Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@17:31:57 GMT

ظرفیت پارکینگ مهران ۳ برابر شد

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۲۹۷۲

ظرفیت پارکینگ مهران ۳ برابر شد

خداد مقبلی روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت طرح اربعین که در محل سازمان راهداری وحمل و نقل جاده ای برگزار شد گفت: ظرفیت پارکینگ مهران امسال افزایش یافته است.

بر اساس توضیحات مقبلی اکنون ظرفیت پارکینگ پایانه برکت در مرز مهران ۶۰۰ دستگاه اتوبوس است اما سه پارکینگ پشتیبان در کنار پارکینگ داخلی با ظرفیت ۴۰۰ تا ۶۰۰ دستگاه اتوبوس برای پشتیبانی از پایانه برکت ساخته شده است و اکنون در مرحله نصب روشنایی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: امیدواریم این سه پارکینگ پشتیبان اتوبوسی بتوانند کمک کننده پایانه برکت باشند چرا که حداقل تا ۱۲۰۰ اتوبوس امکان پارک در این سه پارکینگ را دارند.

مقبلی خبر داد که ۴۰۰ چشمه دستشویی در پایانه صفر مرزی احداث شده است و ۱۰۰ چشمه دستشویی نیز در پایانه برکت احداث شده است.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری ادامه داد: یکی از مشکلات سال گذشته این بود که راه‌های ورودی و خروجی مجزایی در مرز مهران نداشتیم که باعث مشکلات ترافیکی شد. اما امسال این مشکل حل شده است و در قسمت جنوب پایانه برکت راهی احداث شده است که امکان ورود و خروج فراهم است.

وی خبر داد که طرح کنار گذرغربی مهران به راههای ارتباطی مسیر کربلا اضافه می‌شود و گفت: اکنون استانداری ایلام در حال اجرای آسفالت این مسیر جدید است و امیدواریم به اربعین امسال برسد. در این صورت با روانی ترافیک در شبکه ارتباطی مواجه خواهیم بود.

مقبلی گفت: در پایانه خسروی نیز  ۱۰۰ چشمه دستشویی ساخته شده است و دو سالن برای پذیرش زائران وجود دارد و تا ۱۰ روز آینده این پایانه نیز اماده سرویس دهی برای ورد و خروج زائران است.

وی در خصوص هزینه اقدامات زیر ساختی در پایانه‌های مرزی کشور گفت: بیش از ۵۰ میلیارد تومان تومان قرارداد در سه پایانه مهران، شلمچه و چذابه منعقد شده است و علاوه بر آن فرد خیری در پایانه مهران اقدام به ساخت سایه‌بان کرده است.

مقبلی گفت: زائران پاکستانی و افغانستانی از پایانه مرزی میرجاوه و دوغارون برای ورود به عراق استفاده می‌کنند و بر همین اساس در مرز دوغارون سالن مناسبی احداث و اقداماتی مثل نصب آب سردکن ها ادامه دارد. در پایانه مرزی میرجاه نیز توسعه سالن مسافربری و نصب آب سرد کن در دستور کار است و افزایش چشمه‌های دستشویی و حمام نیز در حال اجرا که امیدوایم تا اربعین امسال تکمیل شود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کربلای معلی مرز مهران زائران اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۲۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان انرژی اتمی: امنیت نیروگاه‌ها و مراکز هسته‎‌ای کشور به طور صددرصد برقرار است/ با عبور از سال ۱۴۰۰ تا به امروز ظرفیت فعال در سایت‌های ۲ و ۳ سه نیروگاه اتمی بوشهر در مقایسه با پیش از آن ۱۲ برابر شده است

به گزارش آخرین‌نیوز به نقل از ایرنا، محمد اسلامی در بوشهر اظهار کرد: نظام دفاعی و امنیتی کشور هر گونه تعرض به مرکزهای یاد شده را در نطفه خفه خواهد کرد و با این تسلط و اقتدار حاکم بر کشور در سایه نیروهای مسلح، حفاظت و امنیت هسته‌ای در کمال اقتدار و اعتبار به لحاظ امنیتی برقرار است و هیچ نکته‌ای وجود ندارد.

وی در ارتباط با آخرین وضعیت طرح‌های توسعه‌ای نیروگاه اتمی بوشهر نیز بیان کرد: از سال ۹۵ که عملیات اجرایی ۲ واحد جدید نیروگاه اتمی آغاز شد به دلایل گوناگونی فعالیت‌ها شکل نگرفته بود.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: با عبور از سال ۱۴۰۰ تا به امروز ظرفیت فعال در سایت‌های ۲ و ۳سه نیروگاه اتمی بوشهر در مقایسه با پیش از آن ۱۲ برابر شده است.

اسلامی ادامه داد: در این طرح ابتدا ۲۵۰ نفر در چند جبهه محدود فعالیت داشتند اما امروز تمامی جبهه‌‍‌های واحدهای ۲ و سه نیروگاه اتمی بوشهر فعال شده و بیش از سه هزار نفر در حال کار و فعالیت هستند.

وی گفت: این شمار نیروی کار در واحدهای یاد شده تا پیش از پایان سال از پنج هزار نفر عبور خواهد کرد.

اسلامی تاکید کرد: با این روند فعالیت‌ها تلاش می‎شود تاخیر مجدد در روند طرح‌های ۲ و سه رخ ندهد و اکنون برنامه عمرانی طرح براساس برنامه زمانبندی در حال اجرا است.

 

دیگر خبرها

  • برکت عمر انسان در سایه عمل حسنه است
  • فلسفه وجودی سپاه، فدایی شدن است
  • ۱۲ هزار مترمربع کف پوش در پایانه مرزی مهران احداث می شود
  • ۱۲ هزار مترمربع کف پوش در پایانه مرزی مهران احداث می‌شود
  • اختصاص ۱۴ هزار میلیارد به زیرساخت‌های اربعین
  • احداث ۱۰ هزار مترمربع سایبان در مرز مهران
  • اجرای طرح ملی زراعت چوب با مشارکت بنیاد برکت در لالی +فیلم
  • ظرفیت 10 هزار خودرویی پارکینگ ترمینال سلام
  • ظرفیت تخلیه و بارگیری در بندر دیلم ۲ برابر شد
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: امنیت نیروگاه‌ها و مراکز هسته‎‌ای کشور به طور صددرصد برقرار است/ با عبور از سال ۱۴۰۰ تا به امروز ظرفیت فعال در سایت‌های ۲ و ۳ سه نیروگاه اتمی بوشهر در مقایسه با پیش از آن ۱۲ برابر شده است