Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-23@10:55:23 GMT

تصاویر/ اُوان، دریاچه‌ای پر پیچ و خم

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۳۰۰۲

تصاویر/ اُوان، دریاچه‌ای پر پیچ و خم

دریاچه زیبای اُوان در نیمه شمالی الموت، در دامنه کوه خشچال، در فاصله ۷۵ کیلومتری قزوین و در میان چهار روستای اُوان، وربن، زواردشت و زرآباد شهر قزوین قرار دارد.

به گزارش سرویس چندرسانه ای شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ این دریاچه بیش از هفتاد هزار مترمربع مساحت دارد و تنها از آب چشمه‌های کوچک زیرزمینی موجود در بستر دریاچه تغذیه می‌کند که بخش ناچیزی از آن هنگام بارندگی تأمین می‌شود، به گفته افراد محلی عمق دریاچه بین پانزده الی بیست متر است، این دریاچه در تابستان محل آب‌تنی و قایق‌رانی و در پاییز، مأمن پرندگان مهاجر مانند قو، غاز، مرغابی و در زمستان با توجه به برودت هوا و یخ زدن سطح آن قابل اسکی‌سواری و پذیرای گردشگران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۳۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صید ماهی در دریاچه سد زاینده‌‍رود ممنوع است

رئیس اداره محیط زیست شهرستان چادگان گفت: با توجه به تقارن ایام پیش‌رو و آغاز فصل تکثیر و تخم‌ریزی ماهیان در دریاچه سد زاینده‌رود، ماهیگیری در این دریاچه ممنوع است.

مجتبی حاجتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان، اظهار کرد: با توجه به تقارن ایام پیش رو و با شروع فصل تکثیر و تخم ریزی ماهیان در دریاچه سد زاینده‌رود، تا اطلاع ثانوی ماهیگیری در این دریاچه ممنوع است.

وی افزود: ممنوعیت صید ماهی در دریاچه از یکم اردیبهشت تا اواسط تیر سال جاری به منظور حفظ ذخایر آبزیان و جلوگیری از تخریب محیط زیست و منابع طبیعی است.

رئیس اداره محیط زیست چادگان خاطرنشان کرد: طی سه روز اخیر از اعلام ممنوعیت صید ماهی، هنوز مورد تخلفی مشاهده نشده است.

حاجتی تاکید کرد: با توجه به ممنوعیت صید در این فصل گشت‌زنی و کنترل دریاچه زاینده‌رود بیشتر شده است و اگر مورد تخلفی مشاهده شود، مراتب آن صورت‌جلسه و به مقام قضائی تحویل می‌شود.

وی اضافه کرد: دریاچه زاینده‌رود با مساحت ۵۴ کیلومترمربع یکی از مناطق حفاظت شده دالانکوه و سد زاینده‌رود است.

رئیس اداره محیط زیست چادگان گفت: بیشتر ماهیان این دریاچه، کپور، آمور، زرد پر، فیتوفاکت و قزل‌آلا هستند که علاوه بر آن محل زادوولد و جوجه‌آوری پرندگان مهاجر کاکایی ارمنی و پرستوی دریایی در فصل پاییز است.

کد خبر 747144

دیگر خبرها

  • افزایش جمعیت گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دریاچه ارومیه
  • صید ماهی در دریاچه سد زاینده‌‍رود ممنوع است
  • زیباترین جاهای دیدنی ویتنام
  • رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون متر مکعب آب به دریاچه ارومیه
  • رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه
  • ۴۱۲ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه رهاسازی شد
  • تولد دومین گوساله‌گوزن زرد ایرانی در سال جدید
  • آخرین وضعیت دریاچه ارومیه (فیلم)
  • تصاویری از آخرین وضعیت دریاچه ارومیه | تصاویر
  • جدیدترین وضعیت دریاچه ارومیه (فیلم)