Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@11:16:13 GMT

سینما امید در بم راه اندازی می شود

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۳۰۸۲

سینما امید در بم راه اندازی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، وحید محمدی صبح چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت برگزاری سیزدهمین نکوداشت روز ملی سینما در کرمان بیان داشت: این برنامه طلیعه‌ای است برای برگزاری هفته دفاع مقدس لذا ما هر چه داریم از برکت خون شهدا است.

وی افزود: جامعه تخصصی و صنفی هنر استان کرمان تشکیل شده تا اصول و نحوه ساختار هنری خود را تحت عنوان خانه هنرمندان استان کرمان شکل دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: خانه هنرمندان تلاش دارد تا برای احقاق حقوق هنرمندان مسائل صنفی، مادی، معنوی، توسعه اقتصادی هنر بازنشستگی هنرمندان گام بردارد و هنرمندان را همراهی کند.

محمدی تصریح کرد: با تشکیل این خانه طبیعتا از پراکندگی نظرها و دیدگاه‌ها جلوگیری خواهد شد و همه با همفکری به یک تعامل خواهند رسید.

وی یادآور شد: ما در خانه هنر در کنار خانه سینما از برنامه‌های آموزشی، طراحی، تولیدات، فعالیت‌های اجرایی و نمایشگاهی حمایت خواهیم کرد و امیدواریم در این حوزه شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

معاون هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی شمال استان کرمان تصریح کرد: تا پایان سال جاری در بم سینما امید راه اندازی می‌شود همچنین در بردسیر و بافت سالن‌های فرهنگی و هنری، مجهز به امکان نمایش فیلم خواهند شد.

وی ابراز داشت: سینماهای سیار در منطقه ریگان و همچنین در ارزوئیه، بافت، فهرج، بروات و نرماشیر فعال است تا همه نقاط استان امکان این را داشته باشند تولیدات سینمایی و هنری کشور را مشاهده کنند همچنین سینمای کوهبنان هم امسال تجهیز و افتتاح شده است.

محمدی گفت: انجمن سینمای جوانان استان علاوه بر کرمان در شهرستان بم فعال بوده و امسال هم در شهرستان‌های سیرجان و زرند ایجاد خواهد شد لذا ما از نظر تعداد از بین ۶۰ دفتر رتبه خوبی را به دست آورده‌ایم.

وی به حوزه فیلمسازی اشاره کرد و افزود: در تفاهمی که با معاونت سینمای جوانان منعقد شده قرار است از فیلم‌های کوتاه حمایت شود و حداقل تا ۳۰ فیلم کوتاه و و سه فیلم مستند را در طول سال ۹۸ حمایت می‌کنیم.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شمال استان کرمان بیان داشت: ما در بخش تولید فیلم‌های رسانه های خانگی تولیدات خوبی داشتیم همچنین کرمان اقلیمی دارد که به لحاظ جاذبه‌های فیلمسازی بسیار موثر است لذا ما سعی می‌کنیم سیاستهای کوتاه مدت، بلند مدت و میان مدت را به خوبی اجرا کنیم.

وی با اشاره به این که سینمای کرمان می‌تواند یک قطب سینمای ایران باشد، اظهار کرد: سینما اساسا هنر صنعت است و مهمترین کار ما ایجاد همدلی بین هنرمندان کرمانی است.

کد خبر 4722022

منبع: مهر

کلیدواژه: وحید محمدی فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان سالن سینما ماه محرم اربعین حسینی قزوین بوشهر شهرکرد عاشورا ایلام شیراز مراسم عزاداری خطبه های نماز جمعه گرگان سانحه تصادف اربعین 98 هفته دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۳۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایون اسعدیان نماوا را تحریم کرد / بیانیه نماوا

آفتاب‌‌نیوز :

همایون اسعدیان، کارگردان و تهیه کننده، سایت شبکه نمایش خانگی نماوا را تحریم کرد.

اسعدیان با انتشار ویدیویی گفت: در ۴۰ سال گذشته شاهد این میزان از وقاحت در در مورد هنرمندان نبودم. به‌خصوص وقتی سوال‌کننده می‌پرسد نگران عدم همکاری بازیگران و تهیه‌کنندگان نیستید؟ می‌گوید پول که بدهید می‌آیند! من دیگر با نماوا همکاری نمی‌کنم.

این اظهارات پس از آن بیان شد که محمدحسن شانه‌ساززاده مؤسس شاتل و نایب‌رئیس هیئت‌مدیره نماوا به دیجیاتو گفت: ۲۰۰۰ میلیارد تومان روی نماوا سرمایه گذاری کرده‌ایم. هر قسمت یک سریال معمولی ۳ میلیارد و هر قسمت سریال سووشون ۸ میلیارد شده. بی‌اخلاق‌تر و بی‌تعهدتر از بازیگران و هنرمندان ندیده‌ام! پول بده هر کاری می‌کنند!

بیانیه نماوا

روابط عمومی نماوا نیز در خصوص گفتگوی اخیر نائب رییس هیات مدیره بیانیه‌ای منتشر کرد.

متن بیانیه پلتفرم نماوا به شرح زیر است:

غیر از هنر که تاج سر آفرینش است

دوران هیچ منزلتی جاودانه نیست

مجموعه نماوا به عنوان یکی از قدیمی‌ترین سکو‌های نمایش خانگی مفتخر است که سال‌ها خود را به منزله خانه سینماگران و هنرمندان ایران تلقی کرده و رابطه احترام‌آمیز و مبتنی بر اصول حرفه‌ای با ایشان را همواره راهنمای عمل خود داشته است.

نماوا در بحران‌های اقتصادی سال‌های اخیر سینمای ایران، در کنار سایر سکو‌های نمایش، کوشیده فضا و فرصتی فراهم کند تا آسیب‌های کمتری متوجه نیرو‌های خلاق سینما شود. هرچند که در جریان ساخت و نمایش برخی مجموعه‌های نمایشی مشکلاتی با برخی از همکاران پدید آمده باشد و مجموعه‌ای علیرغم صرف هزینه‌های گزاف، با بدعهدی به پخش نرسیده باشد، اما بدیهی است که چنین مشکلاتی عمومیت ندارند و مصاحبه اخیر نایب رئیس هیات مدیره نماوا را می‌باید صرفا واکنشی به موردی مشخص تلقی کرد.

مجموعه نماوا ضمن پوزش از هنرمندان شریف و نجیب و جامعه اصناف سینمای ایران تاکید دارد که تداوم رابطه مودت‌آمیز و محترمانه با سرمایه‌های گران‌سنگ سینمای ایران هم‌چنان مهم‌ترین سرمایه او خواهد بود.

دیگر خبرها

  • ماجرای ورورد فیلمساز مشهور آمریکایی به تهران
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد/ جمع کل؛ بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان
  • حمید سهیلی خود را سرباز سینما می‌دانست
  • روزی که پل شریدر فیلمساز معروف آمریکایی به تهران آمد
  • نماوا بایکوت می‌شود؟/ رضا کیانیان: از شانه‌ساززاده شکایت می‌کنیم/ همایون اسعدیان: با شما قطع همکاری می‌کنم/ فرحبخش: برو سرامیکت را بفروش !
  • شترسواری گلاره عباسی در جنوب ایران | عکس
  • جنجالی که «نماوا» به پا کرد
  • ماجرای جنجالی که «نماوا» به پا کرد
  • همایون اسعدیان نماوا را تحریم کرد / بیانیه نماوا