Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@08:38:19 GMT

۲۰۰ هکتار گلخانه در آذربایجان شرقی ایجاد می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۳۰۸۴

۲۰۰ هکتار گلخانه در آذربایجان شرقی ایجاد می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، اکبر فتحی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، توسعه تولید گلخانه ای را از سیاست های اجرایی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی در راستای مدیریت بهینه بخش کشاورزی عنوان کرد و گفت: تسهیلات حمایتی هم به این منظور اختصاص یافته است.

وی با اذعان به عدم تعادل قیمت فروش محصولات زراعی و باغی در بازار آزاد و نرخ پایین خرید تضمینی محصولات کشاورزی مصوب از طرف دولت، تاکید کرد: رعایت الگوی کشت و جلوگیری از کشت محصولات پر آببر، یک راهکار مناسب برای جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان و بهره برداران کشاورزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۹۵ درصد فعالیت های بخش کشاورزی در اختیار بخش خصوصی قرار داشته و توسط این بخش انجام می شود و وزارت جهادکشاورزی تنها به عنوان سیاستگذار و متولی این بخش در بدنه دولت مستقر می باشد.

فتحی اظهار کرد: در راستای رونق تولید و با توجه به محدودیت منابع طبیعی از جمله منابع آبی و با عنایت به وضعیت بحرانی دریاچه ارومیه به عنوان یکی از ۳ حوضه آبریز استان، بایستی از منابع آبی خود بصورت بهینه بهره برداری کرده و با منابع آبی کم تولیدات زراعی بیشتری داشته باشیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان ادامه داد: تغییر الگوی کشت به عنوان یکی از اولویت های اصلی سازمان جهادکشاورزی استان در ۶ ماهه اول سال ۹۸ در راستای تحقق شعار سال دنبال و پیگیری شده است تا با کشت محصولات کم آببر در مجتمع های گلخانه ای منابع آبی خود را مدیریت و تولید محصولات کشاورزی را افزایش دهیم.

وی بر لزوم هماهنگی های لازم بین دستگاه های متولی تاکید کرد و گفت: وقتی کشاورزی پروانه کشاورزی دارد و به واسطه این پروانه بایستی از تعرفه کشاورزی برخوردار باشد، سازمان آب منطقه ای باید بموقع آب مورد نیاز کشاورزی را تامین و سازمان برق منطقه ای نیز با تعرفه کشاورزی برق مصرفی کشاورز را محاسبه کند.

وی گفت: افزایش ۵۰۰ نفری ناظرین بخش کشاورزی استان در سه چهار سال اخیر به بدنه دولت، نشانگر اهمیت ترویج و آموزش در وزارت جهادکشاورزی و سازمان جهادکشاورزی استان می باشد.

فتحی با اشاره به نقش بیمه محصولات کشاورزی در تامین مقادیری از ضرر و زیان کشاورزان و بهره برداران کشاورزی ناشی از حوادث طبیعی و فعالیت بیمه های تجاری در این زمینه، افزود: اگر بیمه های تجاری آمادگی داشته باشند می توانند با شرایط صندوق بیمه محصولات کشاورزی فعالیت کرده و خدمات بیمه ای ارائه دهند.

کد خبر 4722027

منبع: مهر

کلیدواژه: واحد های گلخانه ای مجتمع های گلخانه ای ماه محرم اربعین حسینی قزوین بوشهر شهرکرد عاشورا ایلام شیراز مراسم عزاداری خطبه های نماز جمعه گرگان سانحه تصادف اربعین 98 هفته دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۳۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۰۰ هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر جهاد کشاورزی داورزن امروز گفت: هزار و ۵۰۰ هکتار از کشتزارهای این شهرستان، امسال زیر کشت انواع محصولات جالیزی قرار گرفته است.     سعید خسروجردی با اشاره به کشت مالچ در مزارع جالیز به منظور ذخیره‌سازی آب، کاهش آبیاری و رویش علف‌ های هرز، اظهار کرد: بهره برداران بیش از ۹۹ درصد مزارع جالیز در داورزن، از شیوه کشت مالچ استفاده می کنند و با این روش کاشت، محصول یک ماه زودتر وارد بازار مصرف می‌ شود.   وی افزود: امسال ۸۰۰ هکتار از کشتزارهای این شهرستان داورزن، زیر کشت زیره رفته است که با میانگین عملکرد ۷۰۰ کیلوگرم در هکتار، پیش بینی می‌ شود ۵۶۰ تن محصول زیره از این سطح برداشت شود.   وی گفت: زیره سبز، از گیاهان دارویی بومی داورزن است که به دلیل استفاده کمتر از سموم و کودهای شیمیایی، محصول تولیدی این شهرستان در ردیف گیاهان سالم قرار دارد و به صورت پودر و ادویه و در صنعت عرق‌ گیری، استفاده می‌ شود.   مدیر جهاد کشاورزی داورزن خاطرنشان کرد: با توجه به سابقه بیش از ۴۰ ساله کشت زیره در این منطقه، کشاورزان زیره کار این شهرستان دارای دانش فنی و بومی بالایی هستند که این امر منجر به دستیابی به عملکرد تولیدی تا هزار و ۵۰۰ کیلوگرم در هکتار شده است.   خسروجردی گفت: ۱۲۸ هکتار از مزارع این شهرستان نیز امسال به کشت کلزا اختصاص یافته است که ۹۵ هکتار آن با شیوه‌ های نوین آبیاری می شود.   وی بیان کرد: ۲ هزار و ۲۶۰ هکتار از عرصه های کشاورزی شهرستان داورزن نیز به عمل آوری محصولات باغی اختصاص دارد.   وی گفت: از این سطح ۱۴۵ هکتار انگور است که به طور متوسط با میانگین عملکرد ۱۴ تن محصول در هکتار، حدود ۲ هزار تن محصول از تاکستان های شهرستان برداشت می‌شود که بیشترین آن گونه های عسکری، پیکامی، ترکمن و یاقوتی است.   مدیر جهاد کشاورزی داورزن گفت: هم اکنون ۴۵ استخر کشاورزی در این شهرستان به صورت دومنظوره و برای پرورش آبزیان فعالیت دارند.   مرکز شهرستان داورزن در ۷۵ کیلومتری سبزوار و ۳۰۵ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

دیگر خبرها

  • ۱۵۰۰ هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • سطح کشت فراسرزمینی به ۴۰۰ هزار هکتار می رسد
  • هدفگذاری ۲ میلیون هکتار کشت فراسرزمینی در برنامه هفتم توسعه
  • ۵ میلیارد دلار منابع برای رشد ۸ درصدی در آذربایجان‌شرقی
  • گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز
  • شناسنامه‌دار شدن۳۰ درصد باغات جویبار
  • مجلس گزارش تفحص از وزارت جهادکشاورزی را به قوه قضاییه ارجاع کرد
  • ۳۹۵ هکتار اراضی کشاورزی در آذربایجان شرقی واگذار شد