Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از دلایل اصلی مرگ و ناتوانی‌ها در آمریکا سکته مغزی است. اما برطرف کردن انسدادها و گرفتگی‌های رگ‌ها در 90 دقیقه‌ی ابتدایی درمان تا حد قابل توجهی می‌تواند احتمال زنده ماندن بیمار را افزایش دهد. این فرایند پیچیده است، با این حال نیاز به جراحان ماهری برای هدایت یک سیم نازک از طریق رگ‌های مغزی بیمار و به دنبال آن برطرف کردن و درمان لخته و گرفتگی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نه تنها این سیم‌ها می‌توانند به رگ‌های مغزی آسیب وارد کنند بلکه در طی این فرایند جراحان در معرض اشعه فلوروسکوپی قرار می‌گیرند. هنوز جای پیشرفت بسیاری برای این فرایند وجود دارد. 

این مهندسان با بهره گیری از تخصص خود در زمینه هیدروژل های زیست سازگار بر پایه آب و استفاده از آهنربا برای دستکاری ماشینهای ساده، کرم رباتیکی را طراحی کرده‌اند که دارای یک هسته منعطف از جنس آلیاژ نیکل تیتانیوم است که می‌تواند پس از خم شدن به شکل اصلی خود بازگردد. سپس این هسته در یک خمیر پلاستیکی که ذرات مغناطیسی در آن قرار داشت، پوشیده شد و بعد از آن در یک لایه از هیدروژل پیچیده شد تا به کرم رباتیک اجازه دهد بدون ایجاد اصطکاک که موجب آسیب به رگها میشود، از درون آن‌ها عبور کند. 

gizmodo

2121

کد خبر 1300289

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سلامت فناوری سکته مغزی عربستان آرامکو ایالات متحده آمریکا باشگاه پرسپولیس باشگاه استقلال لیگ برتر نوزدهم بازیگران سینما و تلویزیون ایران دونالد ترامپ سینمای ایران استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۲۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ابراهیم خالقی اظهار کرد: در هزار و چهارصد و هشتاد و چهارمین عمل اهدای عضو از اهدا کننده مرگ مغزی، مرحوم مهدی قربانی ۴۸ ساله از مشهد تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

مسوول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این که عمل اهدای عضو در بیمارستان منتصریه انجام گرفته است ادامه داد: کبد زنده یاد مهدی قربانی در این بیمارستان منتصریه به مردی ۴۵ ساله ساکن تربت جام که سال‌ها از بیماری کبدی رنج می‌برد، پیوند شد.

وی گفت: قرنیه‌های مرحوم مهدی قربانی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد انتقال یافت.

دیگر خبرها

  • فیلم| شوخی جالب با رونالدو/رونالدو از ترس سکته کرد
  • چگونه بهترین شرکت طراحی سایت را انتخاب کنیم؟
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • با این فناوری انقلابی، معلولیت دیگر محدودیت نخواهد بود
  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • علت افزایش فشار داخل سر و راه های درمان آن
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد
  • (ویدئو) استفاده از برانکارد رباتیک در جنگ اوکراین و روسیه
  • فهرست مراکز کاردرمانی در مشهد
  • برای کاهش میزان نمک مصرفی روزانه خودتان آشپزی کنید