز ایلامی در حالی کمتر از یک هفته دیگر وارد مدرسه می شوند که هنوز بسیاری از آنها با مشکل خرید لوازم التحریر مواجه هستند.

قیمت ها بسیار بالاست

یکی از شهروندان ایلامی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: متاسفانه امسال در ایلام لوازم التحریر بسیار گران شده در حالی که خانواده های برای تامین دیگر مخارج زندگی مشکل دارند، حالا با مشکل خرید وازم التحری برای دانش آموزان خود مواجه هستند

احمد کریمی افزود: حداقل قیمت یک دفتر ساده به هفت هزار تومان رسیده در حالی قیمت این دفترها پارسال سه تا چهار هزار تومان بوده است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه لوازم التحریر گران قیمت و فانتزی در مغازه ها زیاد شده است، بیان داشت: بیشتر دانش آموزان شاید بضاعت مالی نداشته باشند این گونه لوازم التحریر را بخرند.

 قیمت ها سه تا چهار برابر نسبت به سال گذشته افزایش داشته استکریمی عنوان کرد: قیمت ها سه تا چهار برابر نسبت به سال گذشته افزایش داشته با این شرایط چاره ای جز خرید حداقلی برای دانش آموزان خود نداریم.

وی گفت: فقط مشکل لوازم التحریر نیست، دانش آموزان با گرانی در پوشاک، کیف، سرویس مدارس هم مواجه هستند که باید مسئولان نظارت داشته باشند.

مردم اقبال چندانی به تهیه لوازم التحریر نشان نمی‌دهند

یکی از فروشنده های لوازم التحریر در ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: واقعیت این است که افزایش قیمت کاغذ باعث افزایش قیمت دفتر شده و دیگر اقلام نیز سه تا چهار برابر افزایش قیمت داشته است.

علی محمدیان افزود: افزایش قیمت ها باعث شده مردم اقبال چندانی به تهیه لوازم التحریر نشان نمی‌دهند.

وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت ها باعث کسادی بازار شده است، عنوان کرد: ما هم به عنوان فروشنده اجناس را با قیمت ها بالا خریداری می کنیم و مجبور هستیم با این قیمت ها به فروش برسانیم.

محمدیان بیان کرد: متاسفانه  تعدادی از مردم هم خواهان لوازم التحریر خارجی هستند در حالی که لوازم التحریر ایرانی با کیفیت بالا  وبا قیمت ها پایین تر می توان خرید کرد.

وی افزود: به عنوان مثال حداقل قیمت یک کیف با کیفیت متوسط بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان است در حالی که خارجی آن بیش از ۵۰۰ هزار تومان است.

برپایی نمایشگاه پاییزه با قیمت پایین

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر از برپایی نمایشگاه پاییزه لوازم التحریر با قیمت های مناسب خبر داد و گفت: در این نمایشگاه لوازم مدارس، لوازم تحریر، کیف و کفش با قیمت ها بسیار مناسب حداقل ۲۰ درصد پایین تر از قیمت های بازار به مردم ارائه می شود.

یارالله نصیری عنوان کرد: این نمایشگاه تا ۳۰ شهریورماه در شهر ایلام فعال است و تاکنون مردم استقبال خوبی از نمایشگاه داشته اند.

وی با اشاره به عرضه لوازم التحریر، پوشاک، کیف و کفش در این نمایشگاه، افزود: تمامی کالاها بدون واسطه در این نمایشگاه عرضه شده و محصول داخلی است.

در راستای پیشگیری از افزایش قیمت‌ها طرح نظارت بر بازار لوازم الحتریر در سطح استان ایلام اجرایی می‌شود و  اکیپ های نظارتی با افراد متخلف به شدت برخورد می کنندوی تصریح کرد: علاوه بر برپایی نمایشگاه، در راستای پیشگیری از افزایش قیمت‌ها طرح نظارت بر بازار لوازم الحتریر در سطح استان ایلام اجرایی می‌شود و  اکیپ های نظارتی با افراد متخلف به شدت برخورد می کنند.

نصیری عنوان کرد: در این طرح بر نحوه عرضه لوازم التحریر ، کیف و کفش ، لباس ، شهریه مدارس ، کرایه سرویس های ایاب و ذهاب ، قیمت اقلام در بوفه مدارس نظارت خواهند کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام بیان کرد: بازرسان به سرعت نسبت به تخلفات لوازم التحریر، کیف و کفش رسیدگی خواهند کرد.

وی ادامه داد: علاوه بر این، در این طرح با فروش لوازم التحریر منقوش به تصاویر ضد ارزشی و غیر اخلاقی  و نیز کالا های قاچاق نیز برخورد و از عرضه آنها جلوگیری می شود.

وی از شهروندان خواست و افزود: هر گونه مشاهده تخلف در بازار ایلام اعم از گرانفروشی، عدم نصب اتیکت و عدم صدور فاکتور، تبلیغ خلاف واقع، حراج غیر قانونی را به تعزیرات حکومتی گزارش کنند.

رئیس سازمان صمت ایلام از اختصاص ۴۰۰ هزار جلد دفترچه تحریر به دانش آموزان نیازمند در آستانه بازگشایی مدارس خبر داد و اضافه کرد: از این تعداد ۲۰۰ هزار جلد در اختیار کمیته امداد حضرت امام (ره) و بهزیستی برای توزیع در جامعه هدف قرار گرفت و ۲۰۰ هزار جلد دیگر نیز  برای دانش‌آموزان کم بضاعت مناطق محروم استان به آموزش و پرورش اختصاص یافت.

هدایای نقدی و غیرنقدی برای دانش آموزان بی بضاعت

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: هدایای نقدی و غیرنقدی جمع‌آوری شده  در جشن عاطفه ها بین دانش آموزان تحت پوشش و با هدف اولویت دانش‌آموزان مناطق محروم توزیع می‌شود.

ضیا رضایی عنوان کرد: در مرحله اول جشن عاطفه‌ه مبلغ ۲۰ میلیارد ریال جمع‌آوری شده و مرحله دوم طرح جشن عاطفه‌ها ۱۰ مهرماه سال‌جاری با شعار با رنگ مهر، رویایی را بسازیم در سطح مدارس استان ایلام برگزار می‌شود.

این روزها که بوی مهرماه، ماه مهربانی و رویش، مشام جان را نوازش می‌دهد و بازار خرید لوازم‌التحریر دانش‌آموزان داغ است، هستند دانش‌آموزانی که سال تحصیلی را با دغدغه نداشتن نوشت‌افزار و البسه آغاز می‌کنند.

امیدواریم خیرین هم به میدان عمل می آید و با دستان خدایی و سخاوتمندشان شادی و لبخند را میهمان این خانواده ها می کند.

کد خبر 4721781

منبع: مهر

کلیدواژه: نوشت افزار ایلام لوازم التحریر ماه محرم قزوین اربعین حسینی بوشهر شهرکرد عاشورا ایلام شیراز مراسم عزاداری خطبه های نماز جمعه گرگان سانحه تصادف اربعین 98 تاسوعا و عاشورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۲۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصطفی معین: مهاجرت به دانش‌ آموزان هم رسیده است (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: گشودن نامه جوانی برای امام رضا (ع) که قصد مهاجرت داشت (فیلم) اسحاق قالیباف با موتور آمد و درباره مهاجرت به کانادا توضیح داد (فیلم)

دیگر خبرها

  • پول افغانستان از دلار سودآورتر شد!
  • پول افغانستان از دلار سودآورتر شد
  • توانمندسازی ۱۸۳ آموزگار ابتدایی در طرح افق شاهد
  • فعالیت قرائت خانه‌ های نوروزی در استان یزد
  • مصطفی معین: مهاجرت به دانش‌ آموزان هم رسیده است (فیلم)
  • پول افغانستان از دلار سودآورتر شد / اتفاق عجیب در اقتصاد ایران
  • افزایش ۲۲۰ درصدی رتبه‌های برتر کنکور توسط دانش‌آموزان مناطق محروم
  • «افغانی» از دلار سودآورتر شد!
  • کاهش فقر حرکتی دانش آموزان
  • (ویدیو) هشدار مصطفی معین درباره مهاجرت دانش‌آموزان