Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@15:19:47 GMT

ایران از کشورهای موفق در حفظ لایه ازن است

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۲۸۶۵

ایران از کشورهای موفق در حفظ لایه ازن است

علی نظری دوست روز چهارشنبه در مراسم گرامیداشت سی و دومین سالگرد پروتکل مونترال و روز جهانی ازن و بیستمین سالگرد همکاری‌های دو جانبه سازمان GIZ آلمان و جمهوری اسلامی ایران افزود: مجموعه سازمان ملل در چند دهه اخیر در کنار ایران و جامعه بین‌الملل بود تا با کمک همدیگر به تعهدات ایجاد شده در راستای حفظ محیط زیست جهانی عمل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد: در اجرای تمام تعهدات در راستای حفظ محیط‌زیست تلاش می‌شود تا توسعه کشورها نیز حفظ شود.
نظری دوست به اجرای طرح حفاظت از لایه ازن اشاره کرد و گفت: این پروژه در ایران یکی از موفق‌ترین پروژه‌های بین‌المللی بوده است، همچنین در سطح جهانی نیز کنوانسیون مونترال یکی از موفق‌ترین معاهدات جهانی است که بر اساس آن توانستیم روند تخریب را متوقف و معکوس کنیم و حتی ترمیم لایه ازن نیز صورت گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: دور نمای ما حفظ لایه ازن همراه با تغییرات اقلیم است که این امر با اجرای معاهده کیگالی امکان‌پذیر خواهد بود و این معاهده بین‌المللی بر حفظ لایه ازن همگام با تغییرات اقلیمی تاکید دارد.
 نماینده برنامه عمران سازمان ملل متحد در ایران تاکید کرد: شواهد نشان می‌دهد که ایران از کشورهای موفق در رسیدن به تعهدات بین‌المللی در کنار حفظ تولید و توسعه است و ادامه این روند بسیار مهم، نیازمند همکاری تمام سازمان‌های دولتی و خصوصی مرتبط است.
نظری دوست با تاکید بر توسعه مراودات و جذب اعتبارات بین‌المللی در راستای تعهدات زیست محیطی کشور گفت:‌ در واقع منابعی از بخش‌های بین‌المللی وارد کشور می‌شود در مقابل منابع تخصیصی دولت، بسیار ناچیز است که امیدواریم بتوانیم آن را توسعه دهیم و شاهد توسعه و اشتغال پایدار در کشور باشیم.
مراسم گرامیداشت روز جهانی حفاظت از لایه ازن با حضور سفیر آلمان در تهران، نمایندگانی از اتاق بازرگانی ایران و آلمان، مسعود تجریشی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست و جمعی از متخصصان این حوزه به میزبانی سازمان محیط زیست برگزار شد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست برنامه عمران ملل متحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۲۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنترل آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان در کشور/ راه‌اندازی مرکز تحقیقات بیماری‌های منتقله از دام

مشاور معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرکل روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور دستاوردهای سازمان دامپزشکی کشور در سال ۱۴۰۲ را تشریح کرد.

امین اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به بخشی از دستاوردهای سازمان دامپزشکی کشور در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: آغاز بازمهندسی ساختاری، مأموریت‌ها و فرایندهای سازمان، حمایت از تولیدات داخلی شامل واکسن، دارو و ضدعفونی کننده‌ها، افزایش اعتبارات ملی و استانی، راه‌اندازی اولین آزمایشگاه سطح ۳، ملی شدن تسری، شروع خرید ۲۰۰ خودروی دو کابین مناسب و تکمیل ساخت گلمکان از جمله این دستاوردها محسوب می‌شود.

وی افزود: از جمله دیگر تلاش‌های این سازمان می‌توان به کسب رتبه برتر روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور برای سومین سال متوالی در وزارت جهاد کشاورزی، بازدید هیئت آبزی‌پروری و دامپروری سنگال از تجربیات و دستاوردهای دامپزشکی ایران، بازدید هیئت دامپزشکان کشور مالی از تجربیات و دستاوردهای دامپزشکی ایران و رونمایی و بهره‌برداری از سامانه هوشمند «سیام» با هدف یکپارچه‌سازی ارتباطات مردمی در این سازمان اشاره کرد.

مشاور معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به‌رغم درگیری کشورهای اروپایی، آمریکایی و همسایه با این بیماری تصریح کرد: کنترل و پیشگیری از بیماری تب برفکی و جلوگیری از ترانزیت دام از قفقاز به کشورهای همسایه و کنترل مهار و پیشگیری بیماری هاری با هدف پیشگیریِ مقدم بر درمان، از جمله دیگر اقدامات این سازمان محسوب می‌شود.

اسدی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲، این سازمان رزمایش جهادی مناطق سیل زده جنوب استان سیستان و بلوچستان را برگزار و کمک‌های همه جانبه‌ای را به این مناطق ارسال کرد و کمیته تدوین مقررات ملی دامپزشکی را تشکیل داد.

وی گفت: دریافت اعتبارات از محل حوادث، شروع تحول آموزشی، راه‌اندازی مرکز تحقیقات بیماری‌های منتقله از دام و فرآورده‌های دامی و ارتقای حراست از دفتر به اداره کل و عضویت سازمان دامپزشکی کشور در شورای راهبردی مدیریت وزارت جهاد دامپزشکی و شورای مشاوران ارشد، از جمله دیگر اقدامات سال گذشته سازمان دام‌پزشکی به شمار می‌رود.

مدیرکل روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور خاطرنشان کرد: از جمله دیگر دستاوردهای سازمان دامپزشکی در سال ۱۴۰۲ می‌توان به ارائه ۳۵ میلیون خدمت رایگان به مناطق محروم، دریافت مصوبه هیئت دولت در اعزام ناظران بهداشتی سازمان به کشورهای صادرکننده گوشت و انجام فعالیت‌های تشخیصی و آزمایشگاهی جهت ورود محموله‌های گوشت وکیوم با عمر ماندگاری ۱۲۰ روزه اشاره کرد.

کد خبر 739511

دیگر خبرها

  • اتحاد و انسجام کشورهای اسلامی کلید حل مسئله فلسطین است
  • ابتکار دانشمند ایرانی در استفاده از نانوذرات طلا برای از بین بردن باکتری‌ دهان و دندان
  • حسینی: برای بازی در تیم ملی لحظه شماری می‌کردم/ بازی سختی را بردی
  • تولید قطعات پیچیده صنعتی با پرینتر سه بُعدی فلزی ایران ساخت
  • رونمایی از شعار و لوگوی روز جهانی تنوع زیستی سال ۲۰۲۴
  • کنترل آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان در کشور/ راه‌اندازی مرکز تحقیقات بیماری‌های منتقله از دام
  • نوروز؛ مبنای جدید هنجار سازی در روابط بین الملل
  • اجرای موفق سیاست «درهای باز، نوآوری باز» در سازمان انرژی اتمی
  • پیش‌بینی وضعیت تورم در کشورهای مختلف جهان در سال ۲۰۲۴ (+ اینفوگرافی)
  • چرا مردم در کشورهای اسکاندیناوی شادترند؟